Pagina 1 van 2
ts motor in giulia???
Geplaatst: do feb 23, 2006 20:23
door stephen
hallo,heeft iemand ervaring met welke ts motoren er evt. in giulia passend te maken zijn,en of dit zinvol is ??? ben giulia 1300ti met 2.0 berlina achteras &bak(was gereviseerd) aan het opbouwen,heb nl. ook nog 2.0 motor uit guilietta liggen die al in m'n berlina(cpl gestript) heeft gezeten,met spatzuivere krukas(gespoeld)&nieuw lagerwerk liggen,maar kop&zuig/cil. zijn niet 100%,heb ook nog nokkenassen liggen met wat grotere nokken(minderstijl) ,oude squadra kop met inlaatspruitstuk geflowed,maar erg veel gevlakt(denk teveel)kan nog wel aan gereviseerde std. kop komen of geflowde kop met bussenin inlatspruitstuk??? ik twijfel, daar m'n 155 1.8 8v toch ook wel errug lekker aan het gas hangt,tenminste boven de 4500 toeren,dus waarom dan moeilijk gaan proberen te doen!! iemand ervaring of advies?? zelf denk ik aan 2.0 guilietta met hc zuiger/cil. dikkere nokkenassen,en gereviseerde std.kop(weet ik dat alles nieuw/goed is???wie o wie groetjes stephen
RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: do feb 23, 2006 20:55
door vV
ik weet wel dat sommige squadrabouwers vroeger voordat de gesmede cosworth zuigers verplicht werden ver vlakten. met noodzakelijke modificaties aan de zuigers.
RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: do feb 23, 2006 20:55
door psillen
Diiiirk, waar ben je

Re: ts motor in giulia???
Geplaatst: do feb 23, 2006 21:02
door Andretti Molletti
Dirk is lekker op vakantie
............,en of dit zinvol is ???...........heb nl. ook nog 2.0 motor uit guilietta liggen die al in m'n berlina(cpl gestript) heeft gezeten,met spatzuivere krukas(gespoeld)&nieuw lagerwerk liggen,maar kop&zuig/cil. zijn niet 100%,heb ook nog nokkenassen liggen met wat grotere nokken(minderstijl) ,oude squadra kop met inlaatspruitstuk geflowed,maar erg veel gevlakt(denk teveel)kan nog wel aan gereviseerde std. kop komen of geflowde kop met bussenin inlatspruitstuk??? ik twijfel, daar m'n 155 1.8 8v toch ook wel errug lekker aan het gas hangt,tenminste boven de 4500 toeren,dus waarom dan moeilijk gaan proberen te doen!! iemand ervaring of advies?? zelf denk ik aan 2.0 guilietta met hc zuiger/cil. dikkere nokkenassen,en gereviseerde std.kop(weet ik dat alles nieuw/goed is???wie o wie groetjes stephen
Hoe hoog is je kop?? (in mm)
ik denk dat je het beste nwe HC zuigers kan kopen en de ex Sq. kop kan gebruiken met de snelle nokkenassen.. heb je een beest ve motor waar geen TS tegenopkan!!
RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: do feb 23, 2006 21:19
door stephen
zal de hoogte van kop eens meten ,ligt in loods zal het dan wel ff melden

,er zijn verschillende merken hc zuig/cil, welke vermijden???moet ook nog ergens de electronische ontsteking van die giulietta hebben liggen bedenk ik me ,ff zoeken
RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: do feb 23, 2006 22:42
door Andretti Molletti
Zowel de heuse HC zuigers als de Motronic zuigers zijn geschikt...
eerlijk gezegd zijn alle leverbare merken een beetje achterhaald...zelfs de Cosworths...

RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: do feb 23, 2006 22:58
door psillen
Er is iemand die een V6 in een Spider 105 serie heeft gelepeld.
Dus moet een Giulia V6 ook mogelijk zijn?
Idee voor een project...

RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: do feb 23, 2006 23:13
door figlio del commesso
Was daar een jaar of twee geleden op het oude forum niet iemand mee begonnen, maar uiteindelijk het hele zaakje in de te koop afdeling afgeschoten ? Of waren dat alleen wilde plannen ?
Adios, JR
RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: do feb 23, 2006 23:36
door stephen
weet wel van iemand die een 6 cil in een vlg. mij 1ste serie alfetta gelepeld heeft,maar dan ook met 5- gaats wiel ophanging,eronder ,heeft heeeel veel moeite met type goedkeuring gehad,dus weet wel waar je aan begint,aantal cil. veranderen vinden ze dus niet zomaar goed bij rdw,over cil. inhoud doen ze niet moeilijk,als je verteld dat orginele bak eronder zit,want dan gaat hij niet"sneller" en volstaan de orginele remmerij

RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: vr feb 24, 2006 12:54
door vV
v6-en in spiders en GTV, montrealV8 in brievenbusje, allemaal al gedaan..
RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: vr feb 24, 2006 21:30
door stephen
hoi,heb nog even ex squadra kop opgezocht & bekeken , maar lagering nokkenas niet spatzuiver(lees lichte groeven)kophoogte 110mm&moet nog gevlakt worden(vanwege afdruk oude koppakking) heb nu nog maar krappe 2mm onder inlaatkanaal mede doordat inlaatkanalen 4mm in breedte&hoogte gegroeid(geflowed)zijn.zag trouwens dat ze de klepgeleiders ook ingekort hadden,komen niet in in-&uit-laat kanalen meer voor.al met al kop te slecht,mooi als voorbeeld voor flowen dan maar(wel geduld klusje,want moet netjes&gelijk zijn natuurlijk.misschien morgen maar even kijken voor andere kop.trouwens,kun je op jullie onderdelen dag zondag,b.v. nog nw. hc zuig/cil. scoren voor nette prijs???
gr. stephen
Re: RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: za feb 25, 2006 00:02
door Giulia2000TS
Was daar een jaar of twee geleden op het oude forum niet iemand mee begonnen, maar uiteindelijk het hele zaakje in de te koop afdeling afgeschoten ? Of waren dat alleen wilde plannen ?
Adios, JR
Was wilde actie, lege koets staat ter opslag (of stond inmiddels). TS in een Giulia, niet doen, veels te leuk! En nu echt op vakantie! Ciao.....
RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: za feb 25, 2006 09:26
door stephen
ander

schiet me te binnen,weet niet of dit gaat, 2.0ts kop op bestaand 2.0 giulietta onderblok

of 1.8ts op 1750 berlina onderblok(hangend filter) ben zomaar wat aan het brainstormen,& hoe doe je dat met je ontsteking,heb je daar de ruimte allemaal voor in een giulia(staande pedalen)en van welk type alfa ts kop evt. of maakt dit weinig uit,dacht zelf aan 75 met nog verdeler??of gaan ik nou te ver!!groetje stephen
RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: za feb 25, 2006 18:37
door stephen
ben er wel uit denk ik,mooi koppie 117mm hoog met iets venturi bussen in inlaat,met alles nieuw klepjes geleider van iem.die voorheen ook squadra auto's deed & nu met 911 classic rally auto'sbezighoudt

,mondial hc zuigertjes,en evt nw. bussen of honen,moet nokkenassen ff laten bekijken,en anders squadra/colombo ,en sterkere stalen bussen daar die andere nokkenassen meer eisen, en dit dan op giulietta onderblok,schijnt mooi setje te zijn,ben benieuwd,zodra ik van bussen weet kan ik gaan bouwen

.dus idee ts in giulia vervalt hiermee,in ieder geval bedankt voor ideeen(hij had ook nog gta zuigertjes liggen,maar dorste niet naar prijs te vragen,i.v.m. mijn budget) was evengoed al een prijzig dagje zo. groeten stephen
RE: ts motor in giulia???
Geplaatst: ma feb 27, 2006 21:52
door Dick
Heb in mijn eerste trofeo jaar gereden met een (75) TS blok in een Bertone (met 45 webers en dikke uitlaat, rest std). Reed super. Je moet heeeeeeeeeeel veeeeeeel euri in een 105 blok gooien om aan hetzelfde vermogen/koppel te komen.
Het past in elk geval allemaal prima. Ontsteking opgelost door Marelli electronische ontsteking te pakken, kbaltje naar bobine te splitsen en twee bobines aan te sturen, die weer elk aan een verdelerkap hingen. Werkte prima (niet dat je het merkt als een van beide het niet doet).