salvacorse
Junior Member
Junior Member
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 22:04
Locatie: haarlem

giulia 2.0 TS benzine pomp topic

do mar 03, 2005 17:33

van de week een 60 mm uitlaat systeem vanaf het spruitstuk gemonteerd van Mugello/ Alfa strada en wat een mooi geluid komt daar uit zeg.
maar nu het uitlaat DB niveau naar beneden is ben ik een beetje verbaast hoeveel de elec, benzine pomp aan lawaai produceert.

nu is mijn vraag hoe mede giulia TS klussers deze pomp hebben gemonteerd

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

do mar 03, 2005 23:22

Veel.
Alleen: Monteer hem in rubbers in de o- beugel, en monteer hem aan rubber ogen aan de carosserie. Of bouw er een doosje omheen, met van dat akoustische schuim erin.

Of zet de radio harder..... (goedkoopste oplossing)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

vr mar 04, 2005 11:05

in verband met de opbouw van een racebertone vraag ik mij af hoeveel Db deze uitlaat zal produceren... (vanwege de leuke geluidseisen op de circuits mag dat niet teveel zijn..) Hoe staat dit bv in verhouding tot een standaardsysteem met brulpijp?? dit is teveel geluid voor op een circuit namelijk.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

salvacorse
Junior Member
Junior Member
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 22:04
Locatie: haarlem

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

vr mar 04, 2005 12:56

dat 60 mm systeem heeft een heel mooi donker, laag geluid.
als ik het vergelijk met mijn aangepasten oude systeem(middendemper en brulpijp)dan is het een veel zachter geluid.
brulpijp rijden is veel scheller en scherper dan dit.
ik moet er wel een kantekening bij zetten en dat is dat ik nog niet heb ervaren hoe het geluid gaat worden als de motor warm is.
maar voorheen kon ik laat op de avond beter niet gaan starten/ rijden, met het nieuwe geluid kan het gewoon wel.

het benzine pomp verhaal verder dan maar:
benzine pomp zit nu in de beugel met een rubber ertussen en dan aan de carosserie met die speciale bout rubbers.
duss alles is gerubbert en toch dat contact geluid.
nu zat ik te denken dat het mischien via de benzine leiding wordt doorgegeven(is wel flexibele benzine slang).

heeft iemand het gouden ei voor mij

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

vr mar 04, 2005 14:49

Hi Salvacorse, welkom bij het Giulia2000TS60mmuitlaatregister...... ;) Heb jij de RVS onder de achteras door of de stalen over de achteras heen? Geluid is minder inderdaad, maar de flow is beter. Mooie dikke absorptie dempers he? ;)

De benzinepomp.... Eeeeuh, radio harder is geen optie (zit er niet in bij mij tenslotte..) Heb je hem in de kofferbak gemonteerd? Ik wel, wordt wel eens afgeraden ivm hitte maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. En je weet wat er op zandvoort allemaal mee is gedaan... Misschien geeft montage onder de auto minder geluid maar daardoor is het geheel wel kwetsbaarder. Het geluid heb ik ook en klinkt vrij hard. Totdat je gaat rijden.... De pomp gaat dan iets harder lopen (en minder geluid maken????) en het motorgeluid overstemt het geheel al heel snel. Niks meer aan doen zou mijn advies zijn.....

Heb je de drukregelaar/filter nog gemonteerd? Eeeeuh, o nee jij zit nog op injectie.... :wink: Veel plezier met je juultje!!
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

vr mar 04, 2005 15:04

Maar het tikken/snorren van een electrische benzinepomp is toch heel GTA (twee dus eigenlijk) ? En dus cool !

salvacorse
Junior Member
Junior Member
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 22:04
Locatie: haarlem

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

vr mar 04, 2005 20:13

giulia 2000ts de uitlaat gaat bij mij toch over de achteras, de lijn is precies hetzelfde als origineel alleen wat dikker inderdaad.
het setje is ook professioneel gemaakt door CSC geloof ik.

het pomp verhaal is als volgt:
vanaf de benzine tank extra leiding die dan onder de auto gaat en direct van de tankdop kant naar de andere zijden wordt gevoert in de ruimte boven achteras.
dan filter en vervolgens pomp ter hoogte van de midden uitlaatdemper ( alleen dan andere andere zijde).
hij zit dan dus onder het zit gedeelte van de achterbank.
en alles is in het rubber gehangen.
buiten hoor je hem ook niet maar stap je in dan valt het gewoon op.
uiteraard wordt het overstemd als ik harder ga knorren maar toch, iets minder mag.


GTA verhaal helpt wel in deze dus laten zo Cool.

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

za mar 05, 2005 06:54

Heb je wel een opvoerpomp in de tank gemonteerd? Een vlotter van een nieuw type (4)spider pakken en de opvoerpomp uit de tank van de TS scheelt heel veel geluid .

AG

salvacorse
Junior Member
Junior Member
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 22:04
Locatie: haarlem

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

za mar 05, 2005 15:09

nee, alleen een pomp van een 75 gepakt en geen opvoerpomp en vlotter.

hoezo zou dat dan zoveel schelen in lawaai,

wel een betere druk opbouw denk ik met jou systeem.

gr,

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

Re: RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

za mar 05, 2005 18:54

Heb je wel een opvoerpomp in de tank gemonteerd? Een vlotter van een nieuw type (4)spider pakken en de opvoerpomp uit de tank van de TS scheelt heel veel geluid .

AG
idd het meeste geluid is dan weg :D

Andretti Molletti

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

zo mar 06, 2005 17:38

Hou er rekening mee dat we hier over 3 soorten pompen praten!!!
Een injectiepomp maakt afhankelijk van het type veel geluid... probeer de moderne pompen eens die zijn veel stiller...(oude 75TS pomp is een rollenpomp, en je wil een centrifugaalpomp)

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

ma mar 07, 2005 18:34

Hmmmmm, inderdaad...... Verschillende verhalen, monteer nou toch eens webers! Haha, alleen maar extra herrie door die injectie..... :wink:
Dirk - Giulia2000TS

salvacorse
Junior Member
Junior Member
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 22:04
Locatie: haarlem

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

di mar 08, 2005 00:11

giulia2000ts, ben langs onze gemeenschappelijke vriend gegaan en gesproken met die onderdelen jongen van boven Mugello en die is ook aan het kijken voor een een geile oplossing voor het weber verhaal.

duss als ze komen met een mooi bling bling inlaat voor de webers dan zou het zo maar kunnen gebeuren.

riccardo

kroehlur

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

di mar 08, 2005 12:12

Er zijn toch ook van die solid-state pompen zonder bewegende delen.

Zoiets bij voorbeeld.

Die moeten toch helemaal geen geluid maken.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: giulia 2.0 TS benzine pomp topic

di mar 08, 2005 18:15

Facet, dat zeg ik! Rrrrrrrrrrrrikkkkketikkkkk, tik tik tik tik tik tik tik tik tik......... :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Tuning onderwerpen”