Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: remmen upgrade bertone

ma jul 02, 2007 13:30

Inderdaad de discussie of het nodig is ga ik ook niet voeren, maar het remt goed.

En geventileerd op straat ook prima (75 TS)

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: remmen upgrade bertone

ma jul 02, 2007 13:33

@vV:

Eigenlijk komt natuurlijk geen enkel remsysteem op temperatuur bij straatgebruik als je het zo bekijkt.... Niet de geventileerde set op je 164 V6 en niet de set op m'n 75 TS.

Enigste waar je op moet letten is dat je geen full race remblokken monteert, die moeten wel 'wakker' worden. Verder is dat geventileerde setje een mooie upgrade. Al remt het 2-liter spul op m'n Squadra ook meer dan prima.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: remmen upgrade bertone

ma jul 02, 2007 15:27

Eigenlijk komt natuurlijk geen enkel remsysteem op temperatuur bij straatgebruik als je het zo bekijkt.... Niet de geventileerde set op je 164 V6 en niet de set op m'n 75 TS.
deels mee eens..echter op deze auto`s is af fabriek een geventileerd systeem gemonteerd. En doel is natuurlijk dat je met zo`n auto ook in fatsoelijk (italiaans dus..) tempo de Stelvio moet kunnen pakken zonder een hartverzakking te krijgen. (anders kan de fabriek schadeclaims verwachten..) bij gemiddeld gebruik (in nl dus) is ook op deze auto`s niet echt geventileerd nodig, ook massieve schijven kunnen 1 noodstop best aan.

Maar voordat een goed standaard 2 liter setje op een bertje problemen gaat geven..zopals jet terecht stelt: ook op een squadra (of bertje) voldoet een goed 2 liter setje met kwaliteitsschijven en goede blokkken het prima. Heeft SB ook tot het einde van de klasse mee gereden...

En ook op mijn trofeo-Alfetta zat destijds standaard maat, alleen goodridge leidingen, tarox schijven en goede blokken.. en nooit remproblemen gehad, ook niet op het oude korte baantje op zandvoort..Ook eens een race gereden waar ik 1/3 voor het eind toch geen voeringsmateriaal meer bleek te hebben.. Niet alleen gewonnen, maar ook snelste tijd gezet....(waar zijn remmen eigenlijk goed voor dus??)

Ach het is allemaal relatief...Remmen kunnen zo klein zijn als het hart van de rijder groot is zeg maar..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: remmen upgrade bertone

ma jul 02, 2007 22:17

Walter!
Mooi gezegd.

Ik vind het, vooral op straat, vooral een kwestie van pecunia eerlijk gezegd. Veel geld uitgeven, voor een op straat tamelijk zinloze verbetering.
Je hebt idd het probleem van temperatuur.
Ik vind een ECHT goed blok, bv de endurance van SBS, icm 2000 schijven en tangen, en Goodridge leidingen, eigenlijk domweg ideaal, zowel op straat als op de baan!
En verhoudingsgewijs WAYYYYYY CHEAPER.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Tommy

RE: remmen upgrade bertone

ma jul 02, 2007 22:30

In ieder geval bedankt voor jullie tips,dit brengt me terug in
twijfel over het wel of niet monteren van die geventileerde schijven.

Groetjes

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: remmen upgrade bertone

di jul 03, 2007 21:40

Als je alles zelf kunt en 2e hands spullen voor weinig weet te scoren, kan het natuurlijk ook best goedkoop, die geventileerde remmenupdate.
Als je enkel in NL rijdt, heb je het idd totaal niet nodig. Echter na de -pak 'm beet- 10e haarspedbocht kort achter elkaar in de iets enthousiaste afdaling, kan het pedaal ineens hard wegzakken hoor. :wink:

Dus, ben je -net asl ik- zo iemand die van lekker :driving: in de bergen houd........................... :whistle:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: remmen upgrade bertone

di jul 03, 2007 22:01

Het grootste probleem zij het hoge gewicht en het laten maken van de 9.5 mm dikke spacers. Verder goed opletten dat je de juiste Monza schijven krijgt, want er zijn twee typen die behoorlijk op elkaar lijken, maar een daarvan is dus massief.(En dat vertellen ze er op Ebay vaak niet bij :? )
Het boren van de gaten in de schijven zou ik ook uitbesteden en vergeet ook niet 8 stuks langere slagbouten te bestellen. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: remmen upgrade bertone

di jul 03, 2007 23:44

Extra gewicht van de schijven wordt gecompenseerd door de alu klauwen, de spacer is van alu, heb de originele bouten erin zitten past perfect
wel de latere typen gebruiken, niet die voor alleen stalen velgen
Idd boor en draaiwerk uitbesteden, alleen als je die uren moet gaan betalen kun je beter een compleet setje kopen
trasforma il meglio in massimo

vangeel

RE: remmen upgrade bertone

di jul 10, 2007 06:05

Toch maar weer over het remmenverhaal:
Beschermkappen naast de schijven wel of niet monteren voor eventuele extra koeling ?

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: remmen upgrade bertone

di jul 10, 2007 11:08

Toch maar weer over het remmenverhaal:
Beschermkappen naast de schijven wel of niet monteren voor eventuele extra koeling ?
Alleen als je veelvuldig onverhard rijdt of regelmatig onder kletsnatte omstandigheden rijdt zou ik ze laten zitten. Anders: Verwijderen. :!: :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: remmen upgrade bertone

di jul 10, 2007 22:42

@@

mee eens!

denk aan achter! Wel de stofkap afknippen en het gedeelte dat rond de steekas zit weer monteren. De assen zijn geconstrueerd met de dikte van de plaat meegerekend!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: remmen upgrade bertone

di jul 10, 2007 22:51

Voor een straat auto met geventileerde schijven niet mee eens

Voor de koeling idd beter om ze niet te monteren maar geventileerd is zelfs op Zolder probleemloos met spatplaten,
waarom dan het risico willen lopen op vervuilde en kromme schijven door opspattend water e.d.
Als je dan tich extra koeling wilt beter een gat in de spatplaat maken waarop je een buisje last waarop je een luchtslang kunt monteren, door de spatplaat ook een betere en geforceerde
koeling op je schijven
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: remmen upgrade bertone

di jul 10, 2007 23:04

Gedeeltelijk eens Roland: Er is ook nog zoiets als stralingswarmte he, dus als je maar even stilstaat kan een schijf zonder spatplaat de warmte beduidend beter afgeven. Maar als je geforceerd wilt gaan koelen is een spatplaat ( met aangelaste aansluitbuis) natuurlijk effectiever. :wink:

(Is dit een polderoplossing?? :biggrin:)

Kromme schijven komen nu nit direkt door opspattend water, maar juist door de rem vast te houden bij stilstand.
Het probleem bij het rijden zonder spatplaten door blubbersneeuw of grote hoeveelheden water is dat de remblokken eerst de waterfilm even moeten verwerken. Dit kan in het meest beroerde geval enkele meters remweg schelen.(Maar de buitenzijde is natuurlijk ook open/onbeschermd.)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

vangeel

RE: remmen upgrade bertone

wo jul 11, 2007 19:02

Kan ik weer wat mee, ik laat de platen er af, scheelt me weer extra stralen en spuiten.
Rik, kom je nog eens terug op de constructie van die schetsplaat ?

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: remmen upgrade bertone

do jul 12, 2007 20:24


Terug naar “Tuning onderwerpen”