toni peroni

wiel draadeinden 2L achteras verlengen

vr mar 25, 2005 13:57

kan iemand mij vertellen waar ik langere wiel-slagbouten(draadeinden) kan vinden voor een 2liter achteras in een guilia dan de normale ?
Of moet ik ze zelf gaan maken, zo ja, wat voor een sterkte moet het staal minimaal zijn ? st36? st51? etc.

wie o wie heeft het wel eens eerder gedaan?

164 Q4

RE: wiel draadeinden 2L achteras verlengen

vr mar 25, 2005 16:37

Al nagevraagd bij de autoshop? Die moeten ze ook hebben. En ik zou ook geen bouten zelf maken van simpel contructiestaal. Het zijn wel je wielen wat je er mee vast zet.

Andretti Molletti

RE: wiel draadeinden 2L achteras verlengen

zo mar 27, 2005 13:16

Ford heeft dezelfde draadsoort.
Dutchpowertrading levert evt langere bouten en de bekende jongens uit de Trofeo.
Probeer anders een bij Arese, Biesheuvel, etc etc.. de beter tuningszaken dus.

(draad is M12 x 1,25 meen ik)

toni peroni

RE: wiel draadeinden 2L achteras verlengen

wo mar 30, 2005 16:46

Bij biesheuvel hebben ze alleen draadeinden(die in de buurt komen) met splines er aan.
en bij Ford bouten is de flens op de achterkant kleiner dan de orginele flens(bij biesheuvel gezien) van de alfa bouten.
met andere woorden ben ik bang dat de bouten ook weer spontaan gaan ronddraaien, wat ook het oorspronkelijke probleem was.
Daarbij is het randje op de naaf (waar het recht kantje van de wielbouten achter blijven hangen ter voorkoming van meedraaien) erg dun...2 a 3 mm !!

Afbeelding

Komt dit vaker voor ? of heb ik toevallig een as met randjes die aan de dunne kant zijn ( italiaanse toleranties dus..)

Nu ik die bouten ga vervangen wil ik ze ook gelijk wat langer maken om wat vrijheid te krijgen in de velgkeuze.
Ik zie trouwens op het plaatje dat hier gewone ordinaire bouten worden gebruikt ? als ik nou gewoon 10.8 bouten neem zal dit toch wel sterk genoeg zijn ?


Arese heb ik nog niet gevraagd.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: wiel draadeinden 2L achteras verlengen

wo mar 30, 2005 16:58

je kan ook bij de wielbouten van Ford met kleinere kop gewoon de kop aan 1 zijde oplassen om het ronddraaien tegen te gaan.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Tuning onderwerpen”