Gebruikersavatar
Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 580
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:59
Locatie: Hillywood
Contacteer: Website

Koelsleuven motorkap 33

ma okt 18, 2010 20:28

Hallo mede Alfisten,

ff een polletje, ik ga keulsleuven in mn motorkap maken. En heb 3 opties voor de plaats van de sleuven. Wat vinden jullie de beste plaats? De opties zijn 1,2 of 3, svp geen loze opmerkingen, gewoon 1, 2 of 3. Ik ben benieuwd:
1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

Ciaooo!
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Koelsleuven motorkap 33

ma okt 18, 2010 21:13

3: minst in het oog springend denk ik

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Koelsleuven motorkap 33

ma okt 18, 2010 21:32

1; Mooiste oplossing en beste plaats technisch gezien. Maar dan wel als uitstroomrooster, dus de sleuven zo dat je van in de auto naar binnen in de motorruimte kunt kijken. :wink: Dan kan de warme lucht vanonder de motorkap mooi weg.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

SpiderV6

RE: Koelsleuven motorkap 33

ma okt 18, 2010 22:21

1, mooiste oplossing, zit bij escort RS Turbo precies op dezelfde plek, werkt daar ook goed.

Gebruikersavatar
beer75
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: do apr 12, 2007 15:00
Locatie: Zevenaar

RE: Koelsleuven motorkap 33

ma okt 18, 2010 22:27

Optie 1:

Krijgen je luchtfilters op de carbs de koele lucht het bestelijkt me. En het maakt de auto optisch breder denk ik.
Nu:
156 SW 1.8 TS ‘05

Voorheen:
GT 2.0 JTS ‘05
GTV 2.0 V6 Turbo '95
75 2.0 TS '87
146 2.0 16V Ti '99
33 1.7 16V QV '93
33 1.5 IE '91
33 1.3 S carbs '90
33 1.7 IE '93

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Koelsleuven motorkap 33

ma okt 18, 2010 23:37

zoals ze nu liggen zijn het IN-laten boys!

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Koelsleuven motorkap 33

ma okt 18, 2010 23:40

zoals ze nu liggen zijn het IN-laten boys!
Vandaar de opmerking van giuliettaevo :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 580
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:59
Locatie: Hillywood
Contacteer: Website

Re: RE: Koelsleuven motorkap 33

di okt 19, 2010 00:00

1; Mooiste oplossing en beste plaats technisch gezien. Maar dan wel als uitstroomrooster, dus de sleuven zo dat je van in de auto naar binnen in de motorruimte kunt kijken. :wink: Dan kan de warme lucht vanonder de motorkap mooi weg.
je hebt idd gelijk, ze moeten andersom! Hoewel ik denk dat ik zoals ze op de foto's liggen mooier vind 8). Inlaat of uitlaat zal weinig uitmaken, tis meer voor de looks!
Zo horen ze te zitten:
Afbeelding

sorry voor de vervuiling: :oops:
Afbeelding
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Koelsleuven motorkap 33

di okt 19, 2010 00:07

Optie 1:

Krijgen je luchtfilters op de carbs de koele lucht het bestelijkt me. En het maakt de auto optisch breder denk ik.
Onder de motorkap heerst overdruk door de luchtstroom door de grille/radiateur e.d.. koude lucht zal niet gauw door de roosters naar binnen komen. Vandaar dat je ze beter als uitstroomopening voor warme lucht achter in de motorruimte kunt gebruiken. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Koelsleuven motorkap 33

di okt 19, 2010 10:21

zonde, zou ik nooit doen... waarom niet die kap kopen van serge?

(sowieso past het model van de sleuven die je wilt gaan gebruiken niet bij het hoekige van een 33)

tip: wel rekening ermee houden dat ze niet recht boven je open filters zitten ivm regen
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 580
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:59
Locatie: Hillywood
Contacteer: Website

Re: RE: Koelsleuven motorkap 33

di okt 19, 2010 16:26

zonde, zou ik nooit doen... waarom niet die kap kopen van serge?

(sowieso past het model van de sleuven die je wilt gaan gebruiken niet bij het hoekige van een 33)

tip: wel rekening ermee houden dat ze niet recht boven je open filters zitten ivm regen
Nee die escort rs heeft mooie ronde vormen...
Heb trouwens geen open filters. Happers komen erin gewoon omdat het kan :)
Tis maar een motorkap, dus zonde....moah nope!
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Koelsleuven motorkap 33

di okt 19, 2010 20:27

Nummertej 1 op de goeie manier voor mij geen probleem :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Bastiaan91
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: zo mei 17, 2009 21:19
Locatie: Ede

RE: Koelsleuven motorkap 33

di okt 19, 2010 20:33

1 is de mooiste oplossing vindt ik.
Heden
Alfa 156 1.8 ('04)
Verleden
Alfa 156 1.8 ('02)
Alfa 33 1.3 V('92)
Alfa 33 1.4 ie Imola ('94)
Alfa 33 1.3 V('91)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Koelsleuven motorkap 33

di okt 19, 2010 22:23

Optie 1 indien het voor afvoer van de warme lucht is.
Voor aanvoer van koude lucht zou ik je toch de oplossing bij mijn kap adviseren.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 993
Lid geworden op: di aug 28, 2007 10:56

RE: Koelsleuven motorkap 33

di okt 19, 2010 23:13

ik zeg nummer 1 ! Nummer 2 dwars door de geleiders vind ik helemaal niet lijken. En nummer 3 zit te dicht op elkaar. Btw, Hylke had toch zo'n motorkap te koop, kant-en-klaar met sleuven??
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Terug naar “Tuning onderwerpen”