Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Watergekoelde schijfremmen

zo dec 17, 2006 10:51

Ik zou sproeien in het hart/naaf TIJDENS het remmen anders werkt het als een blusapparaat.
Ik zou ook denken dat dit de beste methode is om warmte weg te werken voordat het in het remsysteem komt.

Later koelen betekent dat het systeem heter is, de kans op thermoshock groter en de warmte zit dan al in de remleidingen (en olie).
Nadeel kan inderdaad zijn dat water tussen blokken en schijven komt (wat gebeurt er met de remmen als het regent?).
En vocht van het systeem zou tijdens het remmen op de achterbanden kunnen komen.

Wanneer gebruiken de truckracers de koeling?

Ik denk dat ik drie schakelaars op het systeem zet.
1- Actief/Inactief algemeen. Ik wil niet voor het stoplicht het water systeem leegspuiten.
2- Aan/uit op de rempedaal (met eventueel een vertrager als dit niet te veel werk is)
3- Knop voor een extra shot tussendoor.

En dan uitproberen.

Ik heb trouwens dit weekend in het nat op Zandvoort gereden en daar had ik totaal geen remproblemen.
De snelheden liggen veel lager, de buitentemperatuur is lager en het spulletje wordt toch gekoeld door opspattend water.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Watergekoelde schijfremmen

wo sep 28, 2011 21:35

Ja ja, watergekoelde remklauwen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Watergekoelde schijfremmen

do sep 29, 2011 14:00

Roy , ik weet verder niets van dit fietsje maar is in ieder geval niet om mee te racen lijkt me? Althans als ik dat formaat cirkelzaag achtertandwiel bekijk lijkt t me eerder zo'n stunt bike die al bij 2km/h op het achterwiel moet gaan?

Meer info?

Grtz,fRank

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Watergekoelde schijfremmen

do sep 29, 2011 16:26

Roy , ik weet verder niets van dit fietsje maar is in ieder geval niet om mee te racen lijkt me? Althans als ik dat formaat cirkelzaag achtertandwiel bekijk lijkt t me eerder zo'n stunt bike die al bij 2km/h op het achterwiel moet gaan?
Meer info?
Grtz,fRank
Jij ziet ook alles hè?
Afbeelding
Afbeelding
Voorkant = Honda
Motor en achterkant = Yamaha
Het is een stuntbike van iemand die verderop werkt en dit is tevens zijn woon/werk verkeer fiets.

Inmiddels lijkt het erop dat er toch een valbeugel is gebroken.
De remklauw achter kan zowel met de voet als met de (linker) hand worden bediend.
Het ding ziet er werkelijk niet uit, maar het is leuk om iemand allerlei snufje op de fiets te zien uitproberen zoals de rem.
De rem wordt door het koelwater gekoeld en nar flink remmen moet de motor even blijven draaien anders gaat de boel koken.

Ik weet ook wel iets hoor :roll: Zo heb ik vernomen dat jij niet meer naar dezelfde kapper gaat als ik.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Watergekoelde schijfremmen

do sep 29, 2011 18:50

Ah een engineering mule... 8)
Daar zit idd heel wat home brew spul op zo in eerste aanblik, leuk om te zien. Beetje de 'bert308' van de motorfietsen? :lol:

Grtz,fRank
Ps klopt , ik bleek nog haar te hebben dus waarom dan niet wat laten groeien... :twisted: :wink:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Watergekoelde schijfremmen

do sep 29, 2011 19:50

Een nozzle van een plantensproeier of een oude spayfles van Action vernevelt ook heel aardig. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Watergekoelde schijfremmen

do sep 29, 2011 22:17

Een nozzle van een plantensproeier of een oude spayfles van Action vernevelt ook heel aardig. :wink:
Op een automobiel lijkt mij dit veruit de beste oplossing.
Maar op een motorfiets wil je niet opeens water op je band/achterrem hebben. Dat is net iets te gevoelig.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Watergekoelde schijfremmen

vr sep 30, 2011 16:33

Nu snap ik ook de reden van zo'n overdreven dikke achterrem, aan goede voorremmen heb je niks als je wiel in de lucht hangt... :lol:

Any footage van deze meneer online toevallig? Vind ik altijd wel amusant om te zien (*flitsen allerlei stunts van de ghostrider's dvd bomberweekends door de kop..* 8) )

Grtz,fRank

Terug naar “Tuning onderwerpen”