Pagina 1 van 3

Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: wo jun 15, 2005 21:56
door bralfa
Heren, Dames??,

Wat zijn volgens jullie de do's, dont's en andersoortige tips voor het optimaliseren van een ts kop. Ik heb al wat spulletjes... Nu nog tot een goed geheel brengen....

Ik heb liggen....

75 ts kop
155 ts kop
45 mm webers met carbon airbox
8 voudige verdeler
C&B stage 2 nokkenassen (lift en duratie moet ik ff opzoeken)

Wie verteld mij hoe ik dit tot het beste rendement kan samenbakken...

Welke kop, wat voor een kleppen, klephoek, klepveren....

Koppen zijn nog standaard en zullen nog geflowed moeten worden. => Wie, Waar en volgens welke specs...

Denk dat ik nu wel een beetje alles heb... Mensen alle info is wenselijk!!!!

thnx

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: do jun 16, 2005 09:44
door Dennis de Rooy
Eerst het boek van Jim Kartalamakis kopen voor de basisinfo. En op GTV6.com even bijlezen. Daar staat ZOVEEL info, ook over hele snelle 4cil. motoren!

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: do jun 16, 2005 14:11
door Giulia2000TS
155 ts kop
45 mm webers met carbon airbox
8 voudige verdeler
C&B stage 2 nokkenassen (lift en duratie moet ik ff opzoeken)


Het beste financieele rendement krijg je door dit setje aan mij te verkopen. :wink:

Doe je nog iets met kop vlakken ivm compressie? Hoe anders zijn die nokkenassen? Is die carbon airbox zo'n squadra-ding?

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: do jun 16, 2005 17:43
door bralfa
@Dennis, thnxs ga ik zeker doen...

@Giulia2000ts, airbox kan best en ex squadra box zijn evenals de carbs...


Voor kop vlakken ed.... Daar is dit topic dus voor gestart. Ga vanavond ff de specs van de stokjes opvissen. Enne als ik niks meer te eten heb weet ik je te vinden... :P

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: do jun 16, 2005 17:47
door Cavolo
squadra carbs waren altijd 40mm, dus dat lijkt me sterk.

zijn de gaten in je airbox voor 40 of 45mm?

Re: RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: do jun 16, 2005 17:52
door Dottore M
squadra carbs waren altijd 40mm
Ik dacht alleen de dekseltjes :wink:

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: do jun 16, 2005 17:56
door Cavolo
haha, inderdaad ja! net als de shocks met interne reservoirs en toch een slangetje ergens heen....

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: do jun 16, 2005 18:29
door bralfa
Voor de liefhebbers.... wie heeft er een beetje ruimte voor foto's??

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: do jun 16, 2005 19:40
door Dennis de Rooy
kom maar op!

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: do jun 16, 2005 19:55
door Dennis de Rooy
Oh ja. Ik bedenk me net dat ik ooit, volgens mij op het oude forum in het topic 105 tuning, een stukje heb gepost van Jim K. waarin hij uitlegt dat je voor een Nord (kan ook op een TS) 46mm inlaatkleppen en 38mm uitlaatkleppen van bepaalde types BMW gebruikt. Deze hebben een veel betere flow dan andere kleppen en kunnen eenvoudig eringezet worden (bij gebruikelijke kop bewerking).

Bartman heeft ooit eens gepost dat je 84mm VW zuigers kan gebruiken om de compressie omhoog te gooien.

Nou ja, enz. enz.

P.S. Fotoos kan je mailen.....

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: do jun 16, 2005 19:59
door bralfa
sjek mailbox pls

En tuurlijk is er al veel over geschreven. Maar nu ff alles bij elkaar. Want er zijn ook wel tegenstrijdigheden op papier gezet...

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: di jun 21, 2005 19:18
door G-san
-75TS kop, kanalen en zittingen bewerken
-std. kleppen modificeren
-C&B wel ff duratie, lift etc uitzoeken ivm. speling tot zuiger(std?)
-sterkere klepveren
-andere klepstoters (lichter+sterker)
-goed inlaat+uitlaat spruitstuk
-45ers

Ga je misschien net zo hard als Marc, op het rechte eind :)

Gerhard

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: di jun 21, 2005 19:22
door bralfa
Mmmmm, G-san,

Hoe komt het dat de meningen zo verdeeld zijn tussen 75 kop en 155 kop??

Klopt het dat 155 kop standaard betere flow heeft maar minder ruimte tot waterkanalen???

En is dit gebrek aan ruimte de reden om voor een 75 kop te kiezen??

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: di jun 21, 2005 19:58
door G-san
Bij de 75TS kunnen de kanalen verder omhoog en wat meer ruimte om materiaal weg te halen >>> FLOW

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

Geplaatst: di jun 21, 2005 20:17
door G-san
Lukt ff geen plaatje te posten maar
http://groups.msn.com/BSengines/alfa.ms ... PhotoID=24