Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Kdfi` motormanagement

do apr 07, 2011 12:48

Misschien kunnen we ook een nokkenas topic starten? :lol:
Gedaan, zie: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?p=710900#710900

salvacorse
Junior Member
Junior Member
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 22:04
Locatie: haarlem

RE: Kdfi` motormanagement

za mei 07, 2011 10:48

hallo mensen,


ik ben bezig met mijjn 2.0 nord turbo project en ik ga hier de KDFI voor gebruiken.

motor is bijna klaar in opzet en kabelboom is ook bijna gebouwd.

voor de ontsteking gebruik ik de dis bobine van een 164 ts met nr 0221503407 ik kan alleen niet het schema van de drie polige bosch stekker vinden,

heeft iemand het schema van de stekker ?
Giulia 2000 TS
Nu bezig met alfa junior gt

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Kdfi` motormanagement

za mei 07, 2011 13:23


Rico86
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 11:24
Locatie: Lochem

Re: RE: Kdfi` motormanagement

ma mei 16, 2011 23:50

hallo mensen,


ik ben bezig met mijjn 2.0 nord turbo project en ik ga hier de KDFI voor gebruiken.

motor is bijna klaar in opzet en kabelboom is ook bijna gebouwd.

voor de ontsteking gebruik ik de dis bobine van een 164 ts met nr 0221503407 ik kan alleen niet het schema van de drie polige bosch stekker vinden,

heeft iemand het schema van de stekker ?
Ik zal deze bobine niet gebruiken zo op je kdfi je zal hem waarschijnlijk braden.
Deze bobine is passief en heeft een lage weerstand op de primaire spoel dus een hoge stroom.
Groeten Rico

salvacorse
Junior Member
Junior Member
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 22:04
Locatie: haarlem

RE: Kdfi` motormanagement

di mei 24, 2011 11:19

he Rico,

Dat is een mooie aanvulling maar heb je ook een alternatief ?

Ik bedoel niet de bobine van de 75 TS maar van de latere 164 , zitten geen module's op deze bobine's

Dacht dat er meerdere waren die deze bobine's gebruikte ?

Heeft iemand ervaring met deze bobine's ?

Groeten,

Ricco

leuke naam trouwens !
Giulia 2000 TS
Nu bezig met alfa junior gt

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Kdfi` motormanagement

di mei 24, 2011 16:55

Op de 155 zitten dezelfde (of vergelijkbare) bobines. Bij de 155TS 8V zitten er 2 losse aanstuurmodules op de accubak, net onder de bobines.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Kdfi` motormanagement

di mei 24, 2011 18:19

Die laatste kan je idd wel gebruiken. (even voor de duidelijkheid)

Overigens geeft de manual ook een lijst met mogelijkheden :idea:

Rico86
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 11:24
Locatie: Lochem

Re: RE: Kdfi` motormanagement

zo mei 29, 2011 16:27

he Rico,

Dat is een mooie aanvulling maar heb je ook een alternatief ?

Ik bedoel niet de bobine van de 75 TS maar van de latere 164 , zitten geen module's op deze bobine's

Dacht dat er meerdere waren die deze bobine's gebruikte ?

Heeft iemand ervaring met deze bobine's ?

Groeten,

Ricco

leuke naam trouwens !
Hallo Ricco Ja Mooie naam he :p

beetje een late reactie.
maar je kan bijvoorbeeld de ZSE003 van beru gebruiken zit op veel volkswagens. maar ook die op de site van bosma zal ik voor kiezen niet duur.
http://www.bs-autotune.nl/shop/product_ ... ucts_id/99
je kan ook nog de coilonplug pakken die op veel volkswagens is gemonteerd maar moet je wel de gene hebben waar een module bij inzit.
zo heb je bij veel meer voorbeelden. bij vragen pb me even kan zo zien bij de meeste bobines of ze actief zijn of niet.
Groeten Rico

Rico86
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 11:24
Locatie: Lochem

Re: RE: Kdfi` motormanagement

zo mei 29, 2011 16:34

Die laatste kan je idd wel gebruiken. (even voor de duidelijkheid)

Overigens geeft de manual ook een lijst met mogelijkheden :idea:
ja is wel te doen met die bobines wel met module!! maar volgens mij moet je de modules met 5 volt aansturen
en niet naar massa laten schakelen hier voor moet je een kdfi klein beetje aanpassen. zo is het in iedergeval bij de modules van de ts uit de 75.
Groeten Rico

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Kdfi` motormanagement

zo mei 29, 2011 19:06


Rico86
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 11:24
Locatie: Lochem

RE: Kdfi` motormanagement

zo mei 29, 2011 21:41

Ja dat het kan weet ik zelf ook uit ervaring maar
ook dat je de driver van de kdfi achterwege moet laten of pnp transistor gebruiken wat ik heb gedaan anders gebruik je direct de uitgang van de ms2 cpu.
maar Michel gebruik jij ms of kdfi??
het makkelijkste is gewoon een actieve bobine te pakken die te schakelen is naar massa dan is het aansluiten op de kdfi met de standaard drivers.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Kdfi` motormanagement

wo jun 01, 2011 15:56

Op de 75 heb ik een MS1 zitten. Die heb ik in 2006 in de US besteld en toen in elkaar gesoldeerd.

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Kdfi` motormanagement

zo sep 11, 2011 21:06

Ik heb bij BS Autotune een actieve bobine besteld voor op de KDFI.
niet duur en werkt perfect.
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

salvacorse
Junior Member
Junior Member
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 22:04
Locatie: haarlem

RE: Kdfi` motormanagement

di sep 20, 2011 12:28

hallo mede kdfiers

Bobine wordt VAG onderdeel en moet alleen een weerstanden ertussen zetten van 500 ohm, weet iemand of dit een draadweerstand moet zijn of anders ?

En de injectoren: signaal voor cilinder 1 en 3 op pin 10 en 2 en 4 op pin 12 en 11 massa aan het blok, moeten de injectoren in serie of parallel ?

dan ben ik weer een stukje verder.
Giulia 2000 TS
Nu bezig met alfa junior gt

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma jun 01, 2009 14:05

RE: Kdfi` motormanagement

ma okt 10, 2011 22:27

Weet iemand hier goede (online) documentatie of boeken om me een beetje in de werking van deze systemen te verdiepen? Ik zit een beetje met het verhaal dat ik een auto met KE3-Jetronic heb waar ik eigenlijk een fatsoenlijk systeem voor in de plaats wil hebben. Nu is er eigenlijk niet eens echt iets mis met het KE3 systeem behalve dat het naar mijn idee niet uitblinkt in 'fuel economics' en simpliciteit. Het gaat me dus ook niet om het vermogen, maar gewoon een beter, eenvoudiger en betrouwbaarder systeem. Voordat ik echt zo'n systeem zou willen bouwen moet ik me dus wel goed verdiept hebben in de specifieke materie.
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

Terug naar “Tuning onderwerpen”