dboogerd

Tunen alfa 33 1.4 Imola

za apr 02, 2005 16:50

aangezien het huidigie motorblok van mijn 33 steeds meer kuren begint te vertonen, wil ik een ander(liefst gereviseerd) blok aanschaffen. Ik zit te denken aan een 1.7 16v.

Een aantal vragen:

Moet ik dan ook de versnellingsbak vervangen?
Moeten er ook zwaardere aandrijfassen onder?
Hoe zit het met in en uitlaatspruitstukken?
Als ik toch een gereviseerd blok aanschaf, is het dan niet verstandiger om daar meteen een snelle nokkenas in te laten monteren of is het goedkoper om dit zelf te doen?
Zijn er goede bedrijven in nederland waar je een dergelijk gereviseerd blok kan aanschaffen?

Bijvoorbaat dank voor jullie hulp.

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Tunen alfa 33 1.4 Imola

za apr 02, 2005 17:06

-versnellingsbak hoeft niet vervangen te worden, je rijdt nu met een kortere overbrenging.

-aandrijfassen hoeven niet vervangen te worden.

-Uitlaatspruitstuk moet volgens moet ook vervangen worden.

-er moet nog een dwarsbalk vervangen worden, waarop de motor bevestogd wordt.

- er zal ook nog wel de nodige electronica verwissledn moeten worden. computer en dan dus ook een stuk kabelboom.

-Weet niet of het verstandig is om snelle nokkenassen erin te zetten. Zo eerst gewoon rijden met het blok dan kun je zelf bepalen of je het nodig vindt. Want zo'n 16V heeft z'n koppel sowiezo al in hogen toeren. Het is maar de vraag of dat tijdens normaal gebruik wel fijn is.

-het is ook aan te bevelen om de remmerij aan te passen. geventileerde schijven dus.

is dus een behoorlijke klus.

Rens

PS: in het hoofdstuk tunen was dit bericht beter op z'n plek geweest :wink:
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: Tunen alfa 33 1.4 Imola

za apr 30, 2005 00:00

Overwegend leveren snellere nokkenassen volgens mij alleen maar meer vermogen in de hogere toeren gebieden. ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar nm"s. en behalve dat? is 132 pk niet genoeg voor een boxer?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Tunen alfa 33 1.4 Imola

za apr 30, 2005 19:02

Kunt misschien beter gewoon een 33 16v kopen!?! :wink:

En anders een complete auto erbij voor de onderdelen, bv een met slechte lak o.i.d. dan weet je zeker dat je alle benodigde onderdelen hebt.

Succes ermee! :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Mobster

Re: RE: Tunen alfa 33 1.4 Imola

zo mei 01, 2005 00:41

Overwegend leveren snellere nokkenassen volgens mij alleen maar meer vermogen in de hogere toeren gebieden. ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar nm"s. en behalve dat? is 132 pk niet genoeg voor een boxer?

138 zonder emissierelais....

Terug naar “Tuning onderwerpen”