Pagina 1 van 1

Injectoren

Geplaatst: di mei 10, 2011 21:05
door Chili
Buonasera,

Iemand ervaring met het plaatsen van injectoren met een grotere flow in een 75 TS?
Na wat opzoekingswerk gezien dat de originele inj. zo'n 189 cc/min leveren.
Wat als 'k er steek van 220 cc/min? Samen met een andere brandstofpomp (die moet het ook aankunnen natuurlijk).

Dank u, Koen

RE: Injectoren

Geplaatst: di mei 10, 2011 22:40
door Michel75
Dan loopt ie te rijk...

Re: RE: Injectoren

Geplaatst: wo mei 11, 2011 07:06
door Chili
Dan loopt ie te rijk...
Dat is geen probleem denk ik.
Het was een kat versie maar die is er nu vanonder samen met de lambdasonde.
Laatst op de autokeuring, APK bij jullie, slechts 0,85 CO. Een beetje te arm denk ik zo.
Ik zal vandaag de injectoren ultrasoon reinigen. Ik heb een laten vallen :roll: waardoor die gebroken is.
Vandaar dat ik misschien 4 'dikkere' steek.

Ciao

RE: Injectoren

Geplaatst: wo mei 11, 2011 10:52
door WhizzMan
0.85%CO is prima in orde stationair, voor een TS met de lambda uitgeschakeld. Wat was de lambdawaarde? Hoeveel HC?

Als jij 15% meer brandstof in gaat spuiten op vollast, gaat dat op deellast weer anders worden (injectoren werken niet lineair). Je kan wel grotere plaatsen, maar je bent dan verplicht om maatwerk chiptuning te gaan (laten) doen om te compenseren. Als je dat niet doet, geef ik je op een briefje dat je binnen een paar duizend kilometer een te hoog oliepeil en een olieverbruikende motor hebt. Je zuigerveren en cylinderbussen zijn dan namelijk versleten omdat het overschot aan benzine de oliefilm van je cylinderwanden af heeft gespoeld. Na chiptunen, zal je zien dat je uiteindelijk geen haar meer brandstof inspuit dan voor het tunen met de kleinere injectoren.

Je brandstofpompen (er zitten er twee in de TS) kunnen die 15% meer wel aan, dat hoef je niet aan te passen.

RE: Injectoren

Geplaatst: wo mei 11, 2011 18:43
door Michel75
Exact, niet zomaar doen dus!