De techniek in mijn bertone is ongeveer idem als de Guillia.
Qua tuning voor jou is natuurlijk éérst de vraag wat heb je ervoor over
Je kunt zover gaan als je zelf wil! Ik ken zelfs een 105 serie met een dikke alfa v6 motor erin. Dus sky is de limit. Of was het nou money
Een 2 liter biedt naar mijn mening van alles het beste. Je kunt voldoende toeren maken, je hebt lekker wat koppel onderin ter beschikking en als je van een 1300 naar een 2 liter gaat is dat al een enorme winst!!
Verder als je een groter budget hebt of je bent héél handig dan is een twinspark een hele mooie optie omdat dit op zichzelf al een snel blok is.
Wel denk ik dat, als je een motor laat vervangen hang er dan gelijk een goede in die netjes gereviseerd is. En bij het reviseren kun je dan bedenken tot hoever je budget reikt om nog te tunen. Een standaard 2 liter Nord is immers ook best snel.
Voor het idee tuning van mijn motor met mijn toenmalige budget:
snelle nokkenassen (straatgebruik)
hoge compressie zuigers (10,5:1)
vliegwiel afgedraait
poorten kop bewerkt
K&N filters
(niet gebalanceerde motor, dat heeft naar mijn mening alleen echt winst op hoge toeren voor circuitgebruik).
Maar ik wil natuurlijk altijd nog meer........
