Pagina 1 van 1

Alfa 156 2.0 jts sw

Geplaatst: di sep 22, 2009 21:47
door Pvanengelen
Wil misschien een open k&N filter plaatsen in onze Alfa, heeft iemand hier ervaring mee positief/negetief?

Piet

RE: Alfa 156 2.0 jts sw

Geplaatst: wo sep 23, 2009 12:48
door n0sTRa
Heb er geen persoonlijke ervaring mee maar ik hoor en lees dat je veelal prestatie verlies krijgt doordat de filter de warmte van de motor binnen krijgt. Een beter alternatief is een BMC CDA, kost alleen stuk meer.

RE: Alfa 156 2.0 jts sw

Geplaatst: wo sep 23, 2009 13:05
door MartijnGTA
Het advies van Squarda over een K&N / BMC CDA voor mijn GTA luidde ooit: niet aan beginnen, de standaard airbox doet zijn werk beter (ook ivm warme lucht aanzuigen), je wint er absoluut geen vermogen mee als je de rest van de auto in de standaard configuratie laat en het scheelt je een hoop geld.
Ik kan me niet voorstellen dat je er met een JTS merkbaar verschil mee creeert...maar er is vast wel iemand die mij daarin kan tegenspreken! :twisted:

Maar als je 't g**l vind staan, heb je waarschijnlijk een hele andere redenatie. :lol:

Overigens wint de GTA ook zo goed als niets met het Squarda chipje...en zit er dus niet in. de rvs pijp zonder middendemper zit er alleen voor de show onder :oops:

RE: Alfa 156 2.0 jts sw

Geplaatst: wo sep 23, 2009 18:30
door Rainier155
Open filter is onzin... zo'n jts is al traag, en dat zul je met een open filter niet verhelpen. ;)
Een k&n inlegfilter (die de originele vervangt) kan wel, maar dat zul je zonder squadra chip volgens mij amper merken.

Re: RE: Alfa 156 2.0 jts sw

Geplaatst: ma sep 28, 2009 20:11
door Verde mitro 33SW
[quote="Rainier155"]Open filter is onzin... zo'n jts is al traag :?: :?:

RE: Alfa 156 2.0 jts sw

Geplaatst: ma sep 28, 2009 21:15
door @lfa@lgra
Ach: Van horen zeggen zullen we maar denken. :wink:
Een goede JTS is behoorlijk rap en trekt beter dan een TS. De snelheidsmeter overdrijft sinds het nieuwe dashbord in 2002 ook totaal niet meer.Das ook even wennen voor mensen die hiervoor een 155 of oudere 156 hadden. :wink:
Feit is wel dat er zowel JTS-en als TS-en zijn die grote oliedorst hebben. Een TS kan hier beter mee omgaan omdat deze indirecte injectie heeft waardoor de inlaatkleppen door het mengsel gereinigd worden en niet dichtkoeken.
Een niet gemodificeerde JTS kan na hoog olieverbruik twee verbrande katalisatoren en een dichtgekoekt inlaatsysteem gaan vertonen,. Uiteraard kost dit vermogen. Inmiddels is het overgrote deel van de JTS-en aangepast en dan kan er geen TS tegenop. :wink:
Goedkoopste manier om power te winnen bij een niet gemodificeerde JTS: Reinig je inlaatsysteem !!!!!

Re: RE: Alfa 156 2.0 jts sw

Geplaatst: zo okt 04, 2009 14:50
door Rainier155
Ach: Van horen zeggen zullen we maar denken. :wink:
Een goede JTS is behoorlijk rap en trekt beter dan een TS. De snelheidsmeter overdrijft sinds het nieuwe dashbord in 2002 ook totaal niet meer.Das ook even wennen voor mensen die hiervoor een 155 of oudere 156 hadden. :wink:
Feit is wel dat er zowel JTS-en als TS-en zijn die grote oliedorst hebben. Een TS kan hier beter mee omgaan omdat deze indirecte injectie heeft waardoor de inlaatkleppen door het mengsel gereinigd worden en niet dichtkoeken.
Een niet gemodificeerde JTS kan na hoog olieverbruik twee verbrande katalisatoren en een dichtgekoekt inlaatsysteem gaan vertonen,. Uiteraard kost dit vermogen. Inmiddels is het overgrote deel van de JTS-en aangepast en dan kan er geen TS tegenop. :wink:
Goedkoopste manier om power te winnen bij een niet gemodificeerde JTS: Reinig je inlaatsysteem !!!!!
Ach lees eerst dit even door voordat je blaat.
http://www.squadra-tuning.nl/NL/alfa/15 ... S_16v.html

Ik durf mijn 155 2.0 TS tegenover elke 156 2.0 JTS te zetten, zeker weten dat er dan toch een paar mensen met hun ogen staan te knipperen. ;)

