Wouter, dat zou nog wel eens vies tegen kunnen vallen qua besparing.
Mi heeft een deur toch een soort van stalen geraamte nodig voor de stevigheid welke je dan kunt bekleden met polyester of kevlar oid.Een blikken deurhuid daarentegen weegt ook de wereld niet...
Motorkap en kofferdeksel is wel wat te winnen in poly oid maar moet dan zonder scharnieren etc uitgevoerd worden (maw met 2 man erop leggen tegen t beschadigen, fixeren met snelsluitingen>jawel ;stoer, maar handig is anders op een straatauto...

)
Los daarvan denk ik niet dat je nog apk krijgt op een auto met polyester deuren..Weet niet of je de Bert streetlegal wilt houden?
Voorschermen vervangen door 'plastic' houdt mi ook in dat je de neus moet gaan verstevigen (doorlassen dus> mag eigenlijk ook niet voor de apk ivm veranderen v/d kreukelzone..)
Je kunt ook je bestaande deuren en kleppen bewerken met de gatenzaag,haal je ook wat gewicht mee weg en kost niks, én je hebt nog steeds een apkwaardige deur.Binnenframes uit je klep en kofferdeksel slijpen is ook een el cheapo 'gta' methode..
Je vraag hóeveel t scheelt tov standaard blik,geen idee....
Grtz,fRank
Owja ps, polyester is niet echt mooi strak te krijgen; zeker de delen die warmte te verduren krijgen (motorkap) lijken onder vals licht vaak meer op een eternit golfplaat dan op een mooi plaatwerkdeel...
