Oja, en henk wilde juist 2 programma's kunnen draaien (gas+bezine)
Is dit ,met een soort switch te regelen met welk ems dan ook?
Wat zeg je nu precies ?Omex is een race ECU. Niet echt bruikbaar voor op straat eerlijk gezegd. Emerald en MoTec is ook minder geschikt voor straatgebruik.
Wat dacht je van een potmeter op je flexi-fuel ingang ? Dan kan je schalen met het mengsel naar de mengverhouding van de inhoud van de tank. Je kan natuurlijk ook een flexi-fuel sensor kopen, maar 800 dollar is wat geld voor de meeste mensen. Los van of je E85 gebruikt: als je het zo aansluit kan je op het circuit altijd nog wat schalen met je inspuiting als je op je AFR metertje ziet dat je te arm of te rijk zit.Ja, je kan in de MS of kdfi tussen mappen schakelen door een schakelaar om te zetten.
Ben ik voor E85 al even mee bezig geweest om dat uit te zoeken.
Ja, dat zou prachtig zijn, maar ik heb nog niet gevonden dat ik dat ook op mijn MS1 V3pcb kan maken, die afr-potmeter op de flexifuel ingang... of heb ik gewoon niet goed gezocht cq mis ik iets?Wat dacht je van een potmeter op je flexi-fuel ingang ? Dan kan je schalen met het mengsel naar de mengverhouding van de inhoud van de tank. Je kan natuurlijk ook een flexi-fuel sensor kopen, maar 800 dollar is wat geld voor de meeste mensen. Los van of je E85 gebruikt: als je het zo aansluit kan je op het circuit altijd nog wat schalen met je inspuiting als je op je AFR metertje ziet dat je te arm of te rijk zit.Ja, je kan in de MS of kdfi tussen mappen schakelen door een schakelaar om te zetten.
Ben ik voor E85 al even mee bezig geweest om dat uit te zoeken.
Heb je dit met een schuifmaat zitten meten? Heb je wel haaks op de nok gemeten en niet er naast? Je kan lift eigenlijk alleen goed bepalen als je de stok in 2 v-blokken legt en met een meetklok het verschil tussen de laagste en hoogste punten op de stok meet. Als je 15mm lift in een 12V gaat gebruiken, klappen je kleppen heel hard tegen je zuiger aan, dus ik zou me verbazen als dit echt de juiste metingen zijn.Ik heb op de vorige pagina (7) wat foto's geplaatst van de nokkenas.
De enige code die heb kunnen vinden is S2. Waar dat voor staat weet ik niet.
De lifthoogte van de in- en uitlaatnok heb ik gemeten en is:
- inlaatnok: 15,8 mm
- uitlaatnok: 12,0 mm.
kan iemand mij zeggen wat voor een nokkenas dit is?
Bij Colombo & Bariani lees ik voor de heetste nokkenassen in de aanbieding:
Alzata ASP 11.4 mm
Alzata SCA 8.0 mm
Ja, met een schuifmaat. Morgen ga ik het op deze wijze meten.Heb je dit met een schuifmaat zitten meten? Heb je wel haaks op de nok gemeten en niet er naast? Je kan lift eigenlijk alleen goed bepalen als je de stok in 2 v-blokken legt en met een meetklok het verschil tussen de laagste en hoogste punten op de stok meet. Als je 15mm lift in een 12V gaat gebruiken, klappen je kleppen heel hard tegen je zuiger aan, dus ik zou me verbazen als dit echt de juiste metingen zijn.
Nee, want dan ga je er van uit dat de "hoek" van de nok minder dan 180 graden is. die is bij alle auto's eigenlijk wel meer dan 200 graden, 230-250 graden is ook voor een "tamme" motor al heel gebruikelijk.Als je toch met een schuifmaat de nok meet op het breedste punt en op het smalste punt, dan is de lift toch het verschil tussen deze maten?
Dat moet je toch redelijk nauwkeurig kunnen meten met een goede schuifmaat.
>180gr? Tsja, dan gaat mijn stelling niet op. Ik ging in gedachte uit van onderstaand:Nee, want dan ga je er van uit dat de "hoek" van de nok minder dan 180 graden is. die is bij alle auto's eigenlijk wel meer dan 200 graden, 230-250 graden is ook voor een "tamme" motor al heel gebruikelijk.Als je toch met een schuifmaat de nok meet op het breedste punt en op het smalste punt, dan is de lift toch het verschil tussen deze maten?
Dat moet je toch redelijk nauwkeurig kunnen meten met een goede schuifmaat.
Als je met de schuifmaat meet, pak je in de praktijk dus minder lift dan de klep feitelijk krijgt. Daarom snap ik niet echt hoe je op 15mm gaat komen met een schuifmaat. De enige verklaring die ik er voor heb is dat de "base circle" niet op de nok, maar er naast gemeten is.