Montinl
Newbie
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za aug 20, 2005 17:51

3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

za aug 20, 2005 23:41

Heeft dit al ooit iemand gedaan en is dit een thema geweest op het forum?
Wat zijn eventueel de "grote" problemen?
Wat o.a. meteen opvalt is de met een ketting aangedreven royale oliepomp in de 24V die het eenvoudig plaatsen van een 75-carter verhinderd.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

za aug 20, 2005 23:43

volgens mij heeft Scuderia1, hier op t forum, wel ervaring mee!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

zo aug 21, 2005 00:07

Ik dacht dat Lenz ook een 24v in z'n 75 had ? (uit een 164)
Ff zoeken met de search functie?
Het opschuiven van de pedalenbak is ook nog een probleem weet ik nog, afgezien van de 'normale ombouwperikelen ' naar transaxle conversie.
Anyway suc6, en hou ons op de hoogte van de vorderingen!!! :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

zo aug 21, 2005 00:28

ja inderdaad! Lenz heeft ook een 24v
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

ma aug 22, 2005 09:53

Maar dat is er een uit een 164. Die zijn geloof ik toch net anders....

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

ma aug 22, 2005 11:30

:-k #-o dus toch kontakt met scuderia1 ??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

di aug 23, 2005 09:31

En of Lenz

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

di aug 23, 2005 14:05

En of Lenz
Nou, da's wel heel dramatisch! :shock: :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

di aug 23, 2005 18:24

Ik heb beide typen 24V motoren gebruikt. De 164 versie voor in de 75 en de 166 versie voor in de 155.
De 164 is ideaal voor in de 75, relatief weinig aanpassingen , hetzelfde geld voor de 166 voor de voorwielaandrijver.
De 166 V6 lijkt wat bouw betreft meer op de 155 V6 motor en is minder breed door waterpomp/aandrijving en koelsysteem,
De 166 is de betere motor wat distributie ed betreft, andere zuigers en oliepomp.
166 V6 kan ook in de 75 maar vergt meer aanpassingen zoals custom made carter, aangepaste voordeksel ivm ketting aandrijving oliepomp en toerentalsensor plaatsing.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
gerrie
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do jun 02, 2005 06:24

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

wo sep 14, 2005 11:43

Lenz,

Wat heb je gebruikt voor uitlaatspruitstukken voor de 75 of heb je deze speciaal laten maken ?

groet,

Gert-Jan

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

wo sep 14, 2005 11:47

Meerdere setjes .... goedkoper ....??

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

wo sep 14, 2005 17:55

gerrie, ik heb de 75 spruitstukken laten maken en vervolgens zijn ze keramisch gecoat.
Hierna zijn 60mm downpipes gemaakt, maar deze gaan vooralsnog over in de standaard middendemper en einddemper, welke allemaal een flink stuk dunner zijn, van 60mm per cilinderbank naar 42 oid, dus niet optimaal, maar dit wordt ooit vervangen door iets wat beter bij de motor past en geen restrictie geeft.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

ma okt 08, 2007 13:41

even een oud topic boven fietsen.....

En hoe zit het dan met een 156 GTA 3.2 V6 24v Blokje.
Wie kan daar op antwoorden...
Zomaar eens benieuwd..


Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

ma okt 08, 2007 14:02

Zijn hetzelfde als de 166 blokken, alleen langere slag, andere zuigers en andere inlaatnokkenassen.

Voor een 75 moet je dus een carter maken en het originele vliegwiel behouden omdat daar een toerentalsensor in/op zit. ook moet je uitlaatspruistukken op maat maken en het inlaatsysteem aanpassen. tot slot heb je ook nog een kabelboom met computer die je passend moet maken en waar je de codesleutel uit moet halen. makkelijker om een 164 motor te gerbuiken voor een 75 en dan het geld wat je bespaart hebt met de aanschaf te gebruiken om de motor te reviseren en er andere nokkenassen in te hangen...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV

ma okt 08, 2007 19:56

gerrie, ik heb de 75 spruitstukken laten maken en vervolgens zijn ze keramisch gecoat.
Waar heb je dat coaten laten doen en waar zit je qua kosten naar te kijken?

Terug naar “Tuning onderwerpen”