Denk mee op het gebied van zowel:
Motoren;
Onderstellen;
Remmen;
koets & gewicht;
andere "go-fasters"
Graag alleen serieus bedoelde reacties!
Wie bijt de spits af op het nieuwe forum???

Zie ook: http://www.alfaclub.nl/ikonforum/ikonbo ... topic=2789
Hey Kaip. Wat is et geworden??? Alu of BPSIk heb het inmiddels voor elkaar gekregen twee spacers te laten draaien voor mn grote Opelt remschijven. Moet ze alleen nog even ophalen dus later meer ...
Das een leuke!
Inderdaad hoor je de wildste verhalen... ik heb het nooit gemeten, maar minimaal 3 pk bij hoge toerentallen scheelt die fan wel!
Als je een electrische fan monteerd scheelt dat dus weer zo'n 3 pk of meer aan de krukas!
Eeen benzinepomp mechanisch geen idee, maar elektrisch trekt ongeveer 4 ampere... das 12x4=48Wat... dus elektrisch lijkt me minder vermogensverlies dan mechanisch...
electrische fan , CHECK!Das een leuke!
Inderdaad hoor je de wildste verhalen... ik heb het nooit gemeten, maar minimaal 3 pk bij hoge toerentallen scheelt die fan wel!
Als je een electrische fan monteerd scheelt dat dus weer zo'n 3 pk of meer aan de krukas!
Eeen benzinepomp mechanisch geen idee, maar elektrisch trekt ongeveer 4 ampere... das 12x4=48Wat... dus elektrisch lijkt me minder vermogensverlies dan mechanisch...
Hoeveel heb je van het vliegwiel afgehaald????@ Andretti: tja, op hun "balanceringsbewijsje" staat duidelijk polishen...dus geen "shotpeenen", of ze daar een speciale reden voor hadden weet ik niet...
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat...alhoewel mijn hoofdreden voor het balanceren wel degelijk de levensduur van de motor verhogen was...maar ik kon het niet laten om het vliegwiel ook te laten verlichten...dus weet ik niet of ik een langere levensduur zal verkrijgen...
!