Wil misschien een open k&N filter plaatsen in onze Alfa, heeft iemand hier ervaring mee positief/negetief?
Piet
Ach lees eerst dit even door voordat je blaat.Ach: Van horen zeggen zullen we maar denken.![]()
Een goede JTS is behoorlijk rap en trekt beter dan een TS. De snelheidsmeter overdrijft sinds het nieuwe dashbord in 2002 ook totaal niet meer.Das ook even wennen voor mensen die hiervoor een 155 of oudere 156 hadden.![]()
Feit is wel dat er zowel JTS-en als TS-en zijn die grote oliedorst hebben. Een TS kan hier beter mee omgaan omdat deze indirecte injectie heeft waardoor de inlaatkleppen door het mengsel gereinigd worden en niet dichtkoeken.
Een niet gemodificeerde JTS kan na hoog olieverbruik twee verbrande katalisatoren en een dichtgekoekt inlaatsysteem gaan vertonen,. Uiteraard kost dit vermogen. Inmiddels is het overgrote deel van de JTS-en aangepast en dan kan er geen TS tegenop.![]()
Goedkoopste manier om power te winnen bij een niet gemodificeerde JTS: Reinig je inlaatsysteem !!!!!
Ja tuurlijk is die van jou sneller.Ach lees eerst dit even door voordat je blaat.Ach: Van horen zeggen zullen we maar denken.![]()
Een goede JTS is behoorlijk rap en trekt beter dan een TS. De snelheidsmeter overdrijft sinds het nieuwe dashbord in 2002 ook totaal niet meer.Das ook even wennen voor mensen die hiervoor een 155 of oudere 156 hadden.![]()
Feit is wel dat er zowel JTS-en als TS-en zijn die grote oliedorst hebben. Een TS kan hier beter mee omgaan omdat deze indirecte injectie heeft waardoor de inlaatkleppen door het mengsel gereinigd worden en niet dichtkoeken.
Een niet gemodificeerde JTS kan na hoog olieverbruik twee verbrande katalisatoren en een dichtgekoekt inlaatsysteem gaan vertonen,. Uiteraard kost dit vermogen. Inmiddels is het overgrote deel van de JTS-en aangepast en dan kan er geen TS tegenop.![]()
Goedkoopste manier om power te winnen bij een niet gemodificeerde JTS: Reinig je inlaatsysteem !!!!!
http://www.squadra-tuning.nl/NL/alfa/15 ... S_16v.html
Ik durf mijn 155 2.0 TS tegenover elke 156 2.0 JTS te zetten, zeker weten dat er dan toch een paar mensen met hun ogen staan te knipperen.
Als je de tekst had gelezen op de site van squadra dan had je gezien dat hij 8 verschillende auto's heeft getest, en allemaal leveren ze geen 165 pk.Ja tuurlijk is die van jou sneller.Ach lees eerst dit even door voordat je blaat.Ach: Van horen zeggen zullen we maar denken.![]()
Een goede JTS is behoorlijk rap en trekt beter dan een TS. De snelheidsmeter overdrijft sinds het nieuwe dashbord in 2002 ook totaal niet meer.Das ook even wennen voor mensen die hiervoor een 155 of oudere 156 hadden.![]()
Feit is wel dat er zowel JTS-en als TS-en zijn die grote oliedorst hebben. Een TS kan hier beter mee omgaan omdat deze indirecte injectie heeft waardoor de inlaatkleppen door het mengsel gereinigd worden en niet dichtkoeken.
Een niet gemodificeerde JTS kan na hoog olieverbruik twee verbrande katalisatoren en een dichtgekoekt inlaatsysteem gaan vertonen,. Uiteraard kost dit vermogen. Inmiddels is het overgrote deel van de JTS-en aangepast en dan kan er geen TS tegenop.![]()
Goedkoopste manier om power te winnen bij een niet gemodificeerde JTS: Reinig je inlaatsysteem !!!!!
http://www.squadra-tuning.nl/NL/alfa/15 ... S_16v.html
Ik durf mijn 155 2.0 TS tegenover elke 156 2.0 JTS te zetten, zeker weten dat er dan toch een paar mensen met hun ogen staan te knipperen.![]()
Het betreft een individuele meting. Die ene auto is ineens representatief voor allemaal ?? Blijf even objectief aub.