Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De nieuwe ho-ijzers

di dec 15, 2009 08:29

Doet idd vrij weinig, kwam ik vanmorgen op paar cm van achterbumper voorganger achter :oops:
Remmen mogen blijkbaar eerste 200 km niet vol belast worden, maar gelijkmatig door en door warm worden. Anders veglaasd de toplaag.
@ B-lex even mailen naar remschijf.nl
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: De nieuwe ho-ijzers

di dec 22, 2009 13:08

zit een inrem instructie bij de blokken staat dacht ik voor circuit gebruik ook een inrem procedure bij :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: De nieuwe ho-ijzers

di dec 22, 2009 19:55

Remmen inrijden staat hier erg uitgebreid beschreven:
http://www.essexparts.com/learning-cent ... ost/Bed-in
Het komt erop neer dat je een keer of 5 afremt van 100 naar 10 in korte tijd om ze goed heet te krijgen, en dan een cool down ritje. Nooit tot volledige stilstand komen uiteraard met hete remmen en pedaal ingetrapt.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: De nieuwe ho-ijzers

di dec 22, 2009 20:37

ds2500 doet zowiezo niet zo erg veel is mijn ervaring :roll: ...

Kortom, ik heb het afgezworen.

Ik ga met de 75 nog wat Pagids proberen oid, en anders lekker terug naar Hawk of Carbon Lorraine. Dát remt tenminste :D .

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: De nieuwe ho-ijzers

wo dec 23, 2009 22:45

Carbon-Lorraine is toch niet voor straatgebruik??

had op mijn 75TS Roesch , remde gewoon en makkelijk velgen schoon te houden, rijdt nu met de Alfetta met DS2500(GTV6 variant), en dat bevalt me wel, remt goed, ook al "bijten " ze niet echt.
vervuilen wel aardig, maar dat geeft niet,beter vervuilen van velgen dan verglazen van blokken :wink:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
scarb 5082

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: De nieuwe ho-ijzers

wo dec 23, 2009 22:57

hm geen idee Stephen, had de RC6 variant, ging als een malle onder mijn E36 325i. Was per direct gek op die remblokkies, net zoals de Hawk's, dat remde tenminste dat spul. En of het nou wel of niet op straat mag, who cares, niemand die het ziet :lol: .

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: De nieuwe ho-ijzers

do jan 28, 2010 23:21

Geen Alfa op het moment maar een zakjappanertje Maar op de 75's had en op de Bert (ook al rijd ie niet op het moment) heb ik ds2500's gehad icm op de Bert gewone schijven en op de 75's gegroevde schijven. op de EVO ook geen geboorde schijven wel gegroefd met weliswaar ds3000's maar dan hebben we het over iets meer peekaas & gewicht (maar dan moet je wel regelmatig blijven remmen of ff "slepen" om de temp erin te houden (geld in mindere mate ook voor de 2500's maar ook daar geld temp erin houden) anders is het ruk remmen)) . Blijf daarvan af en mijlenver van weg. Goede gegroefde schijven met ds2500's is m.i. een super combo op elke auto iwm de standaard ho ijzers. Geboorde schijven gaan een keer scheuren, alle leuke verkoop praatjes en reacties op Fora over de looks en remeigenschappen ten spijt, afblijven voor daily . Leuk voor op het circuit als het toch allemaal geen ruk uitmaakt. Maar voor een straat/dailywagen die af en toe circuit ziet alleen gegroefd is meer dan zat en dan mag je zelf uitproberen welke remblokken jouw rijstijl het beste passen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: De nieuwe ho-ijzers

vr jan 29, 2010 00:30

Geboorde schijven gaan een keer scheuren, alle leuke verkoop praatjes en reacties op Fora over de looks en remeigenschappen ten spijt, afblijven voor daily . Leuk voor op het circuit als het toch allemaal geen ruk uitmaakt.
Mercedes monteert ze anders ook op standaard auto's :? . CL500 heeft standaard geboorde schijven. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: De nieuwe ho-ijzers

vr jan 29, 2010 00:50

Geboorde schijven gaan een keer scheuren, alle leuke verkoop praatjes en reacties op Fora over de looks en remeigenschappen ten spijt, afblijven voor daily . Leuk voor op het circuit als het toch allemaal geen ruk uitmaakt.
Mercedes monteert ze anders ook op standaard auto's :? . CL500 heeft standaard geboorde schijven. :wink:
Dat er gaatjes in zitten wil niet zeggen dat ze ook doorboord zijn ;).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: De nieuwe ho-ijzers

vr jan 29, 2010 00:57

Zijn die niet door en door dan? :shock: Morgen even kijken bij de overbuurman. :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: De nieuwe ho-ijzers

vr jan 29, 2010 09:16

ingeboorde schijven heeft geen nut, doorboord wel...

heb thuis een shcijf liggen van een ferrari f335 en die is ook doorboord :wink:

maar misschien wel een leuke discussie (want het welles nietes verhaal hebben we toch al 100x gehad), waarom gaat een schijf scheuren? 8)

- het materiaal is niet bestand tegen te snelle temperaatuurs verschillen
- het materiaal kan niet tegen te warm worden
- bij het boren is de structuur van het metaal aangetast
etc
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: De nieuwe ho-ijzers

vr jan 29, 2010 09:24

Zeker leuke dicussie. Goed als we deze dan uitbreiden met de gegroefde schijven :?:

Deze kwamen bij mij onder de Q4 vandaan :shock:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er nu geperforeerde Brembo's onder, met dezelfde remblokken en deze blijven tot nu wel heel.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: De nieuwe ho-ijzers

vr jan 29, 2010 09:44

zijn zat straat auto's die standaard geleverd worden met geboorde schijven....

zijn alleen te veel after market prutsers die die remmen als zijnde goed verkopen maar niet weten waar ze het over hebben!!!!

een geboorde schijf werkt perfect mits de rest van de remmerij goed is dus gangbare klauwen goeie olie enz het belangrijkste is het remblok! en geboorde schijf kan niet goed tegen warmte en wil het zo snel mogelijk afgeven aan het remblok. als je een klote goedkoop rot blok hebt (sorry voor het taal gebruik) neemt deze geen warmte op en blijft dit in de schijf zitten. en ook dat is op zich niet zo heel erg zolang je maar geen plas met water tegen komt! er staan namenlijk enorme spanningen op omdat de "goeie" schijven ook meer koolstof bevatten en dus ook bros zijn worden deze te snel afgekoeld en dan voornamelijk ongelijkmatig komen er spanningen op en dan zoekt het gewoon het zwakste punt en dat zijn de gaatjes, daar kunnen ze rekken of krimpen... of dus scheuren

ik heb ook met beide gereden waaronder 5 jaar elke week 1200 km duitse autobahn en heb geboorde schijven echt licht zien geven van de warmte maar pas na 10000km begonnen ze lichte scheuren te vertonen (vergeet niet dat met een sportblok je schijf ook sneller slijt!) toen zelfs onder garantie een set gegroefde gehad, maar nooit meer de zelfde enorme vertraging gekregen :(

het is een gemiddelde zoeken van hoeveelheid staal en gaten en de onderlinge afstand voor de werking van metaal kijk maar eens hoeveel vormen je hebt van geboorde schijven... daarintegen heb ik een impreza in onderhoud met 300 plus pk waar we eerst de al boven getoonde tarox 88 groefs hadden gemonteerd maar de trokken elke keer krom 2x af laten draaien remklauwen revisie naven reinigen alles gedaan maar bleven krom trekken. toen ook over gegaan op geboorde en prima! alleen ook na 10000 km vervangen. maar laten we eerlijk zijn je wilt betere remmen om harder te kunnen remmen dan is het ook niet zo raar dat de slijtage toeneemt :wink:

voor mij zelf heb ik een heel onderzoek gedaan naar de regels en ideeen van het schijven boren. en kan je vertellen dat het een ingewikkeld iets is en de meeste "gevaarlijk genoeg" gewoon proberen en testen... ik heb dit zelf ook gedaan en schijven boren is een kunst appart kost veel tijd en aftekenen warmte in de gaten houden aan bepaalde afstanden houden grote van de gaten het verzinken van de gaten daarna een linker en een rechter schijf en met geventileerde schijven uiteraard nog eens de schoepen in de schijf... plus dat je heel goed moet kijken welk merk en type schijf je pakt :wink:

maar mijn mening is dus het is gewoon goed alleen zorg dat je set juist op elkaar is afgestemd!!! luister naar de fabrikant zijn adviezen over blokken en zorg dat alles in orde is :D en ga niet lopen kloten als je er geen verstand van hebt :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: De nieuwe ho-ijzers

vr jan 29, 2010 09:46

Zeker leuke dicussie. Goed als we deze dan uitbreiden met de gegroefde schijven :?:

Deze kwamen bij mij onder de Q4 vandaan :shock:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er nu geperforeerde Brembo's onder, met dezelfde remblokken en deze blijven tot nu wel heel.

Groetjes,
Marc

en ff he maar kijk eens naar hoe warm deze zijn geweest... :wink: tarox adviseerd DS2500/3000 zat dat hier op? 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: De nieuwe ho-ijzers

vr jan 29, 2010 10:24

en ff he maar kijk eens naar hoe warm deze zijn geweest...
Dat wist ik al gelijk toen ik de blauwe gloed op de remschijf zag ;)
Ik heb de EBC red stuff gebruikt, welke vergelikbaarzijn met de DS2500.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Tuning onderwerpen”