Pagina 3 van 37

Geplaatst: zo jan 02, 2005 17:29
door Maurizio
Ok, steunen doorlassen en rubber behouden is goed, ik dacht even dat je de rubber door metaal wilde vervangen.

Geplaatst: zo jan 02, 2005 20:29
door Andretti Molletti
Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt, afgescheurde steunen...
Ik vraag me dan ook af wat hiervan de oorzaak is???

Geplaatst: ma jan 03, 2005 11:17
door Blu Ollandese
Bij het verwijderen van mijn nord blok op een 1300 ti was een van de steunen toch ook flink op wek om door te scheuren...ik vermoed een combinatie van metaalmoeheid (waren nog de originele '69 er steunen) ne het feit dat 1 van de bouten die de steun met het chassis verbonden, miste :roll: ...

ik was in ieder geval blij er op tijd bij te zijn...

Geplaatst: ma jan 03, 2005 11:48
door gtv 105.21
andretti

ik heb eerlijk gezegd ook niet een idee waar het vandaan komt maar is alwel de 3de.

en ze schuren allemaal waar de staande vlakken haaks om gaan aan de motorkant.


ik hou wel van stampen en ben een ven van laag stationair draaiende motoren en dan heb je vaak ook dat de motor iets meer danst. :oops:

misschien een kwaliteits probleem

Geplaatst: ma jan 03, 2005 12:32
door vV
nog nooit meegemaakt , mijn 105-rijdende vrienden ook niet. Lijkt een spanningsprobleem te zijn. Ligt de motor en bak wel recht in lijn met de aandrijfas?

Geplaatst: ma jan 03, 2005 15:32
door gtv 105.21
ook dat zelfs en het is niet in een auto dat me dat gebeurd is maar
in twee verschillende.


:twisted:

Achterasoverbrenging

Geplaatst: ma jan 03, 2005 20:35
door Tazio Novante
Leek me wel leuk voor de berlina. Een automaat achteras. Had gerekend met 11/41. Blijkt een 16/46 te zijn. Wel lekker rustig: 3000Rpm in de 5 bij 150km/u. :blue_cool: Jammer dattie bijna niet van z'n plek komt. :-k Ga dus maar gewoon naar de 10/41 achteras.

Geplaatst: ma jan 03, 2005 23:07
door Eric
Nog eens even de 'oude' 105-Brembo-topic doorgelezen: Die ombouw naar 75Ts remtangen met Senator Brembo's werkt dus niet als je 2000-fusees hebt.
Laat ik die nou hebben ... :(

Is er nog een manier om met 2000-fusees betere remmen te knutselen ? Zijn die Montreal remtangen dan een optie ?

Geplaatst: di jan 04, 2005 08:08
door vV
de bekende optie is ook geventileerde schijven (dezelfde als met TS remklauwen) maar dan Brembo`s van porsche. De montagegaten van de klauwen moeten dan een klein beetje worden aangepast.(hartafstand). Je kan natuurlijk ook een paar 1600 fusees opduikelen, die moet er genoeg liggen. is denk ik de goedkopere optie boven de porsche klauwen. Wat ook pas zijn BMW klauwen, maar die zijn veel zwaarder. Montrealklauwen zijn volgens mij ook veel duurder als je er al aan kan komen. Montreals worden tegenwoordig ook omgebouwd op BMW of Porsche klauwen.

Geplaatst: di jan 04, 2005 10:34
door @lfa@lgra
Nog eens even de 'oude' 105-Brembo-topic doorgelezen: Die ombouw naar 75Ts remtangen met Senator Brembo's werkt dus niet als je 2000-fusees hebt.
Laat ik die nou hebben ... :(

Is er nog een manier om met 2000-fusees betere remmen te knutselen ? Zijn die Montreal remtangen dan een optie ?
Erik:

Het is natuurlijk niet zo moeilijk om een setje 1300/ 1600 fusee's aan te schaffen. Naar je twee liter fusee's is best wel vraag ev kun je met iemand ruilen lijkt me. :wink:

Geplaatst: di jan 04, 2005 12:15
door vV
maar dan wel ruilen met bijbetaling van degene die de 2000 set neemt, want 2000 is dacht ik gewoon nog steeds zeldzamer dan 1600 .

Geplaatst: di jan 04, 2005 15:49
door Eric
Arjen, vV,

Is wel een goed plan. Ik zal eens vragen bij wat bekenden wat er zoal nog op de plank ligt, en anders wordt het een postje bij Te Koop Gevraagd.

Is er nog nieuws over de spacers?

Geplaatst: di jan 04, 2005 16:14
door @lfa@lgra
Arjen, vV,

Is wel een goed plan. Ik zal eens vragen bij wat bekenden wat er zoal nog op de plank ligt, en anders wordt het een postje bij Te Koop Gevraagd.

Is er nog nieuws over de spacers?
Ik heb van de anderen nog geen prijs gehoord. Ik kan tot nu toe niet onder de 40 Euro per set van twee komen. Ik moet dan wel minimaal een setje of 5 afnemen en ik vraag me af of dat lukt.

Geplaatst: di jan 04, 2005 17:15
door johnnie b
je kan ook outlaw remtangen monteren zonder al te veel problemen.
dit zijn 4 zuigertangen met een lichter gewicht als onze orginele tang.
deze zijn te krijgen in brummen .

Geplaatst: di jan 04, 2005 23:02
door wouter olandese
@@lfa@algra:
Denk dat het ook erg moeilijk word om onder de 40 euro te komen,
Zit toch wel enkele bewerkingen aan en materiaalkosten.
Als ik zie wat spoorverbreeders kosten die ongeveer vergelijkbaar zijn qua benodigde bewerkingen vind ik het zelfs goedkoop.