Pagina 1 van 1
kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: di mei 08, 2007 17:46
door Jan M
Iemand ervaring met het vlakken van een cilinderkop van een 1.8IE. Ik bedoel hiermee er bijv. 1mm afhalen t.b.v. een hogere compressie.
Die is van een 1,8 9,5:1, die van een TS 10:1. Ontsteking zou zich zelf volgens mij regelen, als ik het wel heb zit tussen cil. 2 & 3 een klopsensor die via de electronica de vervroeging een beetje in de gaten houd. benzine tanken we dan V-power. Wie weet wat????
RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: wo mei 09, 2007 00:21
door Andretti Molletti
Die koppen zijn totaal niet te vergelijken.. er zit ook geen klopsensor op de 1.8IE.
Wat je kan doen is met ingebouwde motor+kop de klep zuigerspeling meten met de nokkenassen die je daadwerkelijk gaat gebruiken.
De speling klep-zuiger is meestal enkele mm zodat je behoorlijk wat kan vlakken!
Een kop met originele dikte kan best een mm af, maar uiteindelijk moet je wel minimaal een klep-zuigerspeling van >1,5mm over houden.
RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: wo mei 09, 2007 12:30
door Thomas
Shell V-power is nog steeds octaan 95 ipv 98 en zal qua kloppen dus niet beter zijn dan gewone 95 mijns inziens
RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: wo mei 09, 2007 12:40
door Jan M
Andretti.
Het is de bedoeling met standaard nokkenassen te gaan rijden, heb pas een 1,8 gedemonteerd en dacht een klopsensor te ontwaren. Nee dus, ga nog uitzoeken wat dat dan wel is.
Als er geen klopsensor op zit ga ik ook geen mm van de kop afhalen. Hogere compressie is ook een grotere kans op pingelen en ik hou m'n motor graag heel.
Thomas,
Shel V-power is een benzine met octaangetal 97. Volgens de regels bestaat er geen benzine 97, dus moet Shell hem 95 noemen.
Heb hierover een hele e-mail discussie gehad met Shell betreffende mijn skoda Oktavia 1,8T ABT 210PK.
Volgens Shell: elke auto welke 98 verlangd mag je zonder problemen V-power tanken.
Dank voor jullie reactie.
Re: RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: do mei 10, 2007 11:16
door Thomas
Andretti.
Thomas,
Shel V-power is een benzine met octaangetal 97. Volgens de regels bestaat er geen benzine 97, dus moet Shell hem 95 noemen.
Heb hierover een hele e-mail discussie gehad met Shell betreffende mijn skoda Oktavia 1,8T ABT 210PK.
Volgens Shell: elke auto welke 98 verlangd mag je zonder problemen V-power tanken.
Kijk weer wat geleerd! en ik altijd shell stations ontwijken

. Maar V-power blijft nog altijd het best in Duitsland > octaan 100. Maja als je dan weer terug bent uit Duitsland kan je weer tanken

Re: RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: do mei 10, 2007 13:51
door jeroen75
Andretti.
Thomas,
Shel V-power is een benzine met octaangetal 97. Volgens de regels bestaat er geen benzine 97, dus moet Shell hem 95 noemen.
Heb hierover een hele e-mail discussie gehad met Shell betreffende mijn skoda Oktavia 1,8T ABT 210PK.
Volgens Shell: elke auto welke 98 verlangd mag je zonder problemen V-power tanken.
Maar V-power blijft nog altijd het best in Duitsland > octaan 100. Maja als je dan weer terug bent uit Duitsland kan je weer tanken

sommige wel, sommige niet

Re: RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: zo mei 13, 2007 18:57
door Andretti Molletti
Andretti.
Als er geen klopsensor op zit ga ik ook geen mm van de kop afhalen. Hogere compressie is ook een grotere kans op pingelen en ik hou m'n motor graag heel.
Dank voor jullie reactie.
Heb je enig idee wat de compressie toeneemt met dat zielige mmtje??
Als je je motor heel wilt houden heb ik een nog betere oplossing
Die mm kan eraf hoor, en ik weet wat ik doe...
RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: ma mei 14, 2007 06:38
door Jan M
laat maar horen
Re: RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: ma mei 14, 2007 22:32
door Andretti Molletti
Die mm kan eraf hoor, en ik weet wat ik doe...
Re: RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: di mei 15, 2007 13:03
door AlfettaOwner
Die mm kan eraf hoor, en ik weet wat ik doe...
En toen...................................

RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: di mei 15, 2007 13:28
door Jan M
die mm kan er af, en ik weet wat ik doe.
laat eens horen wat je bedoel.
Jan.
RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: di mei 15, 2007 13:36
door GiuliaCorse
Dat is al het antwoord, door een mm van de kop te halen zal de compressie nog niet zo veel stijgen.
Dus kan je zonder meten gewoon die mm er af halen zonder gevaar, Dre weet wat ie doet.
RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: di mei 15, 2007 18:33
door Jan M
Dre geloof ik direct met wat hij zegt, hij heeft tenslotte meer ervaring dan ik.
Maaaaaaaaaaaaarrrr, zegt hij:::::::
"Ik heb een betere oplossing."
Ik ben benieuwd.
RE: kop vlakken 1.8IE
Geplaatst: di mei 15, 2007 20:24
door Andretti Molletti
HAHA, ik doelde op niet meer starten blijft i zeker heel!!
De vraag is wat wil je berijken met die mm??
Alleen compressie verhogen werkt maar ten delen... wat is je doel?
(oja en met meer compressie ook ietsjes meer voorontsteking rijden dat geeft zo weer een paar peekaa extra zonder problemen (ron98)