Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: ideeen over tuning voorwieophanging 105

di okt 11, 2011 08:17

Empirisch zeg ik . Dus gestaafd op feiten.

Snelste rondetijd voor een 105 op Zandvoort is NOG STEEDS sinds 2004 Dennis Vogel, met 2.00 rond.
GEEN wattstangen of wat dan ook. En op smaller rubber dan 200/580.

Volgens mij had die vliegende belg in de auto die nu van Steutel junior is een snellere tijd gereden maar dat is geen 105 meer. En Tom Kuiper heeft volgens mij ook nog niet sneller gereden.

Ergo zeg ik : Totdat iemand beduidens sneller is MET watts , zeg ik: niet nodig.

Dus totdat iemand met andere feiten komt...

:wink:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: ideeen over tuning voorwieophanging 105

di okt 11, 2011 10:11

Oke bedankt weer Rik.

Moet dus wattstangen eronder knutselen en stalen zenuwen + groot hart kweken :wink:


Ik las namelijk op het BB dat iedereen dol was op sliding blocks en watt stangen, dat het een wereld van verschil zou zijn en je rollcenter heel laag zou worden. Nou neem ik dat allemaal wel met een korrel zout alleen, hoeveel zout?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: ideeen over tuning voorwieophanging 105

di okt 11, 2011 12:18

iedereen die ik erover spreek zegt winst op een gemiddeld circuit een 2 seconden, voor iemand die de baan kent.
Ik overweeg ook montage van een watts, maar het is niet een kwestie van alleen een watts erop schroeven....
Achterveren moeten iets harder, en je moet een (bij voorkeur instelbare) stabi achter erbij zetten.
Als je een Watts overweegt , adviseer ik die van Performatek, iets duurder dan Alfaholics maar geen laswerk aan de auto nodig! als je even geduld hebt , de tekentafel is momenteel druk bezig...
systeem wat op de auto van Tom zat oa is een Mumford systeem, is wel wat ingewikkelder dan een Watts. Watts is met onderdelen van een 75 vrij simpel te maken voor een 105.

Hoe komt je opzet voor eruit te zien Sieger?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 160 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: ideeen over tuning voorwieophanging 105

di okt 11, 2011 13:26

Mumford is een verbeterde watt, minder on-afgeveerd gewicht.

Mumford
Afbeelding


Watt
Afbeelding
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: ideeen over tuning voorwieophanging 105

di okt 11, 2011 13:45

Walter, ik las al dat je ook in de discussie zat op het BB. :)

Ik ben erg benieuwd wat er van de tekentafel komt. Kan je niet wat met de plek waar de bumpstops en vangbanden gemonteerd zijn? Lijkt me geen zwakke plek...

Ophanging dempers stabi veren van alfaholics. Verstelbare korte stuurarmen en ja iets als squadra blokjes voor de onderste fuseekogels... Simpel maar doeltreffend, hoop ik :)

Terug naar “Tuning onderwerpen”