De compressor doet toch niet echt veel in hoge toeren, dus neem je beter nokkenassen die dat doen. Nog een turbotje er bij kan ook, maar ik wil mijn vriendin ook af en toe meenemen in de wagen
7300 neem ik als max voor de motor/ krukas, en ik heb de nokkenassen genomen die het max koppel wat hoger leggen als de originele, dus met de compressor er bij kan ik dan de lage toerentallen wat bijschaven.
Nu, ben geen automekanieker als beroep, maar ik weet dat het iedere motortuner zijn bedoeling is dat de 33 zijn koppelkarakteristiek een horizontaal lijntje is op ongeveer 200 NM
Even alles op een rijtje zetten en nu niets door elkaar halen!
Denk erom dat je meerdere soorten compressoren hebt. Een 'roots' type zoals een Eaton die op een Mercedes zit is een blower en eigenlijk geen compressor en levert bij lage toeren een gigantische power zodat je je maximum koppel al bij 2000 toeren kunt hebben. Bij hoge toeren is de werking stukken minder maar in de praktijk betekent dat hij enorm elastisch is (zeer rijdersvriendelijk).
Verder heb je de (hele populaire) radiale compressor. Ga met een grote boog om die ondingen want die zijn niet geschikt voor kleine hoogtoerige motoren. Bij lage toeren doen die helemaal niks en beginnen pas bij een hoger toerental druk te leveren. Maw, net zo'n piekerig effect als bij een single turbo maar met het extra nadeel ook nog eens veel vermogen te verbruiken.
PS waarom wil je carburateurs? Er zijn nog wel een andere voordelige oplossingen om met je standaard ECU dit hele gebeuren goed en veilig aan de praat te krijgen.