Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8059
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Gewicht besparen d.m.v. polyester/kevlar

ma nov 17, 2008 19:42

...(plexiglas krast wel snel, maar lexaan?? :? )
Eh nee andersom, plexiglas is krasvaster dan polycarbonaat (lexaan= een merknaam) maar breekt veel vlugger>de moleculaire samenstelling is anders opgebouwd zover ik weet, met andere eigenschappen dus.
Lexaan daarentegen is bijzonder buigzaam maar kan minder hebben qua krasvastheid ( ga maar eens met een wat ruwe doek over een vuil stuk lexaan,gelijk zie je minuscule krasjes verschijnen.)

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Gewicht besparen d.m.v. polyester/kevlar

vr nov 21, 2008 14:10

...(plexiglas krast wel snel, maar lexaan?? :? )
Eh nee andersom, plexiglas is krasvaster dan polycarbonaat (lexaan= een merknaam) maar breekt veel vlugger>de moleculaire samenstelling is anders opgebouwd zover ik weet, met andere eigenschappen dus.
Lexaan daarentegen is bijzonder buigzaam maar kan minder hebben qua krasvastheid ( ga maar eens met een wat ruwe doek over een vuil stuk lexaan,gelijk zie je minuscule krasjes verschijnen.)

Grtz,fRank
we zaten er allebei naast, meer info : http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=36192
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Tuning onderwerpen”