Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

RE: TUNING 105

za jan 15, 2005 11:59

ik ben ook nog steeds aan het wachten.

Ik wil nog altijd graag weten hoe je veel vermogen onderin creëert zonder al te drastische maatregelen.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Andretti Molletti

RE: TUNING 105

za jan 15, 2005 14:38

door je aanzuigtraject te verlengen...
je nokkenassen alleen je lift te vergroten...
je compressie aan te passen

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: TUNING 105

za jan 15, 2005 14:53

helemaal mee eens maar om org uiterleuk te houden maak ik kanaal kleinner.

ik was eerst van plan ook nog de inlaad met 60 mm te verlengen en dan een alfetta luchtfilterhuis die past in de uitsparing van het binnen scherm en dan heb je het helemaal voor elkaar.

alleen ik denk dat verlengen alleen zin heeft als je kanaal kleinner maakt omdat je anders een nog groter stuk krijgt waar de gas snelheid heel laag is als je dat met 40 mm doet.



:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

RE: TUNING 105

za jan 15, 2005 17:35

Ik vraag me af hoe je het inlaatkanaal kan verlengen. Doe je dat door lange inlaatkelken te monteren op de carbs of zit ik verkeerd?
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Andretti Molletti

RE: TUNING 105

za jan 15, 2005 18:04

Kan... alles wat het aanzuigtraject langer maakt is winst...

Vernauwen is niet mijn idee maar kan wel werken bij echt lage toeren...

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 06:04

Je kan ook ipv de rubbers langere pijpen plaatsen.

AG

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 10:04

Vond dit wel een leuke site, die Fred heeft het e.e.a. veranderd aan z'n 1750 GTV zeg.... :D :D

bronzen inlegstukjes....

The cylinder head is now ready. The yellow stuff in the channels are bronze-inserts that will increase the gasflow tremendously. The head was a standard 112 mm 1750 head that has been cut 1,5 mm to get a compression ratio of approximately 10,5:1. I would have liked to have 11,0 - 11,2 in compression but then you have to cut 2 mm's and that felt a lot. Maybe next time!

Afbeelding

http://web.comhem.se/~u43800299/index.htm
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 10:10

kan wel zou ik persoonlijk niet doen omdat je gassnelheid na de carb zo laag word dat je mengsel in benzine en lucht uit elkaar valt en dan heb je niks.

bij een 2002 is het rubber wat wij gebruiken van alu daar worden ook langere aangeboden maar daar hoor je altijd maar heel weinig van? :lol:

andretti ik verklein de kanalen ook niet voor vermogen, ik wil een motor die een berg koppel heeft en dan ook nog bij lage toerentalen en dan is verkleinnen volgens mij de enige weg, of een goede weg.

maar als de motor klaar is dan zal ik der achterkomen.




:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 10:11

Ja, die jongen weet waar hij mee bezig is. Prachtig!
Afbeelding
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 10:29

je ziet op die site een mooi voorbeeld van een 'bewerkte' luchtpijp/einddeksel van het luchtfilterhuis. Ik heb vorig jaar die hele pijp eruit gebeiteld, er is een kleine kraag blijven staan waar het luchtfilter nog net overheen valt.
Vraag me nu af of dat niet teveel is geweest, i.v.m. luchtdoorstroom.....

Afbeelding
Afbeelding

Voegt zo'n 'geventileerd' einddeksel nog veel toe trouwens??
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 10:35

Ja, je kan geen lucht genoeg krijgen! Alleen in de winter zou ik wel het e.e.a. afplakken om je blok wat sneller op temp. te krijgen. Of die kleine gaatjes iets uitmaken?
Maar, weer wat lucht. Ik denk als je open filters monteerd je nog meer rendemend krijgt.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 10:39

@GTV Boy, bedoel je met ja dat die hele pijp eruit eigenlijk niet moet of dat het juist meer lucht geeft?
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 10:45

De hele pijp eruit geeft theoretisch meer lucht, maar met extra gaten alleen, of wat ik gedaan heb, een smalle rechte gleuf erin geslepen aan TWEE zijden, heeft ook effekt zat.
Nadeel van je hele binnenbuis eruit slijpen is alleen dat je iets anders moet verzinnen (draadeind of zo) om je deksel weer vast te zetten. :roll:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 10:49

Moan Arjen!!

Dankje, we hebben het inderdaad met een draadeind 'opgelast' :D :D
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: TUNING 105

zo jan 16, 2005 10:51

Kijk, hoe meer weerstand je opwekt, hoe slechter is je aanzuiging van lucht. De flow zeg maar. Dus alles wat je weghaalt is meegenomen. Het huis heeft ook de taak om het aanzuiggeluid te bepreken. Maar dit vinden wij alfisten toch o zo mooi! :wink:
Kijk maar eens naar de racerij . de aanzuigslangen en airboxen kunnen niet groot genoeg zijn.Die doen het niet alleen voor het geluid maar puur om power.In de bergen heb je ook minder vermogen door de ijle lucht. Lucht is zuurstof voor de motor. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen voor goed filtermateriaal anders heb je zo motorschade.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Terug naar “Tuning onderwerpen”