Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

vr jan 21, 2005 09:34

Tsja, ik weet niet wat de stack-up van de diverse toleranties oplevert. Met afwijkingen in schijfdikte, schijfhoogte, naaf en spacer zit je zo op een paar tienden. En 5 tienden is een halve...
Ik zou voor 10 gaan.

Kijk jij even snel door de Brembo catalogus of je iets passends kunt vinden? :wink: .
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

RE: TUNING 105

vr jan 28, 2005 17:10

Ik ben vandaag naar een autosloperij geweest waar een Alfa Romeo 75 2.0 TS stond. Ik vroeg onmiddellijk naar de prijs voor de 2 voorste remklauwen die ik kan gebruiken voor de remsetup van mijn Junior met geventileerde schijven. Hij vroeg daar 20 euro per stuk voor. Is dat veel, of moet ik als de bliksem terug naar die sloperij ?
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

vr jan 28, 2005 17:13

Doen!!! Das een nette prijs. :!:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

RE: TUNING 105

vr jan 28, 2005 17:27

Waarschijnlijk kan ik ze voor 30 hebben.
Zal ze volgende week dan maar gaan halen 8)
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

zo feb 06, 2005 16:15

Graag jullie reactie op mijn kijk op de dingen qua 105 remmerij.
jullie doen maar moeilijk, geven bakken met geld uit en waarom?
Als wij in de Trofeo gewoon uit komen met standaard 2.0 schijven en klauwen, met alleen een behoorlijk remblok, waarom zouden jullie voor je straat auto wat anders doen? Leg me dat eens uit?
En dan, dan heb je ingewikkelde klauwen en schijven, die als ze versleten zijn weer veel geld gaan kosten wegens opnieuw draaien en frezen etc. ?
En dan nog aan het einde een remblokkie van een geeltje van de Brezan erin?
Investeer nou eerst eens in een behoorlijk remblok, van Hawk of SBS, en niet die troep van Pagid of green stuff, en ook niet in een echt raceblok van Ferodo, maar in een semi comp blok (of lange afstand race blok) van Hawk of SBS.
Tuurlijk kost dat ook een aardige duit, maar dan ben je toch gewoon KLAAR?
Wat is nou eigenlijk het probleem hier? Of gaat het er alleen om wie er de fraaiste en meest vette oplossing verzint?
Ben ik gauw klaar. Even shoppen bij Wilwood of zo, en klaar is kees. Alleen remt dat veel te bruusk en is alle gevoel uit je pedaal weg.
Heeft iemand hier ( behalve ik blijkbaar) ervaring met dergelijke blokken? Ik kan met mijn Berlina zo het circuit op met mijn Hawk blokken, rem alles eruit , hou mijn schijven heel, en rij vervolgens net zo makkelijk weer naar huis toe. Ik had zulke blokken in mijn GTam replica, waarmee ik alle mogelijke vrij rijden dagen deed, en remde echt van alles zoek. Nogmaals: LEG MIJ UIT WAAROM JULLIE ZO MOEILIJK DOEN??????
:shock: Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

zo feb 06, 2005 16:30

Gelijk: ja en nee Rik;

(Het gaat hier wel op 1300-1600 fusee's met Brembo's van een TS voor de duidelijkheid.)

Gelijk dat je nu extra investeert, maar dat gaat alleen om een paar spacertjes. Schijven, massief of geventileerd scheel maar nauwelijks iets.

Voor vervanging later maakt het allemaal dus niks uit, want je spacertje blijft, tezij je em weggooit. :wink:

Als jij zegt dat je met standaard twee liter schijven hetzelfde resultaat bereikt geloof ik je oprecht. Jij hebt daar de nodige kaas van opgevreten.:biggrin:

Ik huldig echter het standpunt dat een geventileerde schijf kouder blijft dan een massieve schijf waardoor je ook geen duurdere speciale blokken nodig hebt. toch?? Het prijsverschil hiervan is ook zo'n beetje de prijs van een spacer. Maakt elkaar dus niet zoveel.

IK geef toe:
Ik neig er zolangzamerhand ook naar om toch maar een massieve schijf te nemen.(Alleen al om alle commotie die we hebben gehad.) Welke moet ik dan precies hebben en welke blokken zijn het beste voor straatgebruik en af en toe ff behoorlijk tekeer gaan??? :wink:


Groeten:


Arjen
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

ma feb 07, 2005 00:19

ook ik gebruik een 1600 fusee met TS tangen, vanwege het onafgeveerd gewicht. Het probleem met een geventileerde schijf is dattie NIET op temperatuur komt, en zeker niet op straat. Ik gebruik gegroefde TAR-OX schijven, maar gewone 2.0 zijn ook best. Een zeer goed remblok is de SBS Pro track endurance. Kost ongeveer 100,- per set voor de vooras.
ik citeer:
Recommended for street and race use with slightly reduced comfort level
rising friction towards end of stop at high speed
High thermal stability
No fade
High initial bite
rotor friendly due to generation of transfer film on disc surface
useable with disc temp. up to 700 degrees.
dit is een carbon Ceramic blok en het is gweldig spul. \
er is ook nog een Pro touring, die is goed voor tot 550 graden.
En natuurlijk een pro race maar die wil je niet op straat.
Je wilt zo snel mogelijk alles op temp. hebben en dat lukt op straat niet met geventileerd spul en gewone blokken. Zo simpel is het.
Bestellen? Niet lullen,Giacomini bellen.
0651529272.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: TUNING 105

ma feb 07, 2005 09:10

Die hele rum upgrade is inderdaad geld in put gooien. Blij te zien dat BMW eindelijk verstand
toont en niet meer 6/8 pots klauwen monteert op M5.
Als het geen effect heeft op straat en voor snel verkeer what is the point??
Waarom dan wel betalen en onderhouden van een duurder remsysteem???

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: TUNING 105

ma feb 07, 2005 09:36

Rik, jij weet toch welke motor er in mn Bertone komt ?
Precies, die Turbo met chips en all....

Ik moest sowieso nieuwe remschijven hebben. Of ik nu originele nam of probeerde geventileerde schijven te passen maakte in prijs geen verschil. De remklauwen van een TS/V6 kosten vrijwel niets. (Heb ze zat liggen)
Het enige wat iets extras kost is het maken van de twee spacers..

Ik heb nog niet met de setup gereden (wacht op mn koppeling) maar verwacht dat het grotere oppervlak van de remblokjes (Ferodo 2500) wel positief gaat bijdragen aan mn stoppen. Die geventileerde schijven zijn inderdaad overkill, maar wel stoer !
O ja: de schijven zijn minder zwaar dan standaard exemplaren !!!

Mijn kosten :
- Setje Blokjes : 75,-
- Setje Schijven : 65,-
- Setje spacers: 60,-
Totaal : 200,-

Kun je voor dat geld alles voorzien van standaard komponenten ?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TUNING 105

ma feb 07, 2005 10:11

In de basis heeft Rik natuurlijk gewoon gelijk.
Voor op straat in ieder geval wel.
Ik heb enkele jaren met een Alfetta GTV geraced (vooraan in de toen nog bestaande Torfeo standaardklasse), met Tarox schijven, Pagidblokken, later Hawk (ging overigens niet goed met de Tarox..) en nooit serieuze remproblemen gehad, ondanks het toen nog remmen slopende korte baantje van Zandvoort. Maar ja dat was standaard, ik moet er niet aan denken met deze opzet te rijden met 180 pk en minder gewicht, dus veel hogere snelheden voor aanremmen.

Voor een auto die vnl op straat gereden wordt en af en toe een dagje circuit dus een prima en redelijk goedkope opzet. (o ja de remschijven hebben er 4 seizoenen opgezeten)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

RE: TUNING 105

ma feb 07, 2005 11:31

Het gaat er toch om, om fatsoenlijke remmen te hebben als je te doen hebt met 1300-1600 fusee's. Als je 2000 fusee's hebt, is dat geen enkel probleem. Als je de remmen dan toch moet reviseren, waarom dan niet verbeteren? Het enige prijsverschil zijn de spacers. Iedereen zit daar moeilijk over te doen, maar wat je uiteindelijk nodig hebt zijn 2 remklauwen van een 75 TS, 2 schijven van een Opel Monza/Senator en 2 spacers. Dit kost echt niet veel meer dan de standaard setup.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TUNING 105

ma feb 07, 2005 18:48

De kern van Rik zijn verhaal is dat voor straat gebruik geventileerde schijven niet of nauwelijks op temperatuur kunnen komen, en dus eigenlijk nooit optimaal kunnen functioneren.
Zijn vraag/stelling is dus: waarom een goede setup niet eenvoudig verbeteren door goede blokken te kopen, ipv iets in elkaar te schroeven wat eigenlijk overkill is.

Kosten: wat is het verschil tussen:
oude setup reviseren, dus klauwen, goede blokken, nieuwe schijven en een neiwue setup uitdenken monteren:

andere klauwen (moeten ook gereviseerd worden...), nieuwe schijven (met extra kosten van pasring), goede blokken (noodzaak want ze zullen relatief koud toch goed moeten werken..)

Wie weet het????????? :-k
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: TUNING 105

ma feb 07, 2005 20:33

vv ik vind dat je dat bij een 75 al kunt merken, in org uitvoering vind ik :wink: dat je al kunt merken dat ze eerst warm moeten worden voor ze echt snel gaan aangrijpen.


trouwens de remmen van de 105 en in het biezonder de 2000 werden in de tijd geroemd in autotests vanwege het uitblijven van fading bij herhaldelijk vol remmen :roll: .


en hoestaat het trouwens met de nieuw raceklasse ?




:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TUNING 105

di feb 08, 2005 08:12

we zijn op het moment druk met regelementen voor de 3 klassen: boxer, 105 en transaxle.
Daarnaast met de contacten voor regelen racedata/ruimte, maar ja vakantieperiode....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: TUNING 105

di feb 08, 2005 17:35

in iedergeval succes en een helehoop. :P








:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Terug naar “Tuning onderwerpen”