Re: RE: Alfa 156 2.0 jts sw

Geplaatst: zo okt 04, 2009 15:19
door @lfa@lgra
Ach: Van horen zeggen zullen we maar denken. :wink:
Een goede JTS is behoorlijk rap en trekt beter dan een TS. De snelheidsmeter overdrijft sinds het nieuwe dashbord in 2002 ook totaal niet meer.Das ook even wennen voor mensen die hiervoor een 155 of oudere 156 hadden. :wink:
Feit is wel dat er zowel JTS-en als TS-en zijn die grote oliedorst hebben. Een TS kan hier beter mee omgaan omdat deze indirecte injectie heeft waardoor de inlaatkleppen door het mengsel gereinigd worden en niet dichtkoeken.
Een niet gemodificeerde JTS kan na hoog olieverbruik twee verbrande katalisatoren en een dichtgekoekt inlaatsysteem gaan vertonen,. Uiteraard kost dit vermogen. Inmiddels is het overgrote deel van de JTS-en aangepast en dan kan er geen TS tegenop. :wink:
Goedkoopste manier om power te winnen bij een niet gemodificeerde JTS: Reinig je inlaatsysteem !!!!!
Ach lees eerst dit even door voordat je blaat.
http://www.squadra-tuning.nl/NL/alfa/15 ... S_16v.html

Ik durf mijn 155 2.0 TS tegenover elke 156 2.0 JTS te zetten, zeker weten dat er dan toch een paar mensen met hun ogen staan te knipperen. ;)
Ja tuurlijk is die van jou sneller. :thumbs:
Het betreft een individuele meting. Die ene auto is ineens representatief voor allemaal ?? Blijf even objectief aub. :wink:

RE: Alfa 156 2.0 jts sw

Geplaatst: zo okt 04, 2009 17:13
door LENZ
Een goede frisse jts is zeker sneller dan een een normale 2.0 16V.
Er zit echter behoorlijk wat verschil tussen de diverse jts en , als je een vervuilde hebt (en dat zijn ze bijna allemaal als ze meer dan 50,000 hebben gelopen zonder reiniging), ben je het kleine voordeel kwijt en is de TS weer rapper.
Ik heb al tientallen jts en gereden en de laatste gt die ik vorig week reed was de eerste die echt lekker reed en ook echt snel was, nu kijken hoe lang hij heel blijft.
Het zijn momenteel gewoon de slechtste motoren die alfa in het gamma heeft, maar als je hem hebt gemodificeerd en gelijk grondig hebt gereinigd kan het best een prettige motor zijn.
De gt die ik als laatste reed had wel een gevlakte kop door koppakkingproblemen, dus als de kop eraf gaat gelijk wat extra laten vlakken

Re: RE: Alfa 156 2.0 jts sw

Geplaatst: zo okt 04, 2009 18:20
door Rainier155
Ach: Van horen zeggen zullen we maar denken. :wink:
Een goede JTS is behoorlijk rap en trekt beter dan een TS. De snelheidsmeter overdrijft sinds het nieuwe dashbord in 2002 ook totaal niet meer.Das ook even wennen voor mensen die hiervoor een 155 of oudere 156 hadden. :wink:
Feit is wel dat er zowel JTS-en als TS-en zijn die grote oliedorst hebben. Een TS kan hier beter mee omgaan omdat deze indirecte injectie heeft waardoor de inlaatkleppen door het mengsel gereinigd worden en niet dichtkoeken.
Een niet gemodificeerde JTS kan na hoog olieverbruik twee verbrande katalisatoren en een dichtgekoekt inlaatsysteem gaan vertonen,. Uiteraard kost dit vermogen. Inmiddels is het overgrote deel van de JTS-en aangepast en dan kan er geen TS tegenop. :wink:
Goedkoopste manier om power te winnen bij een niet gemodificeerde JTS: Reinig je inlaatsysteem !!!!!
Ach lees eerst dit even door voordat je blaat.
http://www.squadra-tuning.nl/NL/alfa/15 ... S_16v.html

Ik durf mijn 155 2.0 TS tegenover elke 156 2.0 JTS te zetten, zeker weten dat er dan toch een paar mensen met hun ogen staan te knipperen. ;)
Ja tuurlijk is die van jou sneller. :thumbs:
Het betreft een individuele meting. Die ene auto is ineens representatief voor allemaal ?? Blijf even objectief aub. :wink:
Als je de tekst had gelezen op de site van squadra dan had je gezien dat hij 8 verschillende auto's heeft getest, en allemaal leveren ze geen 165 pk. ;)
Lijkt me heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterk dat die 8 auto's dan ineens allemaal net toevallig uitzonderingen zijn en de rest zogenaamd wel allemaal hun vermogen haalt.