Pagina 1 van 2

squadra tuning ...

Geplaatst: zo jul 31, 2005 20:39
door MIGI
in mijn alfa zou ik graag zo een chip steken , ik heb al dingen gelezen van mensen die dit niet merken. :shock:
hebben jullie er ook zo een ? en voel je dat
schijnt ook da ie daarom minder gaat gaan zuipen :roll:

:blue_cool:

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: zo jul 31, 2005 21:39
door Bert-155
Was bij een 2.0 16v uit een 155 toch?

Iig ik heb deze chip ook in mijn 155 met bovenstaand motorblok en je kan zeker weten merken dat deze werkt!

Bij lage toerentallen pakt ie beter op en boven de 5000 toeren is de wagen merkbaar vlotter 8)

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: zo jul 31, 2005 22:34
door MIGI
moet je daarvoor ook de gehele motor wat aanpassen of gewoon et chipje installeren
met aanpassen bedoel ik andere uitlaatstuk ; .. :oops:

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: zo jul 31, 2005 22:35
door Bert-155
Chipje alleen is voldoende, je kunt natuurlijk verder gaan met de tuning en je uitlaatsysteem aanpassen, inlaat, enz enz...

Bovengenoemde zijn dan nog de goedkope middelen, wil je echt veel meer pk's moet je aardig dieper in de portemonnee tasten :wink:

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: zo jul 31, 2005 22:42
door MIGI
ok dank je :jumping:
groeten :driving:

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: di aug 02, 2005 17:59
door patje1100
Dus een andere wijk met meer kranten nemen MIGI.

Offfff tegen je pa zeggen dat je voor nog 25 eurootjes ook de binnenkant van die 166 doet :wink:

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: di aug 02, 2005 19:17
door MIGI
whahahaahahaahaha :thumbs:
ja ik zal het overwegen ! :roll:

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: di aug 23, 2005 13:27
door elio
Hey,

kan je met zo'n squadra chip probleemloos op 95 ron rijden, of geeft dat problemen?
Ik weet dat squadra zelf 98 aanraadt, maar gezien de dure benzine zou het handig zijn om toch op 95 te kunnen rijden. Heeft hier iemand ervaring mee?

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: di aug 23, 2005 13:44
door Romeo
Ik heb begrepen dat het sterk afgeraden wordt, want de vormogenswinst wordt nu juist voor een deel gehaald uit de veiligheidsmarge die de fabriek inbouwt i.v.m. slechtere kwaliteit benzine. Door die marges te verkleinen win je vermogen maar moet je dan ook goede (lees:stabiele) benzine tanken, 98 dus.
Rijstijl maakt ook niet veel verschil, want ook bij deellast is de kans op pingelen groot en daar ontkom je niet aan (altijd volgas lukt echt niet :wink: )

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: di aug 23, 2005 18:58
door Bert-155
Niet doen, lekker 98 tanken, mijn ervaring is dat de wagen er 10x beter op loopt plus dat je nog best zuinig rijd (met mijn zware voet rijd ik toch nog 1 op 10,5, met een 2.0 16v 8) )

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: di aug 23, 2005 22:59
door Raimon
Voor die paar centen ga je daar toch niet op besparen?!?!? :?

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: di aug 23, 2005 23:35
door Bert-155
idd, als je kijkt wat een chip doet bij eeen andere tuner bespaar je daar al flink op...en dan nog :wink:

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: wo aug 24, 2005 13:31
door elio
da's waar, de leuke dingen des levens mogen een centje kosten he :oops:

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: wo aug 24, 2005 19:49
door Romeo
Als je het "nuchter"wilt bekijken kan je eenvoudig de meerprijs van 98 maal het aantal kilometers per jaar doen en dan moet je bepalen of je voor dat geld misschien andere leuke dingen kunt doen. Want een sebring demper, bijvoorbeeld, houd je plezier van zonder dat het na aankoop nog geld kost, terwijl je de squadrachip financieel snel weer vergeten bent en het extra vermogen wen je ook aan :wink: . Wat overblijft is duurder tanken.
Kiezen mag je zelf doen :D

RE: squadra tuning ...

Geplaatst: wo aug 24, 2005 21:17
door Raimon
Een Sebring is na twee jaar weggerot, dan ben je het plezier ervan ook kwijt! :wink:

Beetje appels met peren vergelijken dit... Je kunt ook je Alfa verkopen en alles op je spaarrekening zetten... Dan hou je pas geld over! :roll: :wink: