zo jan 02, 2005 17:11
@Maxtor
Mijn 33 liep echt beroerd na montage van de K&N's, of liever gezegd, na het verwijderen van de originele aanzuigbuizen. Doordat de luchtstroom zo gestoord werd raakte de mengverhouding over het hele toerenbereik vanaf 2000 rpm en elke gasklepstand vanaf 1/4 gas verstoord, dus die modificatie was bij mij echt noodzakelijk. Na montage van de kelkjes liep hij direct een stuk beter en na afstellen op de vermogensbank was het perfect.
Maar probeer het gewoon, misschien is de 1300 met jou carbs net iets minder gevoelig ervoor.
Ik heb de adapterplaten nog liggen, maar de kelkjes zijn 36 mm, heb jij niet 30 mm nodig?
@Bert
Interesante link! Compleet met prijzen. Misschien niet al te up-to-date, maar wel een indicatie. Geeft in elk geval weer wat uurtjes leesplezier
GTV 3.0 24V '00, 147 JTD 16V '05, GTV6 3.0 '83 totaalrestauratie, 33 1.3 S '89
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90