Pagina 2 van 5

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

Geplaatst: wo jan 12, 2011 20:34
door Aikon1694
Ik weet een 75 America te staan met turbobak, csc spuitstuk en einddemper... (en nog iets ...)

Weet ook dat hij onderin makkelijker oppakte door het spruitstuk. Tevens maakt de bak een wereld van verschil. En ja de QV is 5% korter dan de America. De T-bak is weer 5% korter dan de QV en de t-spark is weer 5% ....

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

Geplaatst: do jan 13, 2011 13:19
door Allfalex
Ja budget is max zo'n 5 a 6 mille, maar voor die prijs moet ik wel klaar zijn, dan moet alles 100% kloppen.

Heb een 3.5 blok uit een 164 aangeboden gekregen voor 2800Euro. Is dat slim om te doen. Btw moet er nu eigenlijk een andere bak in de 75 als er een 3.5 ingaat?

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

Geplaatst: do jan 13, 2011 17:42
door DJ
Voorop gesteld dat ik geen ervaring heb met een 3.5 lijkt me andere bak niet nodig. Die dingen staan bekend om hoog koppel. Of je moet met wilde nokkenassen gaan rommelen. Maar dat lijkt niet handig voor een straatauto. Lange bak en hoog koppel, gewoon van 0 naar 130 in z'n 2 :D

Maar ik wil niet al te pessimistisch doen, hoe lang heb je de auto al en hoeveel km heb je er mee gereden? Indien nog niet lang in bezit en weinig km's zou ik je geld nog even st-by voor onaangename verrassingen agv achterstallig onderhoud. Dat hoeft niet het geval te zijn maar komt nogal een voor bij deze auto's en als je onderhoud laat doen ipv eigen arbeid kan dat lekker in de papieren lopen.
Als je overtuigd bent dat er geen rara verassingen komen in de toekomst is er voor dat budget wel iets mogelijk, zie de info van Frank.

Groeten,
Dirk-Jan

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

Geplaatst: vr jan 14, 2011 11:36
door Allfalex
Ik heb 'em al 12 jaar dus ik kan wel zeggen dat ik inmiddels alles wat niet ok was heb ontdekt. Vorig jaar helemaal opnieuw in de Grigio metallico voor en flinke bom geld: wel supermooi!

Ik heb bij Van Lingen gevraagd voor een nieuw ogebouwde 3.5 en daar kwamen ze ongeveer uit op5 a 6 mille en zoals enkelen al zeiden lijkt dit realistisch. Heeft iemand ervaringen met een onlangs door Van Lingen (Alfaparts b.v.) geprepareerde 3.5. voor in een 75?

Re: RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Am

Geplaatst: vr jan 14, 2011 12:29
door frankalfa
Ik heb 'em al 12 jaar dus ik kan wel zeggen dat ik inmiddels alles wat niet ok was heb ontdekt. Vorig jaar helemaal opnieuw in de Grigio metallico voor en flinke bom geld: wel supermooi!

Ik heb bij Van Lingen gevraagd voor een nieuw ogebouwde 3.5 en daar kwamen ze ongeveer uit op5 a 6 mille en zoals enkelen al zeiden lijkt dit realistisch. Heeft iemand ervaringen met een onlangs door Van Lingen (Alfaparts b.v.) geprepareerde 3.5. voor in een 75?
Ja jan-willem dus, in zn gtv6. Ff vragen voor de details. Van wat ik begreep was hij iig aardig content over service en performance... :wink:

Grtz,fRank

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

Geplaatst: di feb 01, 2011 20:28
door Alfa75JC
Ik heb een 3.0 America en anderhalf jaar terug besloten om voor de CSC-spruitstukken te gaan toen de uitlaat overmidden lag, want is idd een beste investering (kostte mij 375 per kant).

Is nu van voor tot achter CSC met middendempervervanger, geen kat en enkele einddemper en dat is best heftig qua geluid.

Merkte ook wel dat 'ie wat beter trekt, maar om te genieten van het geluid is echt doorhalen echt niet nodig.

Bij vol- en tussengas echt een glorieus geluid, maar kan me best voorstellen dat het niet een ieders keuze is.......

Wel belangrijk dat 'ie keurig netjes roffelt als 'ie eenmaal warm is en bij constante snelheden op de snelweg (120 km/u bij 3000 toeren) niet hinderlijk aanwezig is.....



Grtz, Jos

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

Geplaatst: ma mei 23, 2011 21:12
door Johan gt
Hoe zit dat nu met de APK. Als deze auto's zijn geleverd met kat moet er toch ook een kat onder zitten met de APK . Omdat het wat betreft bouwjaar geen kat verplichting heeft hoeft ie niet te werken hoorde ik laatst klopt dit?
Om nu elk jaar bij de APK je kat er weer onder te sleutelen is ook al wat.

groet Johan

Re: RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Am

Geplaatst: ma mei 23, 2011 21:18
door frankalfa
Hoe zit dat nu met de APK. Als deze auto's zijn geleverd met kat moet er toch ook een kat onder zitten met de APK . Omdat het wat betreft bouwjaar geen kat verplichting heeft hoeft ie niet te werken hoorde ik laatst klopt dit?
Om nu elk jaar bij de APK je kat er weer onder te sleutelen is ook al wat.

groet Johan
Tjonge jij bent slecht te overtuigen he...? :lol: Fyi, ik heb de sz vanmiddag geaapeekaat, zonder kat zonder middendemper, zonder probleem. Auto's met eerste toelating vóór ik meen 01-01-1993 hoeven geen 4 gas test, kat hoeft niet aanwezig te zijn dan, ook niet als er u9 op je papieren staat.

Grtz,fRank

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

Geplaatst: ma mei 23, 2011 21:36
door brolli21
je hebt het bijna goed frank,kat hoeft echter niet aanwezig te zijn tot DET 1-1-1996,
4 gas is inderdaad vanaf 1-1-1993.

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

Geplaatst: ma mei 23, 2011 21:48
door frankalfa
Dank voor de aanvulling Sander! :lol:

Nah Johan je leest t, Sander is zelf apk keurmensch, info uut de eerste hand...Dus ruk die kat er nou maar onderuit. :wink:

Grtz,fRank

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

Geplaatst: ma mei 23, 2011 23:01
door giuliettaevo
Je moet natuurlijk nog wel de emissie-eis halen.. :wink:

Re: RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Am

Geplaatst: di mei 24, 2011 00:04
door frankalfa
Je moet natuurlijk nog wel de emissie-eis halen.. :wink:
Piece of cake, mits de rest in orde is natuurlijk.

Grtz,fRank

Re: RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Am

Geplaatst: di mei 24, 2011 17:31
door Johan gt
Tjonge jij bent slecht te overtuigen he...? :lol: Fyi, ik heb de sz vanmiddag geaapeekaat, zonder kat zonder middendemper, zonder probleem. Auto's met eerste toelating vóór ik meen 01-01-1993 hoeven geen 4 gas test, kat hoeft niet aanwezig te zijn dan, ook niet als er u9 op je papieren staat.

Grtz,fRank
Ach Frank als iemand die ik beter ken dan jij, en die zijn twijfel uit dan doe ik een dubbel check niks mis mee toch?
Mannen allemaal bedankt voor de info Jij ook Frank :wink:
Ik ga denk ik maar eens iets in gang zetten om de Kat te verwijderen.

vr groet Johan

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

Geplaatst: wo nov 09, 2011 22:43
door Aubrey H
Beste mensen,

Bij deze haak ik nog even in op dit onderwerp.
Dit jaar ben ik voor de tweede keer bezig met de apk van m'n 75 QV van 1992.
Vorig jaar al problemen met het CO%. Dit jaar weer.

De katalysator zit eronder, ziet er zo goed als nieuw uit en is niet veel gebruikt. Er leek wel nog wat in te zitten, maar tijdens het rijden klinkt die wel een beetje hol.
Onder de auto zat een 'zelf gefabriceerd' stuk uitlaat, zoals dat van CSC eruitziet(www.alfastrada.nl). Heerlijk geluid, maar ik kom er niet mee door de apk.
Vanaf het uiteinde van de uitlaatspruitstukken lopen twee pijpen, die sluiten aan op een stuk uitlaat dat ook uit twee pijpen bestaat(vervanger van de middendemper), daar gaat het uiteindelijk over in een enkele pijp, die aansluit op de einddemper.

Nu lees ik dat niet iedereen problemen heeft om, zonder katalysator, de apk door te komen.......................

Hoe zit dat met die uitlaatdelen van CSC op de website van alfastrada?
Daar zie ik op de plaatjes naar mijn idee helemaal geen katalysators meer?!
Is er dan toch iets in verwerkt, als er +kat bij staat of moet die auto het zonder katalysator ook gewoon kunnen halen?

Het is een heel verhaal geworden. Adviezen en meningen zijn welkom.

Groeten,
Aubrey

RE: Effect CSC spruitstukken en/of katvervanger 75 V6 Americ

Geplaatst: wo nov 09, 2011 22:59
door brolli21
Ik mis even ene deel van het probleem.
Rijd je met of zonder lambda sensor?

Indien zonder,3,5% CO toegestaan,dat moet ie makkelijk halen.