alfanerd1986

RE: turbo hs corse

za mei 21, 2011 11:28

heb hs corse gemaild over dit topic of hij hier wil reageren wat de kosten zouden zijn en eventueel hoe ze het aanpakken op een ts motor en wat de winsten zouden moeten zijn

Gebruikersavatar
Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 669
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:37
Locatie: Oosterhout
Contacteer: Website

Re: RE: turbo hs corse

za mei 21, 2011 11:31

heb hs corse gemaild over dit topic of hij hier wil reageren wat de kosten zouden zijn en eventueel hoe ze het aanpakken op een ts motor en wat de winsten zouden moeten zijn
Vergeet de garantievoorwaarden niet als je deze conversie laat uitvoeren!
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

alfanerd1986

RE: turbo hs corse

za mei 21, 2011 11:33

ook dat nog hoop dat ze hier reageren :) dan is er meer duidelijkheid

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 993
Lid geworden op: di aug 28, 2007 10:56

Re: RE: turbo hs corse

za mei 21, 2011 11:56

heb hs corse gemaild over dit topic of hij hier wil reageren wat de kosten zouden zijn en eventueel hoe ze het aanpakken op een ts motor en wat de winsten zouden moeten zijn
Vergeet de garantievoorwaarden niet als je deze conversie laat uitvoeren!
Denk niet dat je je daar met een 155 druk over moet maken.. hoevaak is daar wat mee gedaan dan? Kijk, als je een semi nieuwe 147, 156 of GTV/Spider koopt, kan ik me het voorstellen.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: turbo hs corse

za mei 21, 2011 12:04

Als ík H&S was zou ik het uitproberen op 1 van de racewagens om zo kennis te vergaren en ervaring op te bouwen.
Aan de andere kant staat er wel een man achter die veel ervaring heeft met het mappen van turbo auto's, maar marketingtechnisch zou het héél slim zijn om ermee te racen en zo de naam en de ervaring op te bouwen.
H&S zal zelf ongetwijfeld verzinnen hoe ze de marketing willen doen. Ze bieden op hun site meerdere varianten aan die beginnen bij standaard blok zonder openhalen en doorgaan tot alles er op en er aan, inclusief vers blok. Op racewagens lijkt me dat je niet gaat testen met alleen standaard blok, maar eerder met de heftigste versie. Ervaring die je daar mee opdoet kan je niet zondermeer gebruiken voor de straatversies, maar het zal ongetwijfeld goede promotie zijn als die racer niet stuk gaat en wel hard.

Qua afstellen zijn er ook nog wel uitdagingen. De standaard alfa-computers zijn niet voorzien van een inlaatdruksensor, dus je zal op basis van aannames en een veiligheidsmarge moeten gaan werken, of een piggy-back gaan plaatsen, of een andere computer moeten monteren. Zonder inlaatdruksensor ga je ook niet kunnen corrigeren voor iemand die een andere uitlaat, luchtfilter of zoiets monteert na tunen. De kans dat het drukverloop van de turbo ineens anders wordt daardoor is best groot. Ik ga er van uit dat ze dit soort dingen goed opgelost willen hebben voordat er uiteindelijk verkocht gaat worden aan klanten.

Zoals al gezegd, je wilt een auto hebben die om kan gaan met het vermogen van de motor. Je wilt ook iets hebben wat nog wel meer dan een jaar of 2-3 kan rijden voor het zodanig weggeroest is dat je een andere auto moet gaan nemen om je spul op te monteren. Het lijkt me verstandig om eerst te zorgen dat je een roestvrije, stevige, goed uitziende auto hebt zonder technische problemen. Daarna zou ik inderdaad ook de wegligging en de remmen en dergelijke aan gaan pakken. Pas als dat in orde is, zou ik geld gaan stoppen in een snellere motor er in. Een dyno-queen die op straat van een 1.4tje verliest omdat ie de bocht niet om wil, of die je na 2 jaar in stukken kan slijpen voor het oud ijzer, lijkt me niet wat je wilt. Ongeacht of je het geld nou in een 155 of een GTV of wat dan ook stopt, je wilt er wel na 3 jaar nog een auto voor hebben staan.

Gebruikersavatar
arjz1300
Full Member
Full Member
Berichten: 421
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 19:49

RE: turbo hs corse

ma aug 22, 2011 23:29

Gebruik een Q4 blok.
Met de juiste luchtaanvoer en koeling kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6690
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: turbo hs corse

do aug 25, 2011 23:30

Zo, over oude koeien gesproken, de 155 van de TS is inmiddels overleden.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Tuning onderwerpen”