Gebruikersavatar
CC
Full Member
Full Member
Berichten: 419
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:15
Locatie: Tilburg

RE: 2.0 motor op 1300 bak+achteras

za okt 08, 2011 12:48

...Kom er maar in met die anwoorden....ik heb met de Giulia hetzelfde "probleem"... Voor restauratie alles prima, daarna dus niet meer.

4000 rpm op de teller is 3000 rpm reëel. En nee, waterpomp is bij mij niet vervangen.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: 2.0 motor op 1300 bak+achteras

za okt 08, 2011 12:58

Achteras van een 2.0 met sper zien te vinden. Anders idd op de snelweg heel veel toeren.
Zal er toch maar weer even op inhaken nu... het Zaagje heeft er nu weer een 2 liter in zitten... met verder een standaard Zaag 1300 set-up... (hetzelfde als een 1300 Spider).

Veel toeren? Mwah... Het blokje kan redelijk makkelijk 7000 rpm aan en dan loopt ie richting de 210... (beide op de tellers, dus zowel toerenteller als km-teller). 30 km/h per 1000 rpm.

Wordt er geen snelwegkilometervreter van maar mijn hemeltje (!) wat gaat DAT lekker van kiet...

http://www.youtube.com/watch?v=FX6q8r66hNY

Niet helemaal voluit gegaan ivm lastige medeweggebruikers... maar het idee is duidelijk denk ik... en heel eerlijk gezegd denk ik niet heel erg vaak aan de andere kant van de 200 te bivakkeren dus vind ik accelleratie belangrijker dan een hogere top...

En van het probleem van CC snap ik geen donder... het enige dat ik me kan bedenken is dat de toerenteller tijdens de restauratie in de buurt van een magneet gelegen heeft...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

leoromeo
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:13
Locatie: zeeland

Re: RE: 2.0 motor op 1300 bak+achteras

za okt 08, 2011 16:48

...Kom er maar in met die anwoorden....ik heb met de Giulia hetzelfde "probleem"... Voor restauratie alles prima, daarna dus niet meer.

4000 rpm op de teller is 3000 rpm reëel. En nee, waterpomp is bij mij niet vervangen.
ik sprak laatst met ene heer jansen en die zei dat het te maken had met een spoeltje rond een magneetje waarbij de tussenafstand fout stond, nou heb ik geen ervaring met die dingen dus lijkt mij het makkelijkste on een andere toerenteller over te zetten en dan zou het probleem weg moeten zijn.
als het gelukt is hoor je het nog.
nu Giulia 2000 TS 1971 wit,
gehad; een Giulia 1750 lpg 1973 grijs, alfetta 2000 GTV 1978 do blauw, Giulia 1600 nuova 1978 grijs en nog een Alfetta 2000 GTV 1976 do blauw

Terug naar “Tuning onderwerpen”