Gebruikersavatar
pietsprintkoerp
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za okt 11, 2008 21:44
Locatie: rhenen

RE: oproep voor alle alfa liefhebbers van megasquirt

do dec 24, 2009 21:49

hallo allemaal!!

Ik heb weer wat tijd gevonden om aan me sprintje te prutsen.
ik wil de volgende problemen op lossen.

1 het wegvallen van de vr sensor bij stationeer toerental.
2 de uitlaat voledig van rvs maken.
3 de bedrading op knappen en een fatsoenlijke zekerings kast maken.

probleem 1 denk ik op te lossen met een andere type onstekings module met een inwendig driver(volkswagen bobine), alleen in mijn kdfi zit ook al een driver voor een bobine, wie weet hoe ik dit moet oplossen want 2 drivers achter elkaar dat werkt niet!! waarom dat ik een andere bobine monteer? ik denk namelijk dat mijn huidige gm bobine een stoor zender is voor mijn vr sensor.(en laptop)

de andere problemen dat is voor mij geen probleem dus blijft alleen punt 1over. :wink:
sud sprint veloce 1.5 1980maar met 1.7 16v en kdfi
NU alfa 159 sw 19jtd 16v zwart met sportpakket (06-2006)
http://www.youtube.com/watch?v=jHzSBZxEyFE
http://www.youtube.com/watch?v=W2tacUT7 ... re=related

Gebruikersavatar
Michiel145
Member
Member
Berichten: 188
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 16:13

RE: oproep voor alle alfa liefhebbers van megasquirt

wo dec 30, 2009 15:08

Zo.., haha mega kick! :D

Maar ik weet niet hoe het met die KDFI zit, maar bij de MegaSquirt kan je de LED uitgangen gebruiken om wasted spark aan te sturen.
Ik heb van een oude sloop 155 T-Spark één van de Bosch coildrivers gepakt en deze aan mijn originele 145 Boxer DIS bobine gehangen.., werkt als een zonnetje! :P

Zie hier een voorbeeld van die Bosch drivers (met Haltech sticker :roll: ) op een MegaSquirt. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: oproep voor alle alfa liefhebbers van megasquirt

za jan 02, 2010 11:50

Waarom denk je dat het wegvalllen van je vr signaal iets te maken heeft met het type onsteking?

Het weg vallen op stationair toerental is iig wel te verklaren. De sensor wekt met dit toerental nu eenmaal minder stroom op dan in een hoger rpm gebied mits je natuurlijk een Hall sensor hebt.. Dus, wat voor triggerwheel gebruik je, is de sensor goed afgesteld (sensor spleet) en heb je hem niet verkeerd om aangesloten?

Iemand hier zal je ook vast wel kunnen vertellen hoeveel volt ie moet uitgeven bij stationair toerental. Weet het zo even niet meer uit mijn hoofd.

Ik zeg een foto van de opstelling!
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Terug naar “Tuning onderwerpen”