Gebruikersavatar
Mathijs
Member
Member
Berichten: 146
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 21:09

IMSA kit op een straat 75

di feb 17, 2009 11:31

Heren,

Misschien is het al een keer besproken maar kon het zo snel niet vinden.

Zou je indien als je er aan zou kunnen komen een IMSA bumper set op een straat 75 kunnen monteren? En mag dat? Of kom je dan echt in de problemen met die @#!!@#!@ drempels die tegenwoordig overal in de wegen liggen. Mijn broer heeft een 33 met een savali set en die staat ook erg laag maar kan hierdoor nog prima voorzichtig over drempels heen. Wanneer je een 75 'normaal' verlaagd zou het toch eventueel een mogelijkheid zijn ???? :wink:

Ik weet dat een evo set ook erg vett is....Maar als ik dan zo'n IMSA zie :D

Een straat IMSA zou iniedergeval naar mijn mening een uber 75 zijn.

Graag jullie reacties........

Groet Mathijs
Laatst gewijzigd door Mathijs op di feb 17, 2009 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: IMSA kit op een straat 75

di feb 17, 2009 14:59

Een echte imsa-bumper kost vast meer dan een 75TS. Of je die of een imitatie er op kan maken? Vast wel, als je handig genoeg bent krijg je alles wel gemonteerd. Handig? Tsja, er zijn genoeg mensen die nog verder verlagen dan ik, meestal met als resultaat dat ze de boel stukrijden. Zorg in ieder geval dat je vering en schokdempers een stuk stugger zijn, dan klap je niet nog dieper naar beneden dan je auto al hangt.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8058
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: IMSA kit op een straat 75

di feb 17, 2009 15:10

Weet dat er mensen met bv een 75evo zijn die zowiezo de onderlip niet monteren ivm drempels. :idea:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Mathijs
Member
Member
Berichten: 146
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 21:09

RE: IMSA kit op een straat 75

di feb 17, 2009 16:29

Het is ook maar een hersenrispel en een blije brainstorm van mij om een 75 IMSA straatversie eventueel een keer te maken wanneer ik geld heb. Ik weet dat het IMSA materiaal erg duur is en zeker duurder dan een TS :P Maar gelukkig zijn de IMSA setten ook nagemaakt ook al kost dit nog goed geld.

Ik zit alleen nog met de vraag dat de auto een stuk breder wordt. Is dit helemaal geen probleem???

@Whizzman: een auto die niet stijf staat is zoiezo geen optie voor mij :wink:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4259
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: IMSA kit op een straat 75

di feb 17, 2009 18:07

Zou zelf voor de EVO set gaan als je ook nog op de centjes moet letten...
IMSA is erg breed en daar horen dan ook weer 19 inch velgen bij (als ik het goed heb) voordat de wielkasten pas mooi zijn gevuld.
EVO is ook al wat breder, maar dat kan je volgens mij nog wel af met 17 inch en spoorverbreders.

Maar goed, als je natuurlijk budget genoeg hebt wordt het een ander verhaal!

Overigens heb ik ook jaren met mijn huidige racer op straat gereden (als erbij-auto) en dat ging best goed, al istie mega laag. (1 hele tand voor, dacht ik, en achter 10cm ofzo)

Gebruikersavatar
Mathijs
Member
Member
Berichten: 146
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 21:09

RE: IMSA kit op een straat 75

di feb 17, 2009 18:43

een evo set is inderdaad ook erg mooi ja.......... Maar goed invergelijk met de IMSA set :wink:

Met een erg lage auto is doorgaans met de juiste voorzichtigheid goed te rijden. Ik rij ook regelmatig met een giulia die erg laag staat. Maar de kans dat je iets raakt en sloopt is natuurlijk groter.

Maar goed dat budget is een verre droom :wink: En er is in de alfawereld zoveel moois he..... dat is dan ook weer een (luxe) probleem :P

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: IMSA kit op een straat 75

wo feb 18, 2009 21:18

bij mijn 33 met lester bumper paste net niet mijn vuist eronder, mega laag dus maar was gewoon dagelijkse auto

(en ja, soms moeten dan mensen uitstappen voor een drempel of moet je omrijden :roll: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Tuning onderwerpen”