Pagina 1 van 2
Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: wo feb 04, 2009 11:27
door juulke
Wie kan me een eindje op weg helpen.
Ik ben een TS om aan het bouwen voor in een Giulia.
Een tijdje geleden een set 45 webers gescoord (DCOE9) maar natuurlijk niet met de juiste sproeiers, venturi etc.
Carbs (3 sets) komen van een BMW 6 cylinder met 40 mm venturi's. Ik ben er ondertussen wel achter dat ik richting 36 mm venturi's moet gaan denken maar welke sproeierbezetting zou een goede keus zijn om mee te starten?
Er komen licht aangepaste nokkenassen in, alles is uitgewogen en geblanceerd, kop flink gevlakt en kanalen netjes gemaakt.
Thanks!
Juulke
RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: za feb 07, 2009 16:45
door juulke
Niemand?
Wat zit erin;
Venturi 40 (36)
Aux Vent 4.5 (4.5)
Main Jet 170 (150)
Air corr jet 200 (175)
Emulsion tube F16 (F16)
Idle Jet 45F9 (??)
Throttle plate angle 78(79.5)
Needle valve 150(175)
Pump jet 45(45)
Pump spill ??(45)
Starter jet fuel 60F5(??)
Tussen haakjes de gegevens uit de Jim K manual.
Ik heb op de site van Webcon een exploded view gedownload, is wel van een DCOE152 maar is niet zo veel anders.
Ik heb dus 3 sets, echter op alledrie de pump spill sproeiers staat niks op.
36 mm venturi's kan ik komende zaterdag ruilen tegen de 40mm.
Hoe groot is de invloed van de gasklephoek? Idem de vlotternaald?
Hoofdsproeier denk ik moet aangepast worden, wat nog meer?
Waar zijn de ervaringsdeskundigen?
RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: ma feb 09, 2009 19:27
door vV
volg eerst Jim K maar eens, lijkt mij een aardige setup. zorgen dat ie loopt, en dan op de rollenbank. Of losse motor op de waterrem, kan je gelijk je kelklengte goed bepalen (sleutelt wat makkelijker denk ik aan een los blok)
Re: RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: ma feb 09, 2009 19:47
door Andretti Molletti
RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: ma feb 09, 2009 21:15
door Dominic
HI ,
Deze carbs zijn niet geschikt voor een 4 cylinder, de progressieboringen zijn icm de 78 mm gasklep en 40 mm venturi niet af te stellen op een 4 cylinder.
check Pat Braden's zijn weber boek .Hierin legt hij uit hoe en wat.Boek is verkrijgbaar bij bol.com
Of check;
http://www.alfabb.com/bb/forums/carbure ... stion.html
Dominic
RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: ma feb 09, 2009 21:48
door Andretti Molletti
RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: di feb 10, 2009 18:39
door juulke
Kijk daar heb ik wat aan!
Het corrigeren van de progressieboringen klinkt niet eenvoudig.
Ik wil voordat ik het blok op een testbank laat afstellen eerst eens wat kilometers maken.
Moet om de progressieboringen aan te passen de carbs uitgebouwd worden?
Wie heeft hier verstand van (maw waar kan ik de auto laten rollen en laten aanpassen)?
Thanks
RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: di feb 10, 2009 19:37
door Andretti Molletti
Re: RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: di feb 10, 2009 19:43
door Dominic
Tuurlijk kan dat wel, maar je moet misschien wat aanpassen aan je progressie boringen.
Laat die amerikanen nou maar lekker Spicaatje spelen

progressieboringen aanpassen..........deze zitten voor de gasklep of erna .79 of 78 graden gaskleppen wil zeggen dat de klep over de boringen heenvalt (of niet)dwz dat de progressiepoorten naar voren of naar achteren moeten.
Hetzelfde probleem heb je met het gebruik van 1600 carburateurs op 2 liter motoren
nou veel suc6 ermee.Dre komt het wel veranderen bij je.
spicaatje spelen is toch nix mis mee die schijnen ook plug and play op een TS blok te passen.
Kijk alles is pas te maken,maar waarom pak je niet een set 40er weber of dellorto's ? ?
Voor jouw toepassing , zoals je mij mailde , gewoon de makkelijkste oplossing.
RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: di feb 10, 2009 19:48
door Andretti Molletti
Re: RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: di feb 10, 2009 20:08
door Dominic
De gaskleppen zitten stationair altijd VOOR de progressieboringen .... anders krijg je niks afgesteld natuurlijk!
nou veel suc6 ermee.Dre komt het wel veranderen bij je.
Ik mag toch wel een andere mening hebben zonder dat ik dan gelijk iemands auto maar moet afstellen???
Maar goed bouw er maar 40tigers op, klaar!
(heb je precies dezelfde problemen...)
Dre jouw bovenmatige kennis van Autotechniek is ok,maar ik probeer hier naar voren te halen dat niet iedereen dat heeft.
Je geeft zelf aan dat het eender kant opkan.hij is dan toch veel meer gebaat met 40 igers (of 45igers)die wel plug and play zijn.
En jij weet net zo goed als ik dat verkeerde carbs op een motor niet goed te krijgen zijn.
Zeker op de rollenbank is eea wel goed te krijgen .Zoals ik al zij alles is aan te passen. Moet je ook aan Harry vragen of tie een hekel aan zijn geld heeft
RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: wo feb 11, 2009 21:12
door juulke
Dominic en Dre.
Beiden bedankt voor de input.
Ik ga dit gewoon proberen, mocht het niet lukken verkoop ik de boel gewoon. Ik heb ze tegen een goed prijje kunnen kopen.
Ik heb overigens even met BCCP contact gehad. Blijkt dat de DCOE9 carbs zoals ik ze heb een wat vriendelijkere progressieboringen hebben dan de DCOE152. Het zal wel los lopen.
And as a wise men once said:
CAN WE FIX IT, YES WE CAN!
Zoniet, kan Dre nog altijd een keer op een buitenlandrit de carbs in orde maken......
Zo nu eerst deze week ultrasoon reinigen
RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: wo feb 25, 2009 20:09
door GTIm
Probleem met zo'n projectje is dat niet iedereen daar aan wil beginnen en je zelf ook waarschijnlijk niet de credit card door de gleuf haalt en je ogen dicht houd voordat je op ja drukt! Voor rollen en afstellen weet ik dat de jongens bij van der Wereld in Roelofarendsveen daar wel meer in doen en ook niet schomen om iets aan te passen.
Re: RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: zo mar 01, 2009 17:06
door HAAK28
Probleem met zo'n projectje is dat niet iedereen daar aan wil beginnen en je zelf ook waarschijnlijk niet de credit card door de gleuf haalt en je ogen dicht houd voordat je op ja drukt! Voor rollen en afstellen weet ik dat de jongens bij van der Wereld in Roelofarendsveen daar wel meer in doen en ook niet schomen om iets aan te passen.
Potververdenondeju, dat had ik eerder moeten weten, ik heb 2,5 jaar daar in de buurt gewerkt, en meerdere keren mijn spider meegehad daarheen.
Over verkeerde carbs kan ik je heel wat vertellen. Ik had nieuwe webers gekocht voor mijn 2 liter spider, niet af te stellen, inhouden, geen constante snelheid willen rijden, stationair niet af te stellen, iedereen zweert bij webers, maar voor mij nooit geen webers meer.
Dat geintje heeft me klauwen met geld gekost, met als uiteindelijk resultaat, dat iemand ze nu op zijn 1750 heeft zitten waar ze wel prima op werken(heb ik zelf vastgesteld).
Ik heb mijn oude solexen er weer terug op gezet(na grondige reiniging), en man wat liep tie gelijk weer mooi.
Dit in combinatie met een 123-ontsteking werkt perfect(met de 1600 curve, gek genoeg komt de 2-liter curve niet overeen met de curve die mijn oude verdeler had)
En nu lekker sturen komend seizoen!
RE: Bezetting 45 webers tbv TS
Geplaatst: vr mar 13, 2009 19:16
door berlinista
webers made in spain zeker?