Pagina 1 van 1
Nokkenassen her-slijpen
Geplaatst: do apr 03, 2008 21:47
door juulke
Wat ik me afvraag,
Zijn originele nokkenassen (75 TS) door en door gehard?
Ik kwam bijvoorbeeld dit tegen
www.dbilas-dynamic.de.
Voor nog geen 225 euro een set nokkenassen omslijpen naar een "snelle" nokkenas.
Voor een setje nieuw zit je ruim op het (drie)dubbele.
Wie heeft hiermee ervaring?
RE: Nokkenassen her-slijpen
Geplaatst: do apr 03, 2008 21:51
door frankalfa
He Harry, zover ik weet zijn nokkenassen alleen oppervlakte gehard.
Grtz,fRank
RE: Nokkenassen her-slijpen
Geplaatst: do apr 03, 2008 21:58
door juulke
Dat dacht ik namelijk ook Frank.
Als je 225 euro moet betalen en je na 1000 km nog alleen maar ronde stokken in je blok hebt ben je natuurlijk ook niet blij.
Lijkt ook wel te mooi om waar te zijn.
RE: Nokkenassen her-slijpen
Geplaatst: do apr 03, 2008 21:58
door ciclista
Met snelle nokkenassen wil je volgens mij: een grotere lichthoogte, vroeger openen van de inlaat en later sluiten van de inlaat. Volgens mij heb je daar MEER nok voor nodig, dus hoe kan je dat met slijpen bereiken?
Mischien dat het voor de uitlaatkleppen anders is? Ben benieuwd naar de kennis/mening van de echte experts!
Re: RE: Nokkenassen her-slijpen
Geplaatst: do apr 03, 2008 22:00
door Dottore M
Met snelle nokkenassen wil je volgens mij: een grotere lichthoogte, vroeger openen van de inlaat en later sluiten van de inlaat. Volgens mij heb je daar MEER nok voor nodig, dus hoe kan je dat met slijpen bereiken?
Mischien dat het voor de uitlaatkleppen anders is? Ben benieuwd naar de kennis/mening van de echte experts!
De hiel van de nok ook kleiner maken en een veel dikker klepstelplaatje in je beker ?
RE: Nokkenassen her-slijpen
Geplaatst: do apr 03, 2008 22:05
door juulke
Volgens mij zit het probleem bij een TS net in de uitlaatnokkenas.
De grotere lift en grotere openingstijd wordt inderdaad verkregen door ook de grondcirkel te verkleinen.
De uitlaatnokkenas heeft echter minder vlees om weg te halen dan de inlaat.
Technisch moet het wel allemaal kunnen maar ik ben bang voor de slijtage als je door de geharde laag bent.
RE: Nokkenassen her-slijpen
Geplaatst: do apr 03, 2008 22:12
door Maurizio
Re: RE: Nokkenassen her-slijpen
Geplaatst: vr apr 04, 2008 06:11
door Remco S
Met snelle nokkenassen wil je volgens mij: een grotere lichthoogte, vroeger openen van de inlaat en later sluiten van de inlaat. Volgens mij heb je daar MEER nok voor nodig, dus hoe kan je dat met slijpen bereiken?
Mischien dat het voor de uitlaatkleppen anders is? Ben benieuwd naar de kennis/mening van de echte experts!
even bijslijpen natuurlijk

RE: Nokkenassen her-slijpen
Geplaatst: vr apr 04, 2008 08:54
door il biscione
is het wel de moeite om enkel scherpe nokkenassen te plaatsen bij een ts ??