Pagina 1 van 3
Cool is better???
Geplaatst: ma mei 10, 2010 00:24
door stefgtv6
Kent iemand dit? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Heeft iemand er ervaring mee en wat zijn de voor- en nadelen?
Alfa Romeo 1.8TS met W/M Injectie op Dyno
http://www.youtube.com/watch?v=5yWbPYKapl4
RE: Cool is better???
Geplaatst: ma mei 10, 2010 06:57
door leonm
RE: Cool is better???
Geplaatst: ma mei 10, 2010 11:54
door BugAlfa
www.Coolisbetter.nl
Haal je Italiano maar boven ;
http://www.romeoferraris.com/upload/fil ... a%20gt.pdf
Onze Abarth 500 racer in opbouw heeft zo'n Aquamist Water-Methanol injectie ; Hij is bijna klaar en we gaan er 9-6 ten laatste mee testen .
terwijl je thermisch de motor minder belast (temperatuur verlaging) heb je vermogen winst door koudere inlaatlucht temperatuur .
RE: Cool is better???
Geplaatst: ma mei 10, 2010 22:10
door stefgtv6
Ik had zelf inmiddels hun site ook ondekt.
Aquamist had ik wel eerder van gehoord maar ik wist niet dat het ook op ongeblazen auto's tot betere prestaties kon leiden.
Lijkt me dat dit een leuke en redelijk betaalbare tuningsmethode is.
Mijn Italiano is helaas niet goed genoeg om het artikel echt te kunnen lezen maar ik zie wel dat ze leuke resultaten geboekt hebben.
RE: Cool is better???
Geplaatst: di mei 11, 2010 13:56
door Hans33sw
tof! zeker interessant

RE: Cool is better???
Geplaatst: di mei 11, 2010 14:59
door siegerdehaan89
als het zo makkelijk was, waarom rijden er dan zo weinig mensen mee :s
Re: RE: Cool is better???
Geplaatst: di mei 11, 2010 15:05
door Hans33sw
als het zo makkelijk was, waarom rijden er dan zo weinig mensen mee :s
haha, als iedereen dat zegt bij een nieuw product.
wat de boer niet kent...
RE: Cool is better???
Geplaatst: di mei 11, 2010 18:04
door siegerdehaan89
woon niet voor niets in de achterhoek

.
RE: Cool is better???
Geplaatst: di mei 11, 2010 18:32
door Hylke
Je kunt eventueel stopie hier op het forum eens vragen.
Hij kan je er uitgebreid over vertellen.
Re: RE: Cool is better???
Geplaatst: di mei 11, 2010 18:35
door shoppy
als het zo makkelijk was, waarom rijden er dan zo weinig mensen mee :s
haha, als iedereen dat zegt bij een nieuw product.
wat de boer niet kent...
Kom anders een keer kijken, Bella staat aan de Forelkolk!
Re: Cool is better???
Geplaatst: di mei 11, 2010 21:11
door kitaro
Uit het filmpje van 72kW adw, naar heel kort 73kW adw.
Filmpje 1 tot 7050 toeren, en 2e filmpje tot ruim 7400 toeren. Dus vooral bij de 2e doortrappen waar het vermogen zit.
Bijna nul effect dus, en riekt naar manipulatie door het niet doortrappen de eerste keer.
Re: Cool is better???
Geplaatst: di mei 11, 2010 21:38
door Marc_22
Uit het filmpje van 72kW adw, naar heel kort 73kW adw.
Filmpje 1 tot 7050 toeren, en 2e filmpje tot ruim 7400 toeren. Dus vooral bij de 2e doortrappen waar het vermogen zit.
Bijna nul effect dus, en riekt naar manipulatie door het niet doortrappen de eerste keer.
Zoals jij het stelt zou ik je daar gelijk ingeven, echter............ is het niet op die manier gemeten. De bank maakt namelijk ook een uitdraai, en die uitdraai gaat maar tot 6500 toeren. Alle toeren die daar boven komen worden niet meegetelt ivm deze afstelling.
Dit zijn scans van de uitdraai (laatste kolom telt niet, dit is een uitschieter ivm intrappen van de koppeling zodat de bank de rolweerstand kan berekenen):
Zonder W/M injectie:
http://img204.imageshack.us/img204/9424 ... 1tabel.jpg
Met W/M Injectie met een 90cc nozzle:
http://img714.imageshack.us/img714/7776 ... zzleta.jpg
RE: Cool is better???
Geplaatst: di mei 11, 2010 22:50
door kitaro
Ik heb de filmpjes bekeken, en ik kom bij 4270 toeren uit op 57kW adw voor zonder spray, en bij 4270 toeren op 56kW *met* spray.
De 62kW daar uit die scan staat bij lange na niet op het filmpje. Dat word pas bij 4750+ toeren gehaald.
Dus je tweede plaatje is in ieder geval niet een weergave van de meter in het filmpje in de 2e run.
Die twee uitdraaien maken me alleen nog maar meer aan het twijvelen.
Zowel je verlies als je gemeten wiel vermogen zijn kennelijk onduidelijk.
RE: Cool is better???
Geplaatst: di mei 11, 2010 22:56
door kitaro
Plus dat je extra brandstof van 1euro/ liter in je blok gooit, en blijft gooien, dan verwacht ik inderdaad wel een hoger vermogen.
Daar komt nog bij de kosten van de inbouw. En als de auto niet gechipt is zoals het filmpje meld, hoe kom je dan boven de 7000 toeren????
RE: Cool is better???
Geplaatst: wo mei 12, 2010 01:59
door kitaro
Op het forum van de leverancier blijkt dat de 180 nozzle *minder* vermogen oplevert dan een standaard blok.
En dat het systeem pas vanaf 4000 toeren zou werken, terwijl als er een 90 nozzle inzit, er over het *hele* toerenbereik ineens flinke winst wordt geboekt.
Linkje:
http://www.coolisbetter.nl/forum/index.php?topic=108.30