hondaman
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:14
Locatie: overijssel

vliegwielen aantal tanden

do feb 24, 2005 23:03

Hallo

Nog een keer de bekende vraag.Om een TS in een giulia te zetten,ben ik een vliegwiel nodig.Ts 6 gaten,en 130 tanden.Nu kan ik een vliegwiel 131 tanden,6gaten kopen.Is deze in combinatie met een oud type startmotor op een TS te monteren?Of is de enige mogelijkheid, een 130 tands exemplaar?En op welke modellen zitten die?

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: vliegwielen aantal tanden

vr feb 25, 2005 08:29

Deze vraag hoort misschien meer bij de "technische vragen" rubriek. De man met het juiste antwoord is waarschijnlijk patje1100. Stuur hem anders maar een PB, hij zit namelijk nogal veel in de garage en dus niet op het forum...
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: vliegwielen aantal tanden

vr feb 25, 2005 18:51

of berlinista, is ook erg bekend in ombouwen oude nord naar TS of bel mugello ff op!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: vliegwielen aantal tanden

vr feb 25, 2005 20:43

haha, die Dirk. Ik heb dat probleem onderkend en sleutel nu in de nabij heid van mijn puter ( of andersom :wink: )

Hondaman, zoek eens even op het oude forum. Daar heb ik ooit een hele topic over het startmotoren / tandjes gemaakt.

Zo even uit mijn hoofd meen ik me te herinneren dat de starterkrans om een TS startmotor met 9 tanden te kunnen plaatsen 131 tanden moet hebben.


Als jij een vliegwiel met 131 tanden kunt kopen van een 105 serie ( moet je hebben ivm de plaatsing voor je koppelingsplaten) en 6 boutgaten hebt kun je daar die TS startmotor opzetten maar check het even op het oude forum voor de zekerheid.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: vliegwielen aantal tanden

vr feb 25, 2005 20:59

He pattje;

Jij weet nogal veel he :wink:

Kun je een startmotor met 8 tandjes niet simpel ombouwen naar een 9 tands, door er een andere (welk type? ) bendix op te zetten met 9 tandjes :?: :?:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: vliegwielen aantal tanden

za feb 26, 2005 10:20

Hallo Arjen. Leg de lat nou niet zo hoog voor me. :lol:

Ik weet van een heleboel dingen een beetje wat. Zeg maar een generalist. :wink:

Het antwoord op de door u gestelde vraag moet ik in dit geval schuldig blijven. Ik heb dit nog nooit geprobeerd.

Kwestie van uitproberen denk ik.

Ik vergat Hondaman er nog bij te zeggen dat ik tussen mijn startmotor en bak nog een spacer heb moeten maken. Het tandwieltje van mijn startmotor sloeg te ver door de starterkrans heen. Blijkbaar was ik de enige met dat probleem. Ik heb anderen die deze modificatie hebben gedaan daar nog nooit over gehoord.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: vliegwielen aantal tanden

za feb 26, 2005 12:34

Ik vergat Hondaman er nog bij te zeggen dat ik tussen mijn startmotor en bak nog een spacer heb moeten maken. Het tandwieltje van mijn startmotor sloeg te ver door de starterkrans heen. Blijkbaar was ik de enige met dat probleem. Ik heb anderen die deze modificatie hebben gedaan daar nog nooit over gehoord.
Dat bedoelde Dre dus te zeggen met die afstandringetjes bij het toepassen van een TS startmotor, die je dus ook moet gebruiken.

Wat ook vaak vergeten wordt. Tussen het blok en de bak hoort een metalen pasplaat. :!: Als je deze vergeet heb je ook het probleem dat je tandwiel van de startmotor te ver doorschiet. Als je de plaat bent vergeten bij de montage hoor je dat wel tijdens de eerste startpoging..... :biggrin: Je weet dan wat je te doen staat. :shock:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: vliegwielen aantal tanden

za feb 26, 2005 20:46

Je hebt 'm helemaal door Arjen.

Ik had echter een stuk van 7 mm te overbruggen. Weet je hoeveel ringen dat zijn ?

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: vliegwielen aantal tanden

za feb 26, 2005 22:07

Nou eh..... waar zitten die ringen eigenlijk :?: Om Dre zn Duim........ :^o :blue_lol: :blue_cool:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Tuning onderwerpen”