Hoi allemaal,
Na een topic te hebben geplaatst over de keuze voor het type drukvulling voor mijn 3.0 12v motor op de alfa 164 forum, is de reactie tot op heden nog niet echt denderend te noemen.
Vandaar dat ik dezelfde vraag hier nogmaals stel in de hoop dat hierop meer reactie/meningen te horen krijg.
Hier eerst nog even een korte omschrijving van het project. Het is de bedoeling om een alfa 164, 3.0 12v motor te plaatsen in een Dax rush. Tevens is het de bedoeling om de motor te voorzien van drukvulling, met in eerste instantie een compressor. Nu het blok reeds gedemonteerd is, en ik het plan aan het maken ben over wat ik nu precies wil zijn mijn eerste plannen toch in twijfel en geef ik toch de voorkeur aan een eventuele twin turbo setup. Dit met alle meerwerk en eventuele extra problemen in acht nemende. Om dit te realiseren wou ik gebruik maken van oa twee garrett T2 turbo's, en uiteraard zullen veel aanpassingen gadaan moeten worden afhankelijk van de vermogenswinst die ik ermee wil behalen, zoals eventueel met de standaard zuigers, dit is mogelijk maar met een maximum druk van 0.6 bar. Zo zijn er nog tal van dingen.
Graag hoor ik jullie ervaringen en eventuele meningen hier over zodat ik deze mee kan nemen in mijn besluit.
Greot,
Edwin