Pagina 1 van 3
Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: di dec 22, 2009 16:41
door Dr.Agan
De kleine tweaks beginnen vruchten af te werpen en hopelijk ben ik in de lente met deze Qv een rondje Zandvoort snellerafleggen dan met mijn vorige TS
Eén van de problemen is dat de remmen beter moeten.
Er zijn een paar opties:
1. Outlaw klauwen van performatek. Andy levert ook brackets en de blokken net als andere hoofdremcilinder die nodig blijkt te zijn.
http://performatek.com/Alfa/brakes/Outlaw/2800About.htm
De 75 schijven moeten vervangen worden door SZ schijven van 284 mm.
2. SZ schijven en Volvo 240 klauwen, schijnt dat er alleen offset met 5 mm aangepast moet worden.
3. Set van Ron Simon met standard klauwen en aangepaste 305 mm schijven.
http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... =BDF305SET
De mensen zijn positief over RS set maar het heeft ook wat werk nodig.
Bij volvo klauwen moeten de remleidingen bij de klauw aangepast worden( er moet verdeler tussen) en er moet een plaat tussen de klauw en fusee van ca. 5 mm gemaakt worden. Ik weet niet wat de remervaringen met deze combinatie zijn.
Voor zover ik weet heeft Andy mensen laten testen met outlaw klauwen maar verder zijn er geen onafhankelijke ervaringen.
Wat zouden jullie nemen?
RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: di dec 22, 2009 17:43
door Lunatic
Heb op de Giulietta de 240 klauwen, en remt heel goed!
op de 75 zitten de GTA klauwen, remt ook heel goed moet je alleen redelijk wat aanpassen
De volvo klauwen is denk ik de low budget de beste keus dan.
En zover ik weet zo 1op1 te plaatsen..aansluiting remleiding weet ik niet zeker.
Wel bij beide auto`s zit een HRC van 25,4mm
In project topic staat foto`s
RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: di dec 22, 2009 18:16
door Dr.Agan
Welke remschijven gebruik je met 240 klauwen? SZ neem ik aan.
RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: di dec 22, 2009 19:01
door giuliettaevo
De Giulietta heeft 1.8 fusees met TS naven en schijven en 240 klauwen.
Als je 75 1.8 fusees gebruikt zijn de 240 klauwen zo te monteren op jouw originele v6 schijven. Het-Licht heeft dat op zijn auto ook.

RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: di dec 22, 2009 19:23
door Dr.Agan
Helder.
Dat betekent dat ik nog ga twijfelen tuusen RS set en die van performatek.
RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: wo dec 23, 2009 09:11
door elogiov6
Heey Dragan!
Neem ook even contact op met RS racing. Ze zijn een 4 pots remklauw aan het ontwikkelen. Heb het op de 75 van Ron gezien en het ziet er erg indrukwekkend uit
RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: wo dec 23, 2009 16:53
door alfa147man
Als je SZ schijven steekt op een 75TS, maar je wenst je tangen te behouden, gaan die dan nog wel passen? De schijf is toch wel wat groter. Kan de tang er dan nog omheen? (montagepunten op fusee)
Als dit gaat is dit een interessante low budget upgrade, zeker als je dan nog van die remblokjes steekt met een wat groter oppervlak.
Dit in combinatie met goeie remslangen en goeie remolie.
Kan dit? Lijkt me een fijne updgrade voor straat/weinig track gebruik. Je hoeft dan geen andere tangen en hrc te steken...
grt
Stefaan
RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: wo dec 23, 2009 20:42
door Dr.Agan
SZ en 75 remklauw zijn identiek of op zijn minst uitwisselbaar, verschill zit hem in fusee.
Alleen iets grotere remschijf stelt iig op papier niet veel voor: je krijgt een gunstige lastarm (kleine 10 %) en de grotere schijf wordt minder warm.
Voor 10% meer remvermogen is het mij te veel moeite. Ik wil meer: grotere remzuiger(s) diameter, grotere opperrvlak van de remblokken, grotere HRC en grotere remschijven.
SZ schijven vind ik zelf het handigst als ik op andere punten ook kan scoren.
RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: do dec 24, 2009 09:17
door alfa147man
ok, bedank! nu is het duidelijk

Re: RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: do dec 24, 2009 09:29
door alfaqv75
SZ en 75 remklauw zijn identiek of op zijn minst uitwisselbaar, verschill zit hem in fusee.
Alleen iets grotere remschijf stelt iig op papier niet veel voor: je krijgt een gunstige lastarm (kleine 10 %) en de grotere schijf wordt minder warm.
Voor 10% meer remvermogen is het mij te veel moeite. Ik wil meer: grotere remzuiger(s) diameter, grotere opperrvlak van de remblokken, grotere HRC en grotere remschijven.
SZ schijven vind ik zelf het handigst als ik op andere punten ook kan scoren.
grotere schijf heeft ook nadelen: noem gewicht op een draaipunt
RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: do dec 24, 2009 17:11
door Dr.Agan
Kleine nuance:
RS set met 305 mm heeft als resultaat 11,80327869% gunstigere lastarm dus met andere onderdelen die gelijk blijven heb je kleine 12% meer remkracht op de wielen.
Met alleen 284 schijven en andere onderdelen gelijkblijvend heb je 5,281690141% gunstigere lastarm dus ca. 5,3% meer remkracht op de wielen.
Iedereen die ik heb gehoord over het RS setje is zeer positief maar ik vind gemak ook belangrijk dus geen vraagteken of mijn 16" velgen gaan passen en regelen van een 16" reserve wiel.
Als ik de SZ schijven kan combineren met remklauwen met grotere remblokken en zuigers en grotere HRC dan zou ik de RS verbetering van 12% flink kunnen overtreffen.
Extra gewicht van de grotere remschijven neem ik dan voor lief, de remklauwen zullen dan wel van LM zijn ga ik ervan uit.
RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: do dec 24, 2009 21:57
door giuliettaevo
Als SZ schijven lastig te krijgen zijn kun je ook 164 v6 schijven gebruiken

. Dan moet er wel een afstandsschijf gedraaid worden en de schijf moet aangepast worden.
De remmen op de Giulietta voldeden bij mij prima. De grotere volvo 240 klauwen icm de grote hoofdremcilinder en de TS schijven gaf een erg goed gevoel. En het remde alsof je met een plank op je smoel geslagen werd.
http://www.brembo.com/ENG/catalogo_AM/2008/index.html
hier kun je gegevens van remschijven bekijken en ook zoeken op bepaalde afmetingen.

RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: wo jan 06, 2010 21:12
door Dr.Agan
SZ schijven zijn te vinden voor rond 200 euro maar als het goedkooper/beter kan dan hoor ik het graag.
Omdat de rembalans door grotere remzuigers aann de voorkant al dan niet i.c.m. met grotere HRC, gaat verschuiven naar de voorkant lijkt het mij nodig om die te kunnen bijstellen.
Zijn er nog andere mogelijkheiden behalve een aftermarket verstelbaare remdrukregelaar monteren en is verstelbaare remdrukregelaar toegestaan voor APK?
Re: RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: vr jan 15, 2010 13:25
door wirno
SZ schijven zijn te vinden voor rond 200 euro maar als het goedkooper/beter kan dan hoor ik het graag.
Omdat de rembalans door grotere remzuigers aann de voorkant al dan niet i.c.m. met grotere HRC, gaat verschuiven naar de voorkant lijkt het mij nodig om die te kunnen bijstellen.
Zijn er nog andere mogelijkheiden behalve een aftermarket verstelbaare remdrukregelaar monteren en is verstelbaare remdrukregelaar toegestaan voor APK?
Ik gebruik gtv schijven rond 305mm zijn zo'n € 90,-
Arno
Re: RE: Andere voorremmen onder 75 Qv
Geplaatst: ma mar 08, 2010 21:02
door Dr.Agan
SZ schijven zijn te vinden voor rond 200 euro maar als het goedkooper/beter kan dan hoor ik het graag.
Omdat de rembalans door grotere remzuigers aann de voorkant al dan niet i.c.m. met grotere HRC, gaat verschuiven naar de voorkant lijkt het mij nodig om die te kunnen bijstellen.
Zijn er nog andere mogelijkheiden behalve een aftermarket verstelbaare remdrukregelaar monteren en is verstelbaare remdrukregelaar toegestaan voor APK?
Ik gebruik gtv schijven rond 305mm zijn zo'n € 90,-
Arno
Dat past natuurlijk niet zomaar en voordat het past ben ik een paar honderd euro verder. Dan moet ik ook een extra 16” wiel aanschaffen die ook nog eens niet mag aanlopen.
Ik heb wat heen en weer gemaild met Andy van performatek maar de prijs gaat wel over de RS set heen en dan ben ik nog gematst, en dat is dan ook weer niet de bedoeling. Ik heb liever en betere remmen en bv. kunststof motorkap met van die afsluitbare sluitingen voor hetzelfde geld

Morgen ga ik een set 4-pots remklauwen van Volvo 240 halen om te passen. De remzuiger diameter is 38mm x 4. Zowel Volvo 240 als 75 V6 gebruikt 22,4 mm HRC dus dan zou ik die van mij nog kunnen behouden. Het remoppervlak is volgens mij ruim 20 % groter dan die van een 75 remblok. Dat is minstens net zo groot als de blokken die in Outlaw remklauwen gaan.