di okt 21, 2008 13:36
en toch vond ik dat ik met mijn 33 geen nadelige gevolgen had vor het koppel onderin bij het verwijderen van de kat en einddemper
nu moet ik ook toegeven dat ik het relais er ook uit haalde, dus de computer wist ook dat de kat weg was (gemeten +6Nm door alfa)
tja, op uitlaatjes gaan ze nu eindelijk streng controleren, haha ik reed met 119,6 Db (gemeten) op de 33
hoorde vd week op de radio dat ze bij Ahoy een grote controle hadden gedaan en dat ze ontzettend veel bekeuringen hadden uitgedeelt
overigs is het aan te vechten hoor, want met een EU goedgekeurde sportdemper maakt een 916 ook al mer geluid en dat is gewoon legaal (mede omdat in de wet nergens iets staat over een maximum van Db voor een auto, motorfiets daar in tegen wel!)
daarnaast slijt je uitlaat door de jaren heen, dan zou hij ook meer geluid gaan maken (en dat zou dan niet mogen??)
als hij maar gas dicht is en voorzien is van een keuring (dus geen home made spul of van die lelijke motorfiestdempers onder je auto)
ik zou het in ieder geval aanvechten tot aan de rechter
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S