manuel

kan ik verlagingsveren gebruiken met huidige schokdempers?

di mar 01, 2005 20:32

ik wil over een tijdje mijn alfa 145 verlagen maar ik wil daarbij niet van schokdempers wisselen is dit te doen?
en hoe laag kan ik mijn auto verlagen en waar kan ik goede veren krijgen?
ik heb nog nooit een auto verlaagd maar is het moeilijk om een alfa 145 zelf te verlagen en hoe haal ik dan de bestaande veren er uit?
misschien heeft iemand wat duidelijke antwoorden voor mij.

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

RE: kan ik verlagingsveren gebruiken met huidige schokdemper

di mar 01, 2005 21:34

Als je zelf geen veren tang hebt zal ik hier zelf niet aan beginnen (je word er niet knapper op als je de veren terug moet koppen)

Inprincipe kun je de auto verlagen met de bestaande schokbrekers. Op den duur zullen de schokbrekers het waarschijnlijk wel gaan begeven omdat de plunjers van de schokbrekers een stuk lagen komt te staan (inwendig)

Ik ben zelf tevreden over de verlagingsveren van de Merwede veren Fabriek in de meern.
Laatst gewijzigd door Remco S op di mar 01, 2005 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

manuel

RE: kan ik verlagingsveren gebruiken met huidige schokdemper

di mar 01, 2005 21:44

moet ik dan een combinatie nemen van veren en dempers?en is dat duur?

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: kan ik verlagingsveren gebruiken met huidige schokdemper

di mar 01, 2005 22:54

Beste is in combinatie met verkorte dempers. Dat is wel duurder dan zonder. Dus je ... ook gaan rijden met je huidige dempers, en als die kapot gaan alsnog vervangen. Dan sprijd je de kosten. Met sportdempers erbij rijdt natuurlijk wel strakker, maar is wel meer geld...
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

164 Q4

RE: kan ik verlagingsveren gebruiken met huidige schokdemper

di mar 01, 2005 22:56

Als je een beetje handig bent kun je het vrij eenvoudig zelf. Je moet er wel zo'n veren spanner bij gebruiken zoals deze hier: http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... mit%3DZoek Zo'n ding kost niet veel en heb je er de eerste keer alweer uit. De dempers zou ik gewoon zo laten en alleen de veren (30-35mm lager) verwisselen. Dat gaat meestal prima maar echt lager zou ik dan ook niet gaan.
Tuurlijk kan het altijd beter (en duurder) maar ik heb er nooit problemen mee gehad, bij geen enkele auto.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: kan ik verlagingsveren gebruiken met huidige schokdemper

di mar 01, 2005 22:59

precies ! En mochten ze daar al verkocht zijn, dan kun je in Didam bij Raymond een setje 'scoren' (www.dutchpowertrading.nl / (0)611066664) Ulft -> Didam is te doen :wink:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

manuel

RE: kan ik verlagingsveren gebruiken met huidige schokdemper

wo mar 02, 2005 18:05

bedankt voor het antwoord ik was ook niet van plan om lager dan 35 mm te gaan maar ik wilde alleen weten of ik niet hoefde te wisselen van dempers.
ik weet ff genoeg!!!
bedankt

Terug naar “Tuning onderwerpen”