Beste Alfisti,
Zit gezellig mijn winterproject voor 2005 te plannen.
Samengevat: Chassis+ ophanging + aandrijving worden volledig gereviseerd / gerestaureerd.
Sinds ik het blok al volledig had laten balanceren (draait echt mooi!!!!zeker zijn geld waard vergelijken met "voor" situatie), wilde ik de lijn verder doortrekken:
-versnellingsbak: balanceren, verlichten van tandwielen,
-cardanas: balanceren (lijkt me logisch)
En dan kom ik aan het differentieel...
Nu heb ik nog nooit ergens gelezen (lees niet ZOveel ) dat dit ook word gebalanceerd, alhoewel me dit logisch lijkt (minder slijtage, minder verlies van vermogen). Ook de 2 achterste aandrijfassen lijken me geschikt om gebalanceerd te worden, zo worden de nieuwe lagers etc. toch ook veel minder belast, en komt het vermogen uiteindelijk op de meest efficiente manier (met zo weinig mogelijk verlies dus) aan bij de achterwielen...
is dit gewoon onrealistich, onnodig, overkill of ...kostelijk maar slim...??
Ik heb wel gelezen dat een revisie van een differentieel heel duur is, en sinds de zaak toch moet gedemonteerd worden voor de balancering, zal het wss wel veel te duur worden, maar toch....
Iemand een mening of commentaar? Ik hoor het graag!!