Pagina 1 van 2

nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: di aug 05, 2008 15:53
door cuoresportivo33
Ik merk dat bij mijn 3.0 america snel de lucht eruit is bij accelereren. Nu heb ik in een aantal topics gelezen dat qv nokkenassen iets scherper zijn. Heeft dit zin om deze om te zetten of kan ik dan beter voor serieuze sportnokkenassen gaan. wil natuurlijk het lekkere koppel niet te veel verliezen, maar als de power tot zon 6000 toeren daar zou zijn zou ik dat wel fijn vinden.

Moet de motor na het inzetten van andere nokkenassen afgesteld worden, of regelt de lmm die extra brandstofinspuiting bij hogere toerentallen?

RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: di aug 05, 2008 16:33
door Andretti Molletti
Zo'n america is nou eenmaal kortademig. Nokkenassen ve QV brengen wel wat, maar je moet eigenlijk ook de rest van de intake vergroten...
Stappenplan: nokkenassen QV... grotere inlaatbuizen...grotere lmm...of nog beter een programmeerbare injectie zonder lmm ;)

RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: di aug 05, 2008 17:40
door WhizzMan
je moet dan ook je programmering van je ECU aan gaan passen natuurlijk. Op zich is met de standaard ECU en de LMM van de QV en de juiste maps in je ECU redelijk goed te werken hoor.

RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: di aug 05, 2008 17:51
door LENZ
En het liefst de compressie omhoog door kop vlakken of 164 QV zuigers 10:1 ipv 9,5:1 voor de 75 V6en.

RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: di aug 05, 2008 19:08
door DJ
Als het een L jettronic is word het ook lastig om het motormangement netjes aangepast te krijgen aan de eventuele "hardware" modificaties.
Levendigheid van een america word ook flink de das omgedaan door de lange eindreductie.
75QV heeft niet alleen wat motoraanpassingen maar ook een iets kortere eindreductie.
Te wilde nokkenassen met lange eindreductie werkt niet. Helaas ervaring mee.

Gr,
DJ

RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: di aug 05, 2008 19:39
door giuliettaevo
TS bak eronder zetten wordt hij veel levendiger van... :wink:

Re: RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: di aug 05, 2008 20:49
door yuri 75 V6
Zo'n america is nou eenmaal kortademig. Nokkenassen ve QV brengen wel wat, maar je moet eigenlijk ook de rest van de intake vergroten...
Stappenplan: nokkenassen QV... grotere inlaatbuizen...grotere lmm...of nog beter een programmeerbare injectie zonder lmm ;)
Vergeet ook de koppen niet, die zijn ook niet overbemeten op de inlaatkanalen...

RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: di aug 05, 2008 22:27
door giuliettaevo
24v inbouwen... heb je beter spoelende kanalen, grotere inlaatkelken, groter plenum en een grotere LMM. :wink:

Re: RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: di aug 05, 2008 22:35
door yuri 75 V6
24v inbouwen... heb je beter spoelende kanalen, grotere inlaatkelken, groter plenum en een grotere LMM. :wink:
en een super-kwetsbare distributie :wink:

RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: di aug 05, 2008 22:40
door giuliettaevo
schijn je te kunnen verbeteren door de bovenste spanrol lager te plaatsen. :?

Gewoon vaker vervangen anders... :)

RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: do aug 07, 2008 18:27
door alfadwaas
weet ieand waar je grotere inlaatbuizen kan kopen en is het echt merkbaar??

RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: do aug 07, 2008 18:28
door alfadwaas
Hoeveel kan je eigenlijk van de kop afhalen???

Re: RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: do aug 07, 2008 22:09
door yuri 75 V6
weet ieand waar je grotere inlaatbuizen kan kopen en is het echt merkbaar??
Gaat niet veel doen als je de koppen niet aanpakt.

RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: wo aug 20, 2008 23:25
door stefgtv6
In mijn GTV6 zit een 3 liter blok uit een 75 met de nokkenassen van een SZ.
De inlaatbuizen zijn vergroot van 35 mm naar 39 mm en er zit een grotere LMM en spaghetti uilaatspruitstukken op.
De motor heeft veel koppel onderin en ook bovenin heeft hij genoeg adem om zeer vlot over de 6000 toeren te draaien. (ook in de 5)
Ik heb hem zo gekocht en weet niet of de toenmalige eigenaar ook aanpassingen aan de ECU etc heeft moeten maken.
Ik weet zeker dat je America je na deze aanpassingen een heleboel meer rijplezier zal geven.

RE: nokkenassen v6 america vervangen

Geplaatst: wo aug 20, 2008 23:59
door giuliettaevo
Het vergroten van de inlaatbuizen van een 75/ GTV6 is een hels karwei... vele uren secuur werk. Eigenlijk zou j ook de luchtkamer nog moeten vergroten, is voor een 3 liter aan de kleine kant namelijk.

Mijn makkelijke oplossing zou zijn:
164 QV motor inbouwen met bijbehorende Motronicsysteem. Ook het 164 inlaatsysteem aanpassen zodat het gebruikt kan worden. snelle chip erin en open uitlaatsysteem eronder en je moet al gauw rond de 220 pk uitkomen.