Gaaf project, mijn eerste auto was een B-kadett, leuke club de opelclub. Zaten ook een hoop C-kadett rijders bij die gekke dingen deden. Ik heb ook nog een c-kadett waar ik tzt een Saab turbo in ga hangen, motorsteunen e.d. zijn al af.
Dat spruitstuk heeft een spleet over de lengte van het spruitstuk. Die spleet bedoelde ik een aantal postings terug. Die zorgt er voor dat de lucht gelijkmatig over de cilinders wordt verdeeld en omdat hij onder de kelken zit zorgt hij er ook voor dat er geen ongewenst rameffect ontstaat. [color] Heb ik ook aan gedacht met een uitneembare plaat waar die pleet in zit zodat je wat kan spelenDat gaat pas bij vele honderden pk's merkbaar effect opleveren . Maar dan blijft de vraag, waar ga ik voor? Een goedkoop spruitstuk waar je alles mee kan of een duur ingewikkeld ding. Ik denk nog steeds, als ik er 10 of meer laat maken wordt het goedkoop, dat is mooi voor mij en voor anderen die het ook kunnen gebruiken.het stuk extra buis dat benodigd is en het lassen daarvan zal geen honderden euro's kosten...
Gaaf project, mijn eerste auto was een B-kadett, leuke club de opelclub. Zaten ook een hoop C-kadett rijders bij die gekke dingen deden. Ik heb ook nog een c-kadett waar ik tzt een Saab turbo in ga hangen, motorsteunen e.d. zijn al af.
Dat spruitstuk heeft een spleet over de lengte van het spruitstuk. Die spleet bedoelde ik een aantal postings terug. Die zorgt er voor dat de lucht gelijkmatig over de cilinders wordt verdeeld en omdat hij onder de kelken zit zorgt hij er ook voor dat er geen ongewenst rameffect ontstaat. [color] Heb ik ook aan gedacht met een uitneembare plaat waar die pleet in zit zodat je wat kan spelenDat gaat pas bij vele honderden pk's merkbaar effect opleveren . Maar dan blijft de vraag, waar ga ik voor? Een goedkoop spruitstuk waar je alles mee kan of een duur ingewikkeld ding. Ik denk nog steeds, als ik er 10 of meer laat maken wordt het goedkoop, dat is mooi voor mij en voor anderen die het ook kunnen gebruiken.het stuk extra buis dat benodigd is en het lassen daarvan zal geen honderden euro's kosten...
Overigens heb ik waarschijnlijk wel interesse in de losse kelken, daar kan ik mooi een inlaat voor mijn Saab motor mee maken.
AC/DC TIG apparaat is leuk speelgoed maar helaas ook duur speelgoed. Wil ik ooit nog wel hebben maat dat valt voorlopig nog ver buiten budget.
Laat de politiek er aub buiten ... Dat ik rechts gestemd heb zegt verder niets over mijn persoontje....behalve als je een rechtse fucker bent dan he )
Eerst moet ik nog even kijken aan wat voor een maat inlaatkanalen ik gebonden ben en of ik er de ruimte voor heb om het zo te maken. Alleen de kelken is genoeg voor mij, de rest is geen probleem om even te maken.Geen probleem die kelken, als je wilt kan er ook een basis plaat met de juiste steek bij, scheelt weer frezen, boren veilen of zagen.
Beste tot nu toe.. Alleen idd die kelken langer maken zodat de gleuf er echt onder valt. Ik dacht trouwens minimaal 1x doorsnede vrijhouden boven de kelk. En die sleuf stonden ook maten voor, ik geloof van hart eerste inlaatkanaal naar hart laatste inlaatkanaal en dan 25-30mm breed. Stond volgens mij ergens in een van de linkjes in dit topic...Ok heb hier een nieuw ontwerp wat ook redelijk goedkoop te maken is, vandaar geen poespas als over matig sollid molding radiusjes camfers en vrije vormen.
Hevig geïnspireerd op wat ik zag bij die gekke Scandinaviërs en hun opels.
Je hebt gelijk, was overigens niet de bedoeling dat jij je aangesproken voelt, of je moet jezelf een f..... vinden?Laat de politiek er aub buiten
Ik ga er nog even mee stoeien. Ik had zelf beredeneerd dat de spleet op zn minst het oppervlakte van de gasklep moet hebben. Dat heb ik dus aangehouden.
Beste tot nu toe.. Alleen idd die kelken langer maken zodat de gleuf er echt onder valt. Ik dacht trouwens minimaal 1x doorsnede vrijhouden boven de kelk. En die sleuf stonden ook maten voor, ik geloof van hart eerste inlaatkanaal naar hart laatste inlaatkanaal en dan 25-30mm breed. Stond volgens mij ergens in een van de linkjes in dit topic...
Ja kan, als dit niet luktConische pijp waarvoor? Die buis waar de gasklep op komt kun je toch schuin in de lengte doorzagen en dan erop lassen?
Ha, de gtv in het filmpje kan mooi een nieuw spruitstuk gebruikenvolg het project stilletjes en kan helaas weinig mee lullen
maar kan natuurlijk wel een filmpje posten ter inspiratie: http://www.youtube.com/watch?v=D8U3lHDG ... re=related