Zo motorcarter eindelijk weer terug uit qruqius ,lager kappen waren scheef getrokken gebeurt wel vaker bij deze motoren begreep ik,bij ferrari motoren lossen ze dit op door een of andere speciale verende ring onder de lagerkapmoer.
de mannen van Dymo Track hebben weer vakwerk geleverd,ook de achterste kap hadden ze ff aangepast ivm opnieuw lijnboren honen.
Nu dus maar weer eens de boel schoongemaakt in en outside,daarna lagertjes ,krukas en kapjes erop en aangetrokken op het moment waar ze em ook op geboort hadden.
Zover eerst maar weer nog wel de voorkant dicht gemaakt en poulies gemonteerd, ben namelijk met nog een project naast deze bezig van een maatje die een big bore kit op de kop heeft getikt en daar doe ik ook het serieuse technische werk aan zeg maar.
Dikke sleeve in een uitgekotterd carter ,dit gaat ondergetekende ook met de maat zn blokkie doen ,dit is het blokkie waar de kit uitkomt net 10.000 gelopen ,dit carter is van een 916 serie en die zijn kleiner dan de 164 motoren daarom zetten we het over.
Een cilinderkop hebeen we al, geflowd en op plaatsen waar nodig zijn de koelkanalen een beetje opgelast om meer draagvlak voor de grotere koppakking te maken.
Gister nog een kop gestript om naar de tuner te sturen voor aanpassing naar 3.5 specs , dit betrefd oplassen koelkanalen, bewerken van kanalen ,geleiders slanker maken ,andere kleppen monteren etc .
slachtoffer.
zelfgemaakt tooltje om kleppen los te halen.
Dit setje had ook al iets meegemaakt,gelukkig maken we het weer als nieuw.
voor
na
Begint op een revisie bedrijf te lijken bij mij in de garage.
Didley