wie kan me meer vertellen over de 1.8 en 2.0 savali (boxer uiteraard)?
verdere verdiepingsvragen komen wel na uitleg
nee precies. maar dat is weer een ander onderwerpDie pk's vond ik ook erg aan de hoge kant... maar ik wil niet zeggen dat het niet kan.
Ik heb vroeger een 33 1.7Qv tye 2 gehad, de 8 klepper met de dubbele carbs, en die was vele malen sneller als de 16v's die ik later nog gehad heb. Het enige dat ik er van weet is dat mijn vader de auto heeft afgesteld ( carbs en ontsteking) nadat ik de toerenbegrenzer eruit gehaald had en dat het ding schandalig snel was. Kon probleemloos doorhalen tot 8000 toeren en er was tot zeker 7000 toeren geen sprake van dat het vermogen inzakte oid. Brandstofverbruik was helaas wel navenant... 189 km planken en dan 38 liter tanken is niet echt leuk als je op school zit.
Vriend van mij had een E30 M3met 195pk en die kon ik met dat motortje ( in een SW type 2, de QV was total los dankzij iemand die geen voorrang gaf ) vrolijk bijhouden tot de 140.
Wat wel leuk zou zijn is een 16v blok pakken en daar iets van kdf oid opbouwen. Iemand hier op het forum heeft dat in een 145 gedaan en dat wil ook wel volgens mij.
En als je heel handig bent een compressor erop maar dat zal wel als gevolg hebben dat e rook aan de bak iets mag gebeuren, die zijn namelijk ook niet zo geweldig sterk.
Het kan wel, maar als je een 33 niet tot de 200 weet te krijgen, zal het er niet in zitten. 140pk misschien, maar met 168 pk moet ie over de 210 lopen. Een grotere en zwaardere 155 V6 (dat scheelt 400 kilo) loopt 216 met 166pk fabrieksopgave. Tenzij die airbusvleugel op de achterkant zo'n gruwelijke drag geeft (lekker nuttig met voorwielaandrijving) dat je daardoor 20 km of meer topsnelheid kwijtraakt, zal het vermogen er gewoon niet in zitten.zou niet weten waarom 168 pk aan de kruk niet kan, gezien de aanpassingen? zeker bij een opgeboord blok.
zou ook een 16V als basis nemen, maar wel om een andere reden (en dat gaat om het onderblok)Opgeboord wil dus zeggen boring vergroten en andere zuigers er in?
een 2.0 boxer lijkt me wel heel erg kicken, zou het overigens wel met een 16v doen dan, anders worden je kleppen toch vrij snel een restrictie.
precies! 380 PK sprintje die al een seizoen rijdtDeze meneer is vrij bekend als boxertuner. Ja, z'n prijzen zijn niet op het niveau "chinese onderdelen voor een golf 3", maar hij weet wat hij doet en z'n klanten rijden vooraan mee op het circuit.