Pagina 1 van 1

Cilinderinhoud!

Geplaatst: za nov 07, 2009 19:14
door Carbo
Ik loop al een tijdje met een vraag rond m.b.t. de diverse cilinderinhouden van de V6'en (transaxle)!

Sinds de introductie als 2,5l zijn er diverse getunede versies onstaan zoals de 2,8 Gleich de 3,1 Savali. Op dit moment zie je allerlei versies als 3,2l, 3,5 en zelfs 3,7l.

Ik ga ervan uit dat veel van deze versies ontstaan of zijn ontstaan uit standaard onderdelen en combinaties hiervan. Bijvoorbeeld combinatie krukas, bussen en zuigers, en cilinderkop.

Wie o wie kan mij deze combinaties eens uitleggen :?:

Ik heb zelf een GTV6 met een 3,0l 75 blok maar welke combinaties zijn mogelijk. Passen 3,2l GTA bussen en zuigers in dit blok en wat levert dit qua cilinderinhoud op. Blok wordt voorzien van Megasquirt maar ik ben benieuwd wat met combinaties van bestaande delen mogelijk is.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Gr,
Carl

RE: Cilinderinhoud!

Geplaatst: za nov 07, 2009 19:18
door Dottore M
Kijk hier eens.

RE: Cilinderinhoud!

Geplaatst: za nov 07, 2009 20:58
door giuliettaevo
GTA heeft dezelfde boring als een 3.0, enkel de slag is groter. De krukas is wel te plaatsen in een oude type v6 maar vereist volgens mij wel enkele aanpassingen. Het probleem is dan wel dat de standaard zuigers de pistonpen op de verkeerde hoogte hebben zitten. en GTA zuigers passen niet met de 12v cilindekoppen, ivm klepuitsparingen. :wink:

Met de originele onderdelen combineren is niet zo makkelijk als het klinkt, in 99% van de gevallen kom je met je zuigerhoogte niet goed uit namelijk.(die ene procent is voor de mensen die drukvulling willen :wink: )

RE: Cilinderinhoud!

Geplaatst: za nov 07, 2009 21:20
door WhizzMan
GTA krukas in een 12V blok is puzzelen met de oliepomp, die zit bij de GTA namelijk anders aangedreven.

RE: Cilinderinhoud!

Geplaatst: za nov 07, 2009 22:03
door giuliettaevo
O ja, dat was het :oops: .... maar daar kun je een bus voor draaien. :wink: In het oude type blok drijf je de oliepomp via de distributieriem aan. :)