Heren, nog steeds een intressante topic!
Wat lees ik nu weer op het www:
Basically, an FSE boost valve is a direct replacement for the fuel =
pressure regulator already fitted to your car (it's dead easy to fit). =
It responds quicker than the origional valve when you accelerate, so the =
extra fuel that is needed when you stick your foot down is available =
quicker. This helps to eliminate flat-spots in the acceleration. It is =
adjustable as well, so you can increase the amount of fuel going into =
the engine. This is important when you fit a direct induction filter =
(e.g. K&N), as the fuel mixture will be weaker due to the increased air =
intake. A weak fuel mixture could burn out your valves - not good
Dus...beste is er ook een benzinedruk regelaar bij op te zwieren...anders loop ik kans dat mijn kleppen vroegtijdig de geest geven
Nu, dat lijkt me geen probleem, sinds ik er toch al een "filter king" benzinefilter met regelbare benzinedruk wou opzetten...
Maar is dit nu zo? Is het veel beter bij het gebruik van een open luchtfilter ook een benzinedrukregelaar te voorzien...
Het gaat in mijn geval om een Giulia 1300ti met Solex carburator (zie avatar, is niet ZOOO duidelijk). Heeft voorzover ik weet geen benzinedrukregelaar..behalve de benzinepomp dan..