Constantijn

Brandstofdruk

vr dec 31, 2004 00:15

Zou dit ook wat zijn?:
Afbeelding

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... 0%26js%3D1

Is sowieso mooi als je de brandstofdruk kunt opvoeren ,en dat je dan ook nog eens kunt aflezen hoeveel druk je hebt. Maar, aan de andere kant, lijkt het me weer te goedkoop toe, en gezien de rommel die hij verder te koop heeft... :-s

Iemand ervaring?

Andretti Molletti

vr dec 31, 2004 00:18

Gaaf man!!
Alleen dat drukmetertje kan je tijdens het rijden niet zien en is dus niet geschikt bij Turbo motoren...
Ik heb op mijn benzinerail een oliedruksensor gezet en moet dat met beter weer weer eens gaan testen... dan kun je binnen in de druk aflezen.
Daarnaast is de regelbare druk mooi, maar nog mooier is zo'n drukregelaar die tijdens vollast EXTRA bezine levert. eeeuh PBFR oid
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op vr dec 31, 2004 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Constantijn

vr dec 31, 2004 00:25

Oliedruksensor i.c.m. oliedrukmeter? Geeft dat een goede waarde aan?

Andretti Molletti

vr dec 31, 2004 00:29

Dat geeft wel de juiste druk, niet de juiste naam ;)

maar denk eraan tis experimenteren en vooral of de sensor benzine bestendig is...
dat vraag ik me ook af van dat ding op MP, lijkt verdacht veel op een drukmeter ve compressor namelijk...10 bar?????? :shock:

Constantijn

vr dec 31, 2004 00:30

Ja, viel me ook al op. Ik vroeg me al af wat voor pomp hij in gedachten had...

Andretti Molletti

vr dec 31, 2004 00:32

Een high pressure V pomp??

zoek eens bij gereedschap en compressors....


:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Dr.Agan
Full Member
Full Member
Berichten: 399
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:16
Locatie: Cheese City

vr dec 31, 2004 08:58

Deze kende ik nog niet.

Ik had op mijn Uno Turbo een drukregelaar van Malpassi met dubbele membraan. D.w.z. dat de tweede membraan voor een extra drukverhoging zorgde bij meer dan deellast.
Bij deellast was alleen één membraan aan het werk.

Op de standard regelaars stond " 3.0 bar max". De Malpassi had ik na veel testen gelaten op 3,2 bar stationair. Met een beetje gas onbelast geven ging de druk al naar 4,0 bar.

Dit lijkt een kopje maar als het een regelaar met dubbele membraan is dan zou ik wel een gokje wagen. Zoniet dan even doorsparen en voor 140 euro één van Malpassi met dubbele membraan kopen. Die ding werkte super op mijn Uno Turbo, superdirekte gaspedaal reaktie, makelijker doortrekken in hoge toeren, vooral de top was veel sneller bereikbaar.
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3

Constantijn

za jan 01, 2005 22:11

Ik zag dat Malpassi de fabrikant was van de bekende Filter King. Ik denk dan ook inderdaad dat dit een betrouwbaarder produkt is dan hetgeen ik hierboven aanhaalde (dus welke op Marktplaats aangeboden wordt).

Wat is het werkingsprincipe eigenlijk van de drukregelaar? (al dan niet met dubbel membraan)

Andretti Molletti

zo jan 02, 2005 03:14

Iedereen die ik ken rijdt met die Malpassi dingen (ik ook).
Werking is dat je een membraan gebruikt voor normale drukregelaar (instelbaar). Tweede membraan is dan voor een inlaatspruitstukdruk van 1 bar of hoger... dan gaat er een bypas open en krijg je tijdelijk meer benzine druk. Hoeveel dat is weet ik effe niet uit mijn hoofd maar ongeveer 0.5-1,0 bar

Terug naar “Tuning onderwerpen”