Pagina 1 van 1
Autodelta.de
Geplaatst: wo mei 18, 2005 15:41
door bert
Waarschijnlijk bij velen bekend maar toch een keer een linkje plaatsen...
http://www.bianchi-kopp.de/BK-041001/bk ... liste.html
Instelbaar camber op DeDion. Alle goodies zien er zeer fraai uit.

RE: Autodelta.de
Geplaatst: wo mei 18, 2005 15:44
door marc7eleven
Mooi gemaakt, maar geen toespoor...
RE: Autodelta.de
Geplaatst: wo mei 18, 2005 16:39
door jeroen75
nog niet bekent bij een beginneling! mooi spul!

RE: Autodelta.de
Geplaatst: wo mei 18, 2005 17:12
door vV
Ze hebben ook van alles voor Alfetta GTV gr 2 en 4....

had ik toch mijn vorige racer niet moeten verkopen.......

Re: RE: Autodelta.de
Geplaatst: vr mei 20, 2005 22:28
door Andretti Molletti
Mooi gemaakt, maar geen toespoor...
Wel als de onderste as excentrisch is en ik gok dat dat zo is

RE: Autodelta.de
Geplaatst: vr mei 20, 2005 22:31
door Andretti Molletti
ook mooi:

RE: Autodelta.de
Geplaatst: vr mei 20, 2005 23:02
door GTVke
Zeer zeker mooi !
Hoogteverstelling zonder gefoefel

Re: RE: Autodelta.de
Geplaatst: za mei 21, 2005 11:02
door AlfettaOwner
ook mooi:

Das zeker heel erg mooi.
Erug vindingrijk

RE: Autodelta.de
Geplaatst: za mei 21, 2005 11:05
door AlfettaOwner
Vraag me af of die rosetten ook verkrijgbaar zijn

RE: Autodelta.de
Geplaatst: za mei 21, 2005 18:45
door Andretti Molletti
Wat ik niet begrijp is dat het centrale draaipunt vd De Watt stangen HOGER is geplaatst dan origineel????
Om een lager RC te krijgen moet dat toch naar beneden?
RE: Autodelta.de
Geplaatst: za mei 21, 2005 20:11
door bert
Een laag rolcentrum geeft minder sporingsvariatie (sowiezo niet bij starre as) maar een laag RC geeft wel veel meer gewichtsoverheveling en meer rol wat met torsies moet worden
opgelost. Een hoog rolcentrum, op hoogte zwaartepunt, geeft veel minder gewichtsoverheveling.
Voor beiden is wat te zeggen maar ik denk dat beweging van rolcentrum moet worden beperkt en bij voorkeur een fixatie van rolcentrum voor een constante qua gewichtsoverheveling. Ik denk ten eerste alles valt of staat bij ontwerpen van een goed rolcentrum locatie en vervolgens keuze hoog of laag rolcentrum.
Re: RE: Autodelta.de
Geplaatst: zo mei 22, 2005 20:36
door Maurizio
Wat ik niet begrijp is dat het centrale draaipunt vd De Watt stangen HOGER is geplaatst dan origineel????
Om een lager RC te krijgen moet dat toch naar beneden?
Volgens mij zitten de wielnaven ook hoger tov van orgineel. Centrale draaipunt is wat steviger uigevoerd, waardoor het ook ietsje hoger komt te liggen. Dus onder de streep, toch een lager RC.
Ps toespoor alleen als
een van de twee lagers onder excentrisch is..... (ja ik weet het muggenzifter

)
RE: Autodelta.de
Geplaatst: zo mei 22, 2005 20:41
door marc7eleven
Nog eentje om na te denken: Het roll center is niet een vast punt, maar een denkbeeldig punt, waaromheen de auto draait. Dus de plaats van het centrale draaipunt van de watt-stangen is alleen een ophangingspunt, als dit ver van het roll center afligt, dan moet dat sterk gecorrigeerd worden met stabi's of je krijgt erg veel rol.