paul
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:34
Locatie: zaandam

snelle nokkenassen 1750 nordblok???

di mar 29, 2005 15:40

Voor de snelle nokkenassen hebben we diverse fabrikanten:
Kent
C&B
Pittatore

Een vraag is wat een redelijke optie is voor een straatauto met een 1750 blok. De Kent nokkenassen hebben een goede reputatie, maar zijn behoorlijk prijzig. Hoe verhoudt de C&B zich tot de nokkenassen van de familie Pittatore? Zijn er ervaringen?

164 Q4

RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

di mar 29, 2005 16:36

Geen ervaring met het bovenstaande maar als je nog een setje oude nokkenassen hebt kun je de ook wel laten slijpen zodat ze er een paar snellere van maken (en ze daarna ook weer harden natuurlijk). Schijnt heel erg voordelig te zijn.

Ook daar zelf geen ervaring mee trouwens :( .

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

di mar 29, 2005 17:11

o leuk, hier wordt weer een sleutel klusje gedaan, in welk type hangt de 1750?
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

di mar 29, 2005 18:39

C&B's zijn hele goede nokkenassen!

voor een straatauto is van alles mogelijk al naar gelang je eigen wensen zijn.
let er wel op dat als je nokkenassen wil monteren met een grotere lift dat bij (ongeveer) 10.0mm je cilinderkop moet worden aangepast....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Andretti Molletti

RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

di mar 29, 2005 19:01

De vraag moet zijn heb je standaard compressie of verhoogde compressie anders gaan heel veel nokkenassen niet werken!

:shock:

paul
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:34
Locatie: zaandam

RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

di mar 29, 2005 19:16

Dré, de compressie is standaard, alles is standaard.

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

di mar 29, 2005 20:25

Let wel op dat je niet te snelle nokkenassen neemt, anders loopt de auto stationair K*T (staat dan te verzuipen)
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

di mar 29, 2005 21:14

De vraag moet zijn heb je standaard compressie of verhoogde compressie anders gaan heel veel nokkenassen niet werken!

:shock:
standaard 2 liter, standaard compressie met gevlakte kop; met 308 gr. nokkenassen en 12.1 mm lift
je hebt het zelf gezien: liep heel goed! ook stationair


maar je hebt gelijk met hoge compressie zuigers was er nog meer winst te halen geweest... :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

paul
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:34
Locatie: zaandam

RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

wo mar 30, 2005 10:21

Ok, bij deze wat gegevens over de verschillende nokkenassen
Kent nokkenassen: lift nokkenas: 12.03mm, lift kleppen 11.78mm, 303 graden, timing, 45/78 78/45, advies is om stuggere klepveren toe te passen.
Pittatore: aanduiding nokkenas 18/2, lift nokkenas (?) 11,1 mm, timing 40/80, aantal graden niet opgegeven, is geschikt voor straatgebruik, kan zonder aanpassingen van de cilinderkop worden toegepast.
CenB, diverse nokkenassen, met of zonder aanpassingen aan de cilinderkop.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de CenB nokkenassen of degene van Pittatore. Kent zal wel goed zijn, maar is vrij kostbaar. Wat mij opvalt is de timing van de Pittatore nokkenas: 40/80, dus een lange opening, wat volgens mij alleen een effect heeft op het hoge toerengebied, nokkenas zou geschikt zijn voor een 1600, 1750 en 2000-blok. .

Graag een objectieve mening.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

wo mar 30, 2005 12:35

standaard compressie met gevlakte kop
:?:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

wo mar 30, 2005 12:46

volgens mij geeft de lange opening juist meer effect onderin.

In mijn Alfetta GTV hadden we gr N nokkenassen, deze hadden niet zozeer veel lift alswel een andere openings/sluitingspatroon. Dat blok had heel veel koppel onderin, maar niet zozeer erg veel meer vermogen bovenin.

Dré???? wat is jouw mening over openingskarakteristiek en lift en relatie met koppel onderin en vermogen ??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

wo mar 30, 2005 18:00

standaard compressie met gevlakte kop
:?:
moet staan :"standaard zuigers met gevlakte kop."
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

wo mar 30, 2005 18:51

:idea:

(mijn replies bestaan blijkbaar uit louter Emoticons de laatste tijd :biggrin: )

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: snelle nokkenassen 1750 nordblok???

wo mar 30, 2005 22:27

:idea:

(mijn replies bestaan blijkbaar uit louter Emoticons de laatste tijd :biggrin: )
:^o
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam


Terug naar “Tuning onderwerpen